Piski przy pasku klinowym
: sob gru 26, 2015 12:13
z tego co wiem to nie ma. Chyba z ejakies nieliczne mialy ale nie sadze. W tych silnikach byly altki 70 A i 90 A ale nie posiadaly sprzegielka z tego co wiem. Zreszta to Ty pytasz jak wystarczy ze maske pdoneisiesz do gory i zerkniesz osobiscie?? ALtki z passata B5 90 amperowe tez nie mialy wiec ja bym sie nie dziwił.
Tych rolek jak i samych alternaotrow to w oplowskich 1.9 CDTI to sie tyle nawymienialem w okresie zimowym ze to sie juz robilo po ciemku nawet te wymiany choc sa dwa razy trudniejsze jak w tdi vaga.
Ja bym osobiscie na twoim miejcu zdemontowal napinacz i go wymoczyl dobrze w ropie. LAbo popsikal jakims tlustym odrdzewiaczem. Chodiz o ten zawias co sie odchyla. Rolke jak odkrecisz to wtedy masz dostep do uszclzeniacza lozyska i wtedy podwazajac go delikatnie by go nei skaleczysz to go sciagnies zi bedziesz widzial kulki. Dolozysz odrobine smaru to to lozysko polata jeszcze 5 lat kolego. na forum pisalem juz tyle razy ze absolutnie nie wymieniam lozysk ani od napinacz ani tych na rozrzadzie bo po przesmarowaniu smigaja dalej. A tak nawiasem mowiac to napinacz musi lekko drgać jak pracuje silnik zwlaszcz ana jalowych bo od teog on jest. Po to ma sprezyne napinajacą. TO nie jest rolka napinjaca napinana na sztywno i dokrecana jak w starszych autach. Nowsze auta zreszta tez maja teraz braki napinacza bo sa paski rozciagliwe ktorych raczej nie zalozysz bez specjalnego sprzetu do tego.
Tych rolek jak i samych alternaotrow to w oplowskich 1.9 CDTI to sie tyle nawymienialem w okresie zimowym ze to sie juz robilo po ciemku nawet te wymiany choc sa dwa razy trudniejsze jak w tdi vaga.
Ja bym osobiscie na twoim miejcu zdemontowal napinacz i go wymoczyl dobrze w ropie. LAbo popsikal jakims tlustym odrdzewiaczem. Chodiz o ten zawias co sie odchyla. Rolke jak odkrecisz to wtedy masz dostep do uszclzeniacza lozyska i wtedy podwazajac go delikatnie by go nei skaleczysz to go sciagnies zi bedziesz widzial kulki. Dolozysz odrobine smaru to to lozysko polata jeszcze 5 lat kolego. na forum pisalem juz tyle razy ze absolutnie nie wymieniam lozysk ani od napinacz ani tych na rozrzadzie bo po przesmarowaniu smigaja dalej. A tak nawiasem mowiac to napinacz musi lekko drgać jak pracuje silnik zwlaszcz ana jalowych bo od teog on jest. Po to ma sprezyne napinajacą. TO nie jest rolka napinjaca napinana na sztywno i dokrecana jak w starszych autach. Nowsze auta zreszta tez maja teraz braki napinacza bo sa paski rozciagliwe ktorych raczej nie zalozysz bez specjalnego sprzetu do tego.