Strona 4 z 7

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: sob paź 29, 2011 23:50
autor: Johnatan
Suchy_PL_ pisze:po wpięciu staje między kreskami ..przed środkową...
Jak przed środkową ? nie ma w ogóle środkowej kreski na wskaźniku.. jak juzto pomiędzy środkowymi. Jak masz 130ohm i masz wskazówke pomiedzy środkowymi to jest dobry wskaźnik.
Suchy_PL_ pisze:dziwne troche bo termostat puszcza dopiero jak wskazówka wychyli sie lekko za srodkowa kreskę i generalnie wtedy stoi na środkowej....
znów ta środkowa kreska. Mój termostat puszcza na postoju i podczas całego procesu puszczania obiegu na chłodnice i załączania wentylatora, wskazówka nie wychodzi za prawą środkową kreske. Wskazówka delikanie odchyla sie od pionu w prawo ale nie ucieka za kreske prawą.
Suchy_PL_ pisze: myślę ,że jakbym miał za wysoką temp to po pierwsze termostat wtedy za późno otwierać by musiał a po 2 czujnik w chłodnicy by nie reagował ?
Jak masz za wysoką temperature to termostat nie puści później lecz wcześniej. a jak puści obieg na chłodnice to ten obieg gorącej wody leci na czujnik jak woda bedzie za gorąca to czujnik odpali wentylatory. Jak nie działa auto na postoju powoli bedzie wylewał wode z baniaczka.
Suchy_PL_ pisze:to dziwne bo w chłodnicy mam wymieniony na nowy oraz od wskaźnika- zamieniałem go z tym od świec żarowych i pokazują takie same temperatury (od świec również nówka) także myślę, że z tą rezystancja cos nie tak
Nie rozumiem o co ci chodzi wiec nie wiem..

Za sada jest prosta.
po 1 termostat ma być sprawny. Nie ważne co wskaźnik pokazuje.. olej go. Odpal zimną fure i czekaj aż wąż dolny od chłodnicy nagle sie zrobi gorący.. Jak sie zrobi nagele a nie stopniowo bedzie sie grzał tzn ze termostatn jest ok
Po 2 jeżeli masz już pewność że termostat puszcza. Otwierasz zbiorniczek z płynem i czekasz aż załączy wentylator chłodnicy. Czekasz i patrzysz czy zaczyna wylewać wode. Jak zaczyna wylewać tzn że masz ok 98C na wodzie. W moim tescie GTD AAZ miał właśnie tyle.
po 3 jak wentylator zaskoczy tzn że pod maską wszystko jest ok. A ty twierdzisz że wskaźnik kłamie. Wiec wypinasz kostke z czarnego czujnika i miedzy piny kostki wkładasz opornik około 120 do 140ohm (to zależy bo każda fura inaczej to odbierze) i patrzysz co robi wskaźnik. Jak wskaźnik pokazuje że wskazówka jest miedzy dwiema środkowymi kreskami tzn że wskaźnik jest dobry i mamy walnięty czujnik.
po 4 jeżeli wskaźnik po zaaplikowaniu tego opornika nie pokaże mniej wiecej środka tzn że walniety jest wskaźnik.

Mój eksperymen oparł sie o garnku wody termometrze i mierniku. rozpisałem wam jaką temperature mam na 130ohm ale sam nie wiem co sie stanie jak wepne opornik 130ohm w kostke. Nie miałem takiego opornika i zabrałem to na chłopski rozum.. Jak podczas temp 90C jest 130 ohm to jak bedzie 130ohm to wskaźnik pokaże 90C

PS, proszę nie mieć do mnie pretensji że coś eksperyment kłamie w innych autach mk1 mk3, passat itd bo ja nie wiem czy te oporności pasuja do innych modeli.

Re: Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: ndz paź 30, 2011 13:40
autor: Suchy_PL_
Johnatan pisze:
Suchy_PL_ pisze:po wpięciu staje między kreskami ..przed środkową...
Jak przed środkową ? nie ma w ogóle środkowej kreski na wskaźniku.. jak juzto pomiędzy środkowymi. Jak masz 130ohm i masz wskazówke pomiedzy środkowymi to jest dobry wskaźnik.
Suchy_PL_ pisze:dziwne troche bo termostat puszcza dopiero jak wskazówka wychyli sie lekko za srodkowa kreskę i generalnie wtedy stoi na środkowej....
znów ta środkowa kreska. Mój termostat puszcza na postoju i podczas całego procesu puszczania obiegu na chłodnice i załączania wentylatora, wskazówka nie wychodzi za prawą środkową kreske. Wskazówka delikanie odchyla sie od pionu w prawo ale nie ucieka za kreske prawą.
Suchy_PL_ pisze: myślę ,że jakbym miał za wysoką temp to po pierwsze termostat wtedy za późno otwierać by musiał a po 2 czujnik w chłodnicy by nie reagował ?
Jak masz za wysoką temperature to termostat nie puści później lecz wcześniej. a jak puści obieg na chłodnice to ten obieg gorącej wody leci na czujnik jak woda bedzie za gorąca to czujnik odpali wentylatory. Jak nie działa auto na postoju powoli bedzie wylewał wode z baniaczka.
Suchy_PL_ pisze:to dziwne bo w chłodnicy mam wymieniony na nowy oraz od wskaźnika- zamieniałem go z tym od świec żarowych i pokazują takie same temperatury (od świec również nówka) także myślę, że z tą rezystancja cos nie tak
Nie rozumiem o co ci chodzi wiec nie wiem..



