Strona 13 z 29

Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: czw gru 27, 2012 16:11
autor: maciupa
dzieki fafik

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: ndz sty 13, 2013 22:10
autor: Tomaszek21
Drugi raz tej zimy wywaliło mi olej. Panowie mam pytanie. Gdybym zdjął korek i na wlew oleju położył szmatkę i tak jeździł przez zimę?

Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: pn sty 14, 2013 08:30
autor: Fafik258
Tomaszek21 pisze:Drugi raz tej zimy wywaliło mi olej. Panowie mam pytanie. Gdybym zdjął korek i na wlew oleju położył szmatkę i tak jeździł przez zimę?
Nic nie stoi na przeszkodzie. Bezpieczniej będzie dopasować drugi korek oleju i go przewiercić w kilku miejscach

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: pn sty 14, 2013 17:30
autor: btard
Zapytam tutaj, bo w kąciku zajęci wszyscy rarytasami :helm:

Dzisiaj sprawdziłem profilaktycznie po nocy wąż wychodzący z odmy do filtra i moim oczom ukazało się to:

Obrazek

Nie powiem, zdziwiło mnie to bo samochód tej zimy nie robił mniej niż 15 kilometrów, przeważnie po 30-50km, czyli zawsze dogrzany jest. Przejechałem dzisiaj 250km, pokręciłem go trochę ale nic nie puścił majonez. Jak się tego pozbyć nie mając dostępu do kanału? To w ogóle jakaś groźna ilość? Pierwsza moja zima z golfem, więc jeszcze nie wiem co z tym fantem zrobić :helm:

Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: pn sty 14, 2013 17:58
autor: Golf_Ekipa
Ja wróciłem teraz z garażu właśnie, wyżygało mi dzisiaj 2 raz olej w karierze, poczyściłem wszystko benzyna ekstrakcyjną zrobiłem płukankę poskręcałem. Niedługo robię patent z odpowietrzaniem, fabryczny podgrzewacz też mam który kupa daje...

Na podnośniku to zrobisz pokojnie, tylko sie wytyrasz po ziemi strasznie jak ja ;) :) Jeżdżę 90% odcinki po 15-30 km

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: pn sty 14, 2013 19:07
autor: stonefree
Z własnych obserwacji - od połowy grudnia, czyli od czasu wymiany oleju i mycia odmy - jeżdze z przesciówką pod korkiem i wężykiem wyprowadzonym do plastikowej butelki... . O dziwo w rurce do filtra ani grama majonezu, natomiast w butli nazierało się juz ze 100g wody pomieszanej z majonezem.

Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: pn sty 14, 2013 20:12
autor: Fafik258
btard pisze:Zapytam tutaj, bo w kąciku zajęci wszyscy rarytasami :helm:

Dzisiaj sprawdziłem profilaktycznie po nocy wąż wychodzący z odmy do filtra i moim oczom ukazało się to:

Obrazek

Nie powiem, zdziwiło mnie to bo samochód tej zimy nie robił mniej niż 15 kilometrów, przeważnie po 30-50km, czyli zawsze dogrzany jest. Przejechałem dzisiaj 250km, pokręciłem go trochę ale nic nie puścił majonez. Jak się tego pozbyć nie mając dostępu do kanału? To w ogóle jakaś groźna ilość? Pierwsza moja zima z golfem, więc jeszcze nie wiem co z tym fantem zrobić :helm:
Bo problem nie leży w ilości pokonywanych kilometrów tylko w tym, że dopóki nie wyeliminuje się możliwości skraplania wody na ściankach odmy to niestety majonez to będzie chleb powszedni :pub:

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: pn sty 14, 2013 20:18
autor: btard
Fafik258, ok, czyli źle zrozumiałem. Taka ilość majonezu w zimie to mało/dużo/normalnie? Idę zbierać fanty na zrobienie odpowietrzenia w korku. Dzięki za odpowiedzi :bajer:

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: pn sty 14, 2013 20:26
autor: Tomaszek21
Fafik258 a czy taki przewiercony korek nie stwarza żadnych zagrożeń dla silnika? chodzi mi o dostawanie sie pary wodnej itp? bo jednak bede tak jeździł około 3 miesiecy

Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: pn sty 14, 2013 20:48
autor: Fafik258
Tomaszek21 pisze:Fafik258 a czy taki przewiercony korek nie stwarza żadnych zagrożeń dla silnika? chodzi mi o dostawanie sie pary wodnej itp? bo jednak bede tak jeździł około 3 miesiecy
Mniejsze niż szmata we wlewie...
Przez korek powietrze się nie zasysa tylko jest wypychane

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: pn sty 14, 2013 21:23
autor: stonefree
Fafik258 pisze:dopóki nie wyeliminuje się możliwości skraplania wody na ściankach odmy to niestety majonez to będzie chleb powszedni
Jakiś czas temu doszliśmy na forum do wniosku, że to nie jest problem ze skraplaniem pary w odmie, ale ze skraplaniem w samym bloku silnika. Fakt, że blok jest aluminiowy, wiec jakby "zimniejszy" i szybciej stygnie a wszystko sie tam na sciankach skrapla . Ale problem leży w tym, że silnik sie nie wietrzy, opary w środku sie kręcą i kręcą i nie mogą ulecieć, dopiero patent z dwoma wężykami i wlotem pod przepustnice działa.
Fafik258 pisze:Przez korek powietrze się nie zasysa tylko jest wypychane
No własnie. A trzeba dążyć do tego, zeby było zasysane :)

Edytowałem posta i załączyłem dzisiejsze zdjęcia. Głupi patent z butelka i rurką pd korkiem daje tak dużo, że ani w wężu odmy nie ma majonezu ani pod korkiem nie a go tyle co zwykle... Okazuje się, że cały badziew jednak idzie górą. Popatrzcie

ObrazekObrazekObrazek

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: wt sty 15, 2013 01:04
autor: tekosz
stonefree pisze:Głupi patent z butelka i rurką pd korkiem daje tak dużo, że ani w wężu odmy nie ma majonezu ani pod korkiem nie a go tyle co zwykle... Okazuje się, że cały badziew jednak idzie górą. Popatrzcie
stonefree, mógłbyś opisać ten Twój patent? co, jak, jakie części?

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: wt sty 15, 2013 08:51
autor: Fafik258
stonefree pisze:No własnie. A trzeba dążyć do tego, zeby było zasysane :)
Co do głowicy i układu korbowo - tłokowego to się zgodzę, że panuje podciśnienie. Ale czy w samej pokrywie zaworów jest znaczące podciśnienie. Chyba nie, bo gdyby było i byś zdjął korek wlewu oleju to widziałbyś zachwiania w pracy silnika bo łapałby lewe powietrze w tym przypadku.
stonefree pisze:Jakiś czas temu doszliśmy na forum do wniosku, że to nie jest problem ze skraplaniem pary w odmie, ale ze skraplaniem w samym bloku silnika. Fakt, że blok jest aluminiowy, wiec jakby "zimniejszy" i szybciej stygnie a wszystko sie tam na sciankach skrapla . Ale problem leży w tym, że silnik sie nie wietrzy, opary w środku sie kręcą i kręcą i nie mogą ulecieć, dopiero patent z dwoma wężykami i wlotem pod przepustnice działa.
Co do samej etiologii to faktycznie można by było godzinami dywagować i każda teoria wydaje się być prawdopodobna.

W każdym razie czytałem artykuł naukowy i wniosek nasuwa się taki. Im większe przedmuchy w układzie tłok - cylinder i zawór prowadnica zaworowa tym więcej masła w silniku.

Pozdrawiam i życzę drożnej odmy :pub:

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

: wt sty 15, 2013 10:08
autor: stonefree
Fafik258 pisze:czy w samej pokrywie zaworów jest znaczące podciśnienie
Nie, bo w starszych silnikach odma wchodzi nad przepustnicą.
tekosz pisze:jakie części?
036 115 302 N przejściówka pod korek wlewu oleju,wężyk przeżroczysty 6mm i butelka PET 1,5l :P