Strona 3 z 7

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: wt paź 25, 2011 21:23
autor: Johnatan
Tak oki ale koledzy mają za duże wahania. Na 90C silnika mają 70C wskaźnika. Dobrze wiem że ważny jest ten wskaźnik bo zamarzła mi chłodnica i nagrzewnica i fura mi sie grzała a ja musiałem dojechać na warsztat... wskaźnik szedł za przed ostatnio kreske i wiedziałem że jest źle i nie wywaliły mi węży.. Nie olałem sprawy twierdząc że przecież to głupi czujnik który kłamie.. Kupiłem licznik rok temu i nie wiem co sie z nim działo po dordze ale mój wskaźnik zaaawsze pokazuje środek i nie kłamie tzn że te czujnik potrafią zachowac tolerancjie jaką poprzednio pisałem między środkowymi kreskami a nie z poziomicą idealny pion.. Wskaźnik wskazujacy tak jak kolegom jest uszkodzony a nie bo tak jest od nowości.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: śr paź 26, 2011 00:08
autor: paxstor
Ja miałem podobnie wymiana termostatu nic nie dała, ale za to pomogła wymiana czujnika temperatury...

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: śr paź 26, 2011 21:36
autor: Johnatan
Tak jak obiecałem zrobiłem pomiar mojego czujnika i wyszły mi całkiem inne dane niz podawałeś kolego.. Wskaxnik jest sprawny trzyma sie na samym środku. Oto co wyszło :hmm:
Obrazek

Obrazek

Re: Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: śr paź 26, 2011 23:36
autor: Suchy_PL_
u mnie jak jeżdżę i później postoję to ciężko by doszło do tego by wentylator się włączył....generalnie myślałem ,że coś mam skopana i wymieniłem czujnik w chłodnicy bo wentyl na krótko się odpalał na 1 i 2 biegu. Zauważyłem ,że wskaźnik pokazuje trochę za środkową skalę i otwiera się termostat i wtedy generalnie praktycznie cały czas z drobnymi zawahaniami trzyma się środka i dopiero wtedy dolny wąż przy chłodnicy jest ciepły....czyli wskazuje na to ,że u mnie wszystko gra>

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: śr paź 26, 2011 23:41
autor: Johnatan
u mnie jak włącza sie wentylator to wskazówka przechyla się na prawo lecz nie mija kreski.. Mówie tu cały czas o wskaźniku bez diody.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: śr paź 26, 2011 23:54
autor: Johnatan
Chciałem jeszcze dodać iż kupująć opornik o oporności 130Ohm, koszt myśle że maxymalnie do 1zł :D i robimy szybki test..
1 włączamy zapłon
2 ściągamy wtyczke z czujnika czarnego w przypadku mk2
3 wkładamy miedzy dwa piny w kostce ten opornik
4 idziemy patrzeć co pokazuje wskaźnik
5 jeżeli nie pokazuje środka to walnięty jest wskaźnik w przypadku sprawnego termostatu .

Prosze o sprawdzenie jakiegoś forumowicza czy na wskaźniku z diodą oporności działają tak samo.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: czw paź 27, 2011 17:26
autor: Fil
ja sie podlacze do tematu w moim mk3 w trasie wskazowka pokazuje ciagle 70 stopni, do 90 dochodzi tylko gdy stoje w korku. co moze byc nie tak? moze miecc to wplyw na duze spalanie?

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: czw paź 27, 2011 20:11
autor: wojtass31
U mnie jest tak samo w mk2 a termostat mam wahlera wydaje mi się ze to jest czujnik temperatury

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: czw paź 27, 2011 20:47
autor: Johnatan
Fil pisze: co moze byc nie tak? moze miecc to wplyw na duze spalanie?
Niedogrzany silnik. Padniety termostat.
wojtass31 pisze:termostat mam wahlera wydaje mi się ze to jest czujnik temperatury
Zmierz termometrem ile stopni ma woda w zbiorniczku.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pt paź 28, 2011 00:22
autor: biercok mkII
Johnatan a jak mierzyles ta rezystancje to na niebieskim czy czarnym czujniku? Bo Ci te rezystancje dziwne wyszly. Bo ta moja tabelka dotyczy niebieskiego czujnika od ecu nie od czarnego co jest od wskaznika na desce.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pt paź 28, 2011 00:50
autor: Johnatan
Jak to ? Rozmawiamy tu o czujniku temperatury cieczy tak ? wiec czarny jest od tego a niebieski od ECU mogą być różne i mieć inne rezystancje. Ja mierzyłem na czarnym.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pt paź 28, 2011 10:20
autor: biercok mkII
Aha to juz wiem wszystko. No tak rozmawiamy o czujniku temperatury cieczy ale ja zeby sprawdzic temperature w danym momencie to mierzylem rezystancje na niebieskim czujniku bo znalazlem ta tabelke z rezystancja od niebieskiego czujnika a nie moglem za chiny znalezc od czarnego czujnika a wiec fajnie ze zrobiles ta tabelke dla czarnego czujnika bo sobie zmierze na czarnym dla porownania. Powinienes ta tabelke umiescic w dziale FAQ.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pt paź 28, 2011 10:28
autor: Johnatan
Wystarczy odłączyć jedną z wtyczek i patrzeć kiedy czujnik przestaje działać na ciepłym silniku tzn że ta wtyczka jest od niego :) Kup kolego opornik 130ohm i wsadz we wtyczke miedzy dwa piny.. daj zapłon i musisz mieć 90C

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: sob paź 29, 2011 22:56
autor: Suchy_PL_
kupiłem opornik 120ohm i 10ohm bo 130ohm nie mieli i....po wpięciu staje między kreskami ..przed środkową....dziwne troche bo termostat puszcza dopiero jak wskazówka wychyli sie lekko za srodkowa kreskę i generalnie wtedy stoi na środkowej.... myślę ,że jakbym miał za wysoką temp to po pierwsze termostat wtedy za późno otwierać by musiał a po 2 czujnik w chłodnicy by nie reagował ? to dziwne bo w chłodnicy mam wymieniony na nowy oraz od wskaźnika- zamieniałem go z tym od świec żarowych i pokazują takie same temperatury (od świec również nówka) także myślę, że z tą rezystancja cos nie tak