Jak przed środkową ? nie ma w ogóle środkowej kreski na wskaźniku.. jak juzto pomiędzy środkowymi. Jak masz 130ohm i masz wskazówke pomiedzy środkowymi to jest dobry wskaźnik.Suchy_PL_ pisze:po wpięciu staje między kreskami ..przed środkową...
znów ta środkowa kreska. Mój termostat puszcza na postoju i podczas całego procesu puszczania obiegu na chłodnice i załączania wentylatora, wskazówka nie wychodzi za prawą środkową kreske. Wskazówka delikanie odchyla sie od pionu w prawo ale nie ucieka za kreske prawą.Suchy_PL_ pisze:dziwne troche bo termostat puszcza dopiero jak wskazówka wychyli sie lekko za srodkowa kreskę i generalnie wtedy stoi na środkowej....
Jak masz za wysoką temperature to termostat nie puści później lecz wcześniej. a jak puści obieg na chłodnice to ten obieg gorącej wody leci na czujnik jak woda bedzie za gorąca to czujnik odpali wentylatory. Jak nie działa auto na postoju powoli bedzie wylewał wode z baniaczka.Suchy_PL_ pisze: myślę ,że jakbym miał za wysoką temp to po pierwsze termostat wtedy za późno otwierać by musiał a po 2 czujnik w chłodnicy by nie reagował ?
Nie rozumiem o co ci chodzi wiec nie wiem..Suchy_PL_ pisze:to dziwne bo w chłodnicy mam wymieniony na nowy oraz od wskaźnika- zamieniałem go z tym od świec żarowych i pokazują takie same temperatury (od świec również nówka) także myślę, że z tą rezystancja cos nie tak
Za sada jest prosta.
po 1 termostat ma być sprawny. Nie ważne co wskaźnik pokazuje.. olej go. Odpal zimną fure i czekaj aż wąż dolny od chłodnicy nagle sie zrobi gorący.. Jak sie zrobi nagele a nie stopniowo bedzie sie grzał tzn ze termostatn jest ok
Po 2 jeżeli masz już pewność że termostat puszcza. Otwierasz zbiorniczek z płynem i czekasz aż załączy wentylator chłodnicy. Czekasz i patrzysz czy zaczyna wylewać wode. Jak zaczyna wylewać tzn że masz ok 98C na wodzie. W moim tescie GTD AAZ miał właśnie tyle.
po 3 jak wentylator zaskoczy tzn że pod maską wszystko jest ok. A ty twierdzisz że wskaźnik kłamie. Wiec wypinasz kostke z czarnego czujnika i miedzy piny kostki wkładasz opornik około 120 do 140ohm (to zależy bo każda fura inaczej to odbierze) i patrzysz co robi wskaźnik. Jak wskaźnik pokazuje że wskazówka jest miedzy dwiema środkowymi kreskami tzn że wskaźnik jest dobry i mamy walnięty czujnik.
po 4 jeżeli wskaźnik po zaaplikowaniu tego opornika nie pokaże mniej wiecej środka tzn że walniety jest wskaźnik.
Mój eksperymen oparł sie o garnku wody termometrze i mierniku. rozpisałem wam jaką temperature mam na 130ohm ale sam nie wiem co sie stanie jak wepne opornik 130ohm w kostke. Nie miałem takiego opornika i zabrałem to na chłopski rozum.. Jak podczas temp 90C jest 130 ohm to jak bedzie 130ohm to wskaźnik pokaże 90C
PS, proszę nie mieć do mnie pretensji że coś eksperyment kłamie w innych autach mk1 mk3, passat itd bo ja nie wiem czy te oporności pasuja do innych modeli.