Do przeróbki odmy w AXP zakupiłem:
- kostka 8K0973702 10zł (do podłączenia zasilania do odmy- stara jest za duża)
- odma silnika 036103560A razem z zaworkiem (aukcja nr 8078147665)- 65 zł
- kolektor od BBY razem z rurką do serwa 49zł
- odma 036103464AD razem z rurką do kolektora 39zł
- króciec wlewu oleju 45 zł numeru nie pamiętam bo w lokalnym sklepie
- tuleja 036 103 638A- w ASO chyba 30zł
- wwiertka od gazu 4mm- 5zł
Pierwsza komplikacja to w kolektorze BBY nie ma miejsca na wpięcie podciśnieniowego regulatora ciśnienia paliwa jaki jest w AXP. U gazowników trzeba zakupić wwiertkę na 4mm taka jak do podejścia gazu w kolektor ssący.
Drugi problem kolektor od BBY ma czujnik MAP Magneti marelli 036 906 051 a AXP ma Bosha 06B906 051. Inny rozstaw otworów mocujących i inna średnica oringa uszczelniającego komplikuje przekładkę. Sprawdziłem na kompie parametry na zgaszonym silniku i są takie same. Zostawiłem czujnik z BBY i wszystko działa normalnie- wtyczka pasuje.
Kolejny "problem"- AXP ma podciśnienie na serwo wzięte z króćca przepustnicy. BBY ma serwo wpięte w kolektor pod przepustnicą. Rozwiązanie to zaślepić jedno wyjście.
Jako że ja kupiłem kolektor razem z wężykiem do serwa to zaślepiłem wyjście przy przepustnicy.
Samo przełożenie kolektora i separatora mgły olejowej jest plug and play, oprócz jednej spinki pod przewody, bo kolektor od BBY ma inne wymiary i jedną spinkę trzeba wywalić bo koliduje.
Spinamy wąż od separatora pod kolektor ssący, zapinamy podciśnienie do serwa, zaślepiamy jedno wolne wyjście. Podstawka pod przepustnice i sama przepustnica zostaje stara.
Obcinamy ori wtyczkę do podgrzewacza odmy i lutujemy nową wtyczkę kupiona na pewnym serwisie z kawałkami kabli. W ASO jest tylko kawałek wiązki za grube pieniądze.
Problem pojawia się z obudową filtra, bo w BBY jest inna obudowa, ja zostawiłem starą tylko od kolektora AXO odciąłem jeden bolec który trzyma obudowę koło przepustnicy i przykleiłem go do kolektora BBY. Jest OK.
Montujemy króciec wlewu oleju do niego tulejkę (redukcja z 16mm na
i dalej zaworek i wąż - podpinamy do obudowy filtra w miejsce dawnej odmy.
Tym sposobem mamy przerobione dolne odpowietrzenie skrzyni korbowej do kolektora ssącego i górne do filtra powietrza.
Przeróbkę robiłem w marcu i do tej pory jest wszystko w porządku.
Była próba demontażu obudowy miarki oleju (celem skrócenia) ale tak mocno siedzi, że bałem się że ją ukręcę.