Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Fixiq
- No Smoke, No Fun
- Posty: 157
- Rejestracja: czw maja 02, 2013 22:03
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Kiedyś miałem taki przypadek jak brat kupował auto, wsiadł i pogazował nim trochę, a ze ja stałęm przy wydechu to zobaczyłem, że mam całą nogę ochlapaną olejem
- Djwasyl1992
- Ma gadane
- Posty: 212
- Rejestracja: wt sie 07, 2012 17:26
- Lokalizacja: Łask
Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Nie no az tak to nie bierze oleju Chce sprawdzic wlasnie czy oplaci mi sie cos remontowac czy nie ale nie wiem ktorym manometrem zrobic pomiar;/
Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Chyba będą potrzebne oba. głównie ze względu na podziałkę. Chyba taniej będzie podjechać do pierwszego lepszego warsztatu, żeby zmierzyli ciśnienie sprężania i oleju.
Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
- Djwasyl1992
- Ma gadane
- Posty: 212
- Rejestracja: wt sie 07, 2012 17:26
- Lokalizacja: Łask
Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Tzn chodzi ci o to ze ten typowy do pomiaru kompresji ma dokladniejsza tak? Tzn ja wolal bym kupic i miec na zapas a moze kiedys sie przyda mi czy znajomemu;)
- Fixiq
- No Smoke, No Fun
- Posty: 157
- Rejestracja: czw maja 02, 2013 22:03
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Do sprawdzenia kompresji, ten zestaw Ci powinien wystarczyć. Tylko poczytaj dokładnie w internecie jak się sprawdza czymś takim kompresję, bo źle sprawdzisz to wynik błędny będziesz miał.
- Djwasyl1992
- Ma gadane
- Posty: 212
- Rejestracja: wt sie 07, 2012 17:26
- Lokalizacja: Łask
Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Hehe ale ktory z tych dwoch co wrzucilem tu?:D juz sprawdzalem i wiem - silnik musi miec temp. "robocza", odkrecam wszystkie swiece, odlaczam cewke zaplonowa i uklad wtryskowy i podczas pomiaru gaz wcisniety do oporu
Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Przyjrzałem się dokładniej i jednak ten manometr do mierzenia kompresji nada się również do ciśnienia oleju, pod warunkiem, że będzie miał odpowiednią końcówkę.
No i zwracaj uwagę na jednostki. kPa x 100 to bar. Psi, to nacisk na cal kwadratowy.
No i zwracaj uwagę na jednostki. kPa x 100 to bar. Psi, to nacisk na cal kwadratowy.
Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
- Djwasyl1992
- Ma gadane
- Posty: 212
- Rejestracja: wt sie 07, 2012 17:26
- Lokalizacja: Łask
Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Ok bo tym tylko do oleju nie zmierze kompresji? Bo tam jest caly zestaw koncowek a tak to bede musial cos wykombinowac zeby dobrac jaka.
Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Manometr na moje oko ten drugi. Po co Tobie manometr wyskalowany na 35bar skoro zdrowy silnik benzynowy osiąga okolice 12 - 14 bar. Zarżnięty 7-9. Pomiar robisz dwa razy na odpiętych świecach na ciepłym silniku, kręcąc rozrusznikiem przy 100% otwartej przepustnicy i przy ustawionych luzach zaworowych (przy mechanicznym kasowaniu luzów). Jak wyjdzie książkowo to masz spokojną głowę. Jak wyjdzie różnica to robisz próbę olejową - czyli wstrzykujesz do cylindrów 5ml oleju i znów mierzysz, jak pomiar się podniósł masz pierścienie do roboty, lub szlif (ale to już silnik musiałby mieć bardzo niski pierwszy pomiar i brać hektolitry oleju) Jeśli jeden cylinder wyjdzie niżej niż reszta, to wina leży w głowicy (zawory) lub w uszczelce pod głowicą, jeśli dwa sąsiadujące cylindry wyjdą niżej od reszty to uszczelka pod głowicą się kończy między nimi .... Ciśnienie oleju jeśli nie wywala lampki na desce (poza normalnym świeceniem przy rozruchu) można pominąć według mnie, chyba że pada podejrzenie na uszkodzony czujnik ciśnienia oleju.