Za sada jest prosta.
po 1 termostat ma być sprawny. Nie ważne co wskaźnik pokazuje.. olej go. Odpal zimną fure i czekaj aż wąż dolny od chłodnicy nagle sie zrobi gorący.. Jak sie zrobi nagele a nie stopniowo bedzie sie grzał tzn ze termostatn jest ok
Po 2 jeżeli masz już pewność że termostat puszcza. Otwierasz zbiorniczek z płynem i czekasz aż załączy wentylator chłodnicy. Czekasz i patrzysz czy zaczyna wylewać wode. Jak zaczyna wylewać tzn że masz ok 98C na wodzie. W moim tescie GTD AAZ miał właśnie tyle.
po 3 jak wentylator zaskoczy tzn że pod maską wszystko jest ok. A ty twierdzisz że wskaźnik kłamie. Wiec wypinasz kostke z czarnego czujnika i miedzy piny kostki wkładasz opornik około 120 do 140ohm (to zależy bo każda fura inaczej to odbierze) i patrzysz co robi wskaźnik. Jak wskaźnik pokazuje że wskazówka jest miedzy dwiema środkowymi kreskami tzn że wskaźnik jest dobry i mamy walnięty czujnik.
po 4 jeżeli wskaźnik po zaaplikowaniu tego opornika nie pokaże mniej wiecej środka tzn że walniety jest wskaźnik.

Mój eksperymen oparł sie o garnku wody termometrze i mierniku. rozpisałem wam jaką temperature mam na 130ohm ale sam nie wiem co sie stanie jak wepne opornik 130ohm w kostke. Nie miałem takiego opornika i zabrałem to na chłopski rozum.. Jak podczas temp 90C jest 130 ohm to jak bedzie 130ohm to wskaźnik pokaże 90C

PS, proszę nie mieć do mnie pretensji że coś eksperyment kłamie w innych autach mk1 mk3, passat itd bo ja nie wiem czy te oporności pasuja do innych modeli.

oj kolega czepia się szczegółów....niechaj będą dwie środkowe - może być ??? więc jeszcze raz od początku.....termostat otwiera mi sie ciut za tą prawie po środku jak na obrazku

Obrazek

i wtedy dolny wąż jest ciepły, temperatura spada i utrzymuje sie na tej kresce prawie po środku. Kolega nie doczytał ale czujniki wszystkie nowe i sprawdzałem zamieniając czujnik od świec i od zegarów- pokazywały te same wychylenia wskaźnika, czujnik w chłodnicy nowy, wentylator na krótko kręci (na krótko w sensie zmostkowania kablem we wtyczce przewodów działają dwa biegi wentylatora) a jak wpiąłem 130ohm opornik to pokazywało przed tą prawie po środku......

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: ndz paź 30, 2011 15:05
autor: Johnatan
Suchy_PL_ pisze:oj kolega czepia się szczegółów....
Czepiam sie bo w tym temacie kazdy sie kłóci o mm na skali :)
Suchy_PL_ pisze:a jak wpiąłem 130ohm opornik to pokazywało przed tą prawie po środku......
Przykro mi ale każde wychylenia nazywasz przed tą prawie po środku :) narysowałeś dwie wskazówki które są prawie przed tą po środku ale zalezy od której strony...

Pomijając to.. włóż opornik 130ohm i zrób zdjęcie wskaźnika.

Zrób zdjęcie wskaźnika wtedy kiedy załącza sie wentylator.

