Piotrek 2711 pisze:Niekoniecznie to jest przez niskie ciśnienie bo umnie jeżdził normalnie nic sie nie działo. Tyle że jak pochodził dłużej z mrugającą kontrolką na wolnych obrotach to zawory zaczeły stukać. generalnie to one najpierw dają znać o zaniskim ciśnieniu oleju ponieważ samoregulatory w ten sposób pracują. Musisz jak najszybciej sprawdzić dokładnie ciśnienie oleju na mocno rozgrzanym silniku być może to tylko pompa oleju to silnik uratujesz ale jak bedziesz jeżdził dalej to bedzie on pomału sie zacierał aż panewke obruci. Sprawdz jakie jest na wolnych obrotach i przy 2tyś i bedzie wszystko wiadomo. Ale jeżeli to silnik to powodem jest dół czyli wał z panewkami powiem ci że ja zrobiłem u siebie bo to jest nie duży koszt jeżeli robisz sam
a wiesz co masz. Bo z kupnem używanego to jest róznie można trafić na gorszy niż sie ma a przy tym narobisz sie.
pisałem gdzieś wcześniej o moim problemie , że przy 2000obr na rozgrznym silniku zaczyna piszczec brzeczek i mryga kontrolka oleju a przy 2500obr kontrolki sie wylaczają. Wymieniłem olej na Mobil 1 mineralny, filtr oleju na Norauto:( ale nowy, wymienilem dwa czujniki biały i brazowy i dalej pikalo tylko w mniejszym zakresie od 2000-2100obr.
Gdzies wyczytalem ze moje czujniki sa w zlych miejscach w podstawce oleju, wiec zamienilem je miejscami i pikanie i kontrolka oleju odezwala sie moze ze dwa razy, a tak dzialo sie to co chwile.
Dzisiaj mialem taką akcję : Samochód rozgrzany, gorąco na dworzu, stoję na światłach , ruszam i nagle silnik gasnie, spadły obroty i mrygała kontrolka oleju. Silnika nie dało się uruchomić, kręcił normalnie ale nie odpalał.
Wieczorem chciałem sholować auto pod dom , przyjechał kolega, chcialem jeszcze raz sprobowac czy odpali, odpalił , choć wczesniej mozna bylo go krecic i krecic i nie dopalał, więc WTF, co to jest ? pompa? elektryka? czy co jeszcze?
Prosze pomocy... musze kupic wskaznik cisnienia oleju?
Mechanik sprawdzał ciśnienie ale na wolnych obrotach i przy roznym zakresie obrotów, ale kontrolka oleju i piszczek wlaczal sie tylko przy jezdzie, wiec teoretycznie nie mogl sprawdzic cisnienia wtedy kiedy problem wystepowal.
Mechanik powiedział że ciśnienie jest ale mogłoby byc lepsze.
Jak sie korek odkręca od wlewu oleju to widać że dociera olej na samą górę.
Mam kupić wskaznik cisnienia oleju i sprawdzic jakie jest podczas jazdy,czy odrazu wymienic pompę, czy to może filtr nie dobry?