Do określenia stanu silnika, jeszcze należy dopisać sprawdzenie szczelin zaworowych (gdy jest mechanika), napięcie na przepływomierzu i sondzie lambda, najczęściej to one powodują zanik mocy, przepływka poprzez zubożenie mieszanki, a lambda poprzez wzbogacenie mieszanki, stan uszczelniaczy zaworowych - po wkręceniu na obroty i puszczeniu gazu czuć/widać w spalinach olej - standard w hondach np. Warto spojrzeć na odmę, jeśli jest mokra, w dolocie widać olej, to albo było zalane kiedyś ponad stan i silnik oddał olej do dolotu, lub już ma przedmuchy pod tłok. Kolor oleju, i stan świec. Jeśli świece są okopcone na matowy czarny kolor, mieszanka jest za bogata, jeśli jest okopcone na czarny błyszczący kolor, to pali olej, biały nalot na świecy i upalona elektroda to za duża temp. w komorze .... No i do tego wycieki, stan rurek podciśnieniowych gumowych i dolotowych ich szczelność przede wszystkim. Stan wałka rozrządu - pomiar rozbiegu krzywki, wznios krzywki, dźwigienek zaworowych lub szklanek.
Ogólnie jest tyle rzeczy które wpływają na stan silnika a co za tym idzie na jego moc, że szok. Skoro uważasz, że silnik jest słaby, zmierz go na hamowni, spadek o 3% to błąd pomiarowy, jak wyjdzie więcej wtedy bym zaczął szukać co jest nie tak. Pomiar kompresji, później pomiar osprzętu, na końcu pomiar rozrządu.
Do określenia stanu silnika, jeszcze należy dopisać sprawdzenie szczelin zaworowych (gdy jest mechanika), napięcie na przepływomierzu i sondzie lambda, najczęściej to one powodują zanik mocy, przepływka poprzez zubożenie mieszanki, a lambda poprzez wzbogacenie mieszanki, stan uszczelniaczy zaworowych - po wkręceniu na obroty i puszczeniu gazu czuć/widać w spalinach olej - standard w hondach np. Warto spojrzeć na odmę, jeśli jest mokra, w dolocie widać olej, to albo było zalane kiedyś ponad stan i silnik oddał olej do dolotu, lub już ma przedmuchy pod tłok. Kolor oleju, i stan świec. Jeśli świece są okopcone na matowy czarny kolor, mieszanka jest za bogata, jeśli jest okopcone na czarny błyszczący kolor, to pali olej, biały nalot na świecy i upalona elektroda to za duża temp. w komorze .... No i do tego wycieki, stan rurek podciśnieniowych gumowych i dolotowych ich szczelność przede wszystkim. Stan wałka rozrządu - pomiar rozbiegu krzywki, wznios krzywki, dźwigienek zaworowych lub szklanek.
Ogólnie jest tyle rzeczy które wpływają na stan silnika a co za tym idzie na jego moc, że szok. Skoro uważasz, że silnik jest słaby, zmierz go na hamowni, spadek o 3% to błąd pomiarowy, jak wyjdzie więcej wtedy bym zaczął szukać co jest nie tak. Pomiar kompresji, później pomiar osprzętu, na końcu pomiar rozrządu.
- Djwasyl1992
- Ma gadane
- Posty: 212
- Rejestracja: wt sie 07, 2012 17:26
- Lokalizacja: Łask
Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
O taka odp wlasnie mi chodzilo Ok manometr ten drugi ale nim tez zmierze cisnienie oleju?
Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Chyba tak