Zrób zdjęcie wtedy kiedy puszcza termostat

:bajer:

PS. Taki mam termometr http://allegro.pl/termometr-elektronicz ... 84687.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kosztuje grosze a rozwiąże twój problem :)ponoć mierzy od -50 do 70 ale mój mierzy do 99??? wkładasz do baniaczka z wodą i wiesz wszystko. Działa na bateryjke od zegarka.. od roku nie zmieniałem heheh :bigok:

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: wt lis 01, 2011 10:59
autor: Suchy_PL_
dobra wszystko sprawdziłem.....temperatura dochodzi mi do troszkę więcej jak na zdjęciu

Obrazek

i następuje otwarcie termostatu lecz nie do końca ...temperatura spadnie trochę i zaczyna wzrastać i gdy dochodzi do tej z obrazka to następuje pełne otwarcie termostatu-wyczuwalne to jest przez temperaturę dolnego węża chłodnicy (pierw ciepły później gorący) i temperatura spada do pionu i utrzymuje się chwilę.......niestety nie doczekałem się włączenia wentylatora bo nie miałem już czasu czekać dłużej....tak więc nie sądzę bym miał coś skopane

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: wt lis 01, 2011 23:41
autor: Johnatan
Aaaa..! zrozumiałem to tak.. Gdy wskazówka jest tak jak na zdjeciu.. to otwiera termostat. Chłodnica schłodzi do pionu... i tak w kółko... To powiem ci tak że jest troche inaczej ale temperatura jest pokazywana w normie. Masz Diesla.. a jak ja robiłem termostat w mk3 GTD AAZ to on tak samo robił.. gotował sie do 100C zanim odpaliły wentylatory a termostat puszczał przy 97C..

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: czw lis 03, 2011 21:10
autor: Suchy_PL_
hmm czyli wygląda na to, że za późno się otwiera.....będę wymieniał chłodnicę to i przy okazji wymienię termostat

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: sob lis 05, 2011 21:31
autor: yogi44
u mnie wymiana wskażnika nie pomogła, wskazówka na rozgrzanym silniku pokazuje tyle samo co wczesniej. tyle samo co u
Suchego pl, albo nawet odrobine więcej. Termostat zmieniałem 2 razy, czujnik temperatury (ten czarny przy silniku) też wymieniłem, bez rezultatu. Może 1.6 D tak mają?? :helm: No z tego by wychodziło że chłodnica troche nie wyrabia temperatura jest trochu za duża. czy to jest możliwe?? postaram sie zmierzyć temperature silnika jakimś termometrem.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: sob lis 05, 2011 22:09
autor: Johnatan
JR ma największą chłodnice jakie szły w golfach :bajer: i inne też.. nie wiem jak bez turbiny

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: ndz lis 06, 2011 16:03
autor: Suchy_PL_
tyle, że u mnie to nie wina chłodnicy...u mnie jakby termostat puszczał na dwa razy za pierwszym wąż ciepły nie gorący a za drugim gorący....oba te "otwarcia" skutkują schłodzeniem do powiedzmy pionu i tak mniej więcej się trzyma temp.....nawet jak się otworzy za drugim razem termostat to wentyl się nie włącza czyli temp wygląda na w normie.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: ndz lis 06, 2011 17:43
autor: yogi44
u mnie silnik JP 1.6 D

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: ndz lis 06, 2011 22:07
autor: Johnatan
O dwóch otwarciach też pierwsze słysze. Termostat jest zamykany siłą spręzyny. Specjalny element jest zanurzony we wodzie która krąży a nie zamkniętej w chłodnicy. W elemencie jest wosk który pod wpływem ciepła sie rozszerza i wypycha termostat naciskająć spręzyne.. w taki sposób sie otwiera, jak jest chłodny wosk sie zmniejsza a spręzyna zamyka obieg.. Wiec nie wiem co to za dwa otwarcia. Wydaje mi sie że poprostu woda przekazuje ciepło, poprzez wąż górny i chłodnice, wtedy jak woda stoi, jak pusci termostat to zaczyna sie obieg i woda gorąca krazy i wtedy masz wąż gorący 90C

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pn lis 07, 2011 23:28
autor: Suchy_PL_
nie woda a płyn :P wosk w termostacie ? z tego co wiem jest tam bimetal....mniejsza z tym w każdym razie temperature pokazuje jaką pokazuje ale nawet jak wąż dolny gorący i czyjnik w chłodnicy też dość gorący to sie nie włącza wentyl czyli jeszcze brakuje do temp załączenia wentyla

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pn lis 07, 2011 23:47
autor: jhosef
Suchy_PL_ pisze:nie woda a płyn :P wosk w termostacie ? z tego co wiem jest tam bimetal....
Tak jest. Tam jest wosk w cylindrze rozszerzający się od temp i wypychający tłok. Ten z kolei otwiera przepływ

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: czw lis 17, 2011 00:37
autor: Johnatan
Suchy_PL_ pisze:nie woda a płyn :P wosk w termostacie ? z tego co wiem jest tam bimetal....mniejsza z tym w każdym razie temperature pokazuje jaką pokazuje ale nawet jak wąż dolny gorący i czyjnik w chłodnicy też dość gorący to sie nie włącza wentyl czyli jeszcze brakuje do temp załączenia wentyla
Trudno mi co kolwiek powidzieć. Jakbyś mi dał do zrobienia to auto to bym i tak zaczął od termometru wiec ty też zacznij:) Pozdro :)