Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: pironet » śr paź 01, 2014 19:05

zgadza sie,o tym piszę wyposrodkować magiel ale drążek jest nakrecany lub wkrecany w zależności od wspomagania czy bez,ale nie ma tam zadnej regulacjim co widac na foto.Gwint wkrecasz do oporu i tyle
Obrazek


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
piterAndrychów
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob paź 11, 2014 09:46

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: piterAndrychów » sob paź 11, 2014 14:24

jhosef oczywiście ze tak jest ,vw do któregoś tam roku miały regulowane przekładnie kierownicze, nie wiem jak to jest dokładnie w ibizie ale to przecież nic inego jak vw. sprawa jest oczywista . Jedz na regulacje zbieżności. Forum ci tu nic nie pomoże bo ten mechanik mógł zrobić wszystko źle.


Obrazek



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: bombelek » sob paź 11, 2014 16:22

To ja może dodam coś od siebie. puchaty1988, zmierz odległość od końca osłony przekładni kierowniczej do nakrętki kontrującej przy końcówce drążka z prawej i z lewej strony i porównaj obie wartości. Jedna i druga powinna być równa +- jakieś tam 1-2 mm. Zbieżność może być ustawiona dobrze, a kierownica w poprzek, bo np. lewy drążek będzie wkręcony o 1 cm bardziej, prawy wykręcony o ten 1 cm i stąd bierze się różnica w obrotach kierownicy w lewą i prawą stronę :bigok:



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: pironet » sob paź 11, 2014 20:17

piterAndrychów pisze:oczywiście ze tak jest ,vw do któregoś tam roku miały regulowane przekładnie kierownicze
powiedz coś więcej bo pierwszy raz słyszę -jest regulacja ale luzów a nie zbieżności
bombelek pisze:zmierz odległość od końca osłony przekładni kierowniczej do nakrętki kontrującej przy końcówce drążka z prawej i z lewej strony i porównaj obie wartości
nie bardzo bo bywaja końcówki różnej długości,jak już to ustaw keire na wprost i zmierz od końca osłonu do śruby końcówki ale to i tak nic nie da bo nie wiesz czy koła będą zbieżne czy rozbieżne
bombelek pisze: lewy drążek będzie wkręcony o 1 cm bardziej, prawy wykręcony o ten 1 cm i stąd bierze się różnica w obrotach kierownicy w lewą i prawą stronę
przy takiej róznicy będzie kierownica krzywo ale nie różnica obrotów
różnica obrotów wychodzi ze złego ustawienia wieloklina na przekładni,zakładasz przekładnie której wczesniej nie wypośrodkujesz i potem chcesz ustawic zbieżność i takie bobole wychodza,druga opcja to jakaś sztuka i pomiesznie z drążkami
na drążkach jest tyle gwintu że możesz ustawić kiere o pół obrotu może troszkę wiecej ale nie o pełny obrót,braknie gwintu


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: bombelek » sob paź 11, 2014 20:41

pironet,
puchaty1988 pisze: (gałki kierownicze sa takie same)
Jeżeli końcówki są takie same, a w ibizie z 98r tak jest i był jeden rodzaj końcówki (różnica jest tylko L i P strona) więc pomiar od osłony do nakrętki kontrującej coś wyjaśni :)
Różnica obrotów wychodzi tylko i wyłącznie z źle ustawionych drążków - nie chce się kłócić, ale zbieżność ustawiałem xxxx razy i wiem o czym piszę - ilość obrotów w lewo i w prawo ustala tylko i wyłącznie długość drążka od przekładni do końcówki :helm:

Kierownicę da się ustawić źle do około całego obrotu, a nawet i więcej w zależności od samochodu :bigok: i wtedy np. masz 2,5 obrotu w lewo i 1,5 obrotu w prawo i kierownicę możesz mieć prosto ustawioną i zbieżność na 0 stopni :D



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: pironet » ndz paź 12, 2014 08:08

bombelek pisze:Jeżeli końcówki są takie same, a w ibizie z 98r tak jest i był jeden rodzaj końcówki
chodziło mi że bywają ,w ibizie są takie same.NIe wiem natomiast czy drążki są takie samo bo w probramie wychodzi mi 8 rodzajów ,na pewno ze wspomaganiem i bez jest róznica ,ale to zostaje i tak że są po dwa rodzaje na stronę.
bombelek pisze: Różnica obrotów wychodzi tylko i wyłącznie z źle ustawionych drążków - nie chce się kłócić, ale zbieżność ustawiałem xxxx razy i wiem o czym piszę
mylisz się kolego róznica obrotów wchodzi ze złego zamontowania przekładni a dokładnie jesli warsztat nie wyposrodkuje przekładni potem wychodzą takie bobole,albo braknie gwintu na drążku albo ratują się przestawieniem kiery

ja ustawiam geometrie praktycznie codziennie i wiem że było na pewno zamieszane z wieloklinem i krzyżakiem ewentualnie coś pomieszane z drążkami (nieprawidłowe długości)
podstawa to wysrodkowanie kierownicy zablokowanie a potem ustawienie zbieżności wiec zakładam że kolega ma trzy obroty w lewo (koło się opiera o nadkole) i jeden w prawo ,ustawiając kiere obrotami wyjdzie dwa w lewo dwa w prawo (powinno być więcej bo po 2,5 obrotu) więc tu trzeba by dostawić na końcówkach o jeden obrót kiery albo i więcej a to nie ma szans nie wiem czy w aucie jest poduszka powietrzna bo można by się poratować przełożeniem kiery no chyba że jak już pisałem nie te drążki i ich braknie po prostu


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: bombelek » ndz paź 12, 2014 11:45

pironet, owszem użytkownik puchaty1988 może mieć różne długości drążków, nie przeczę, że tak nie jest dlatego chciałem żeby to zmierzył. Jak ustawiasz geometrię codziennie to w takim razie spróbuj kiedyś na jakimś aucie wkręcić jeden drążek na maxa, a drugi wykręć na maxa i zobacz jaka jest różnica w obrotach w lewą i w prawą stronę i napisz to tutaj :bajer: Zobaczysz że różnica obrotów wychodzi tylko i wyłącznie z źle ustawionych drążków :-) I wcale się nie spinam, żeby nie było, ale swojego zdania nie zmienię. Dla mnie EOT.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: pironet » ndz paź 12, 2014 12:20

kolego nie również się nie spinam,to właśnie jest dyskusja na poziomie a z ciekawości jutro zrobię jak piszesz na swoim warsztatowym mk2 i zobaczymy co wyjdzie.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: bombelek » ndz paź 12, 2014 13:05

W takim razie czekam na relację... :popcorn:



Awatar użytkownika
piterAndrychów
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob paź 11, 2014 09:46

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: piterAndrychów » ndz paź 12, 2014 14:05

spokojnie panowie :) przedstawiam regulacje drążka w stosunku do przekładni na podstawie vw golf III sam naprawiam ,przesyłam dwa zdjęcia poniżej
<sory ze niedokładny rysunek>
seat ibiza z tych lat ma dokładnie tak samo . to bardzo fajna rzecz ponieważ, możemy zmienić kąt skręcenia kół i zmienić reakcje koła kierownicy bezpośrednio przekładając sie na reakcje kół jezdnych .
Obrazek
Obrazek

Tak istnieje również regulacja luzów przekładni ale to inny temat.



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: bombelek » ndz paź 12, 2014 14:36

piterAndrychów, przecież wszyscy są spokojni i przeprowadzamy dyskusję na wysokim poziomie, jak przystało na dżentelmenów :grin:
Nie przypominam sobie, żeby w przekładni w mk2 czy też mk3 były przeciwnakrętki przy drążku, ale może były takie wersje - tym mnie zaskoczyłeś szczerze Ci powiem :D
Na 100% nie ma czegoś takiego w przekładniach ze wspomaganiem (TRW bądź ZF) w mk3 - jest za to różnica w drążkach kierowniczych dla obu przekładni.

Widać człowiek całe życie się uczy, a i tak głupi umiera... :panna:



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: pironet » ndz paź 12, 2014 19:02

bombelek pisze:Nie przypominam sobie, żeby w przekładni w mk2 czy też mk3 były przeciwnakrętki przy drążku, ale może były takie wersje - tym mnie zaskoczyłeś szczerze Ci powiem
ja również jestem jestem zaskoczony bo nie przypominam sobie abum tam widział przeciwnakrętkę ale i tak mi sie wydaje że za mała ilość gwintu by była aby o tyle przestawić kiere


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
piterAndrychów
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob paź 11, 2014 09:46

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: piterAndrychów » ndz paź 12, 2014 20:19

Z tego co patrzyłem do Info Techa to z wspomaganiem (TRW bądź ZF) rzeczywiście tego nie ma , ale w standardzie jest na 100 % golf II , golf III itp sam to kiedyś przestawiłem a potem nie wiedziałem dlaczego mam rożne kąty skrętów . Pironet masz racje , mało jak na taką różnicę, ale ten mechanik pewnie nie ustawił sobie kierownicy, nie zablokował jej itp. potem wychodzą cyrki. Koleś musi jechać na zbieżność i po sprawie. Ustawiałem zbieżność nie raz, ludzie przychodzą i mówią ze sąsiad im gałki wymieniał, kierownica sie przestawiła a po roku opony łyse , potem wielce zdziwieni . Złota zasada , Robie z zawieszeniem -Robie geometrie :)



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: bombelek » ndz paź 12, 2014 21:14

piterAndrychów, jak będziesz miał taką przekładnię, to poproszę o zdjęcie - chciałbym zobaczyć jak to wygląda :food:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości