Remont silnika, czy wymiana?

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ozzy1979

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: ozzy1979 » czw kwie 25, 2013 16:02

vwer2 pisze:1,6 70 km ma skrzynie 4S i na 5 biegu nie daje rady dlatego v max jest podany w instrukcji 165 KM/h * ( * -na 4 biegu ) . zakładając dłuższa skrzynie np 4T na 5 biegu będzie masaczuset
piaty bieg jest często nadbiegiem tzw autostradowym i służy tylko ekonomice jazdy z dużą prędkością. W żadnym razie nie służy do rozpędzania auta, co niektórzy, nie mający pojęcia o mechanice i silnikach, wykorzystuja i potem pitolą, że auto jest mułowate na 5-tce. Do zamierzonej prędkości nalezy auto rozpędzic na 4-ce i zapiąć piatkę, aby zmniejszyć obroty i zwiekszyć ekonomike jazdy z dużą prędkością. Nagimnne duszenie auta na nadbiegu E (skrzynie typu 4+E) prowadzi do degradacji układu korbowego i degradacji przełożenia E. Ja wiem, że auto z silnikiem w dobrej kondycji przyspiesza na nadbiegu, ale nie osiąga prędkości max. Jak ktoś by poszukał w necie to był kiedyś artykuł n/t skrzyni o zwykłych przełożeniach (5) i skrzyni ekonomicznej (typu 4+E). Przykładem było Audi 80 1,8. Przy szybkiej jeździe autostradowej miało przy tej samej prędkości niższe obroty o 500 i spalało ponad litr paliwa mniej na 100 km. taką sama skrzynie mam u siebie i nie chce innej widzieć.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: rysiektr » pt kwie 26, 2013 22:15

ozzy1979 pisze:Nagimnne duszenie auta na nadbiegu E (skrzynie typu 4+E) prowadzi do degradacji układu korbowego i degradacji przełożenia E.
dlaczego tak uważasz? Rozumiem, że gdyby przełożenie na biegu E było równe 1 to wtedy tak, ale takich rozwiązań w skrzyniach 2 wałkowych się nie stosuje


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
BolekLodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:16
Lokalizacja: Łódź

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: BolekLodz » sob kwie 27, 2013 11:22

rysiektr, co racja, to racja. W sumie pokusiłbym się o stwierdzenie, że bardziej powinno nas interesować "przełożenie całkowite", jeśli mogę tak to nazwać, danego biegu, czyli sumę przełożenia głównego i przełożenia biegu, co dawałoby nam stosunek prędkości wału korbowego, oraz kół. Z tego łatwiej wywnioskować, co będzie cięższe do pociągnięcia dla układu korbowego. Przełożenia poszczególnych biegów dają nam raczej obraz obciążeń samych podzespołów skrzyni, czyli jej wałków i zębatek.


Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW :) :)

ozzy1979

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: ozzy1979 » sob kwie 27, 2013 14:42

sercyk pisze:Taniej kupić nowy silnik niż remontować
No, mozna taki sam kupić jak się ma :-P



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: Lipek81 » pn kwie 29, 2013 12:43

vogel, jest wiele osób na forum, szczególnie nowicjuszy, myślących podobnie do Ciebie - zakładają z góry,ze trzeba wymienić/remontować silnik i poprzez "odpowiednie" opisanie problemu na forum szukają poparcia dla swojego pomysłu.
Napisz konkretnie co jest nie tak, a nie piszesz tylko o swoich domysłach. Z Twojego opisu jednoznacznie wynika tylko to, że silnik bierze olej i coś jest nie tak z układem chłodzenia, choć nie napisałeś co. Reszta opisu silnika to jakieś domysły, żadnych konkretów.

A jeżeli chcesz robić swapa na mocniejszy silnik, to napisz to od razu, policz, czy masz odpowiednią ilość kasy i czy zastanów się, czy czujesz się na zrobienie tego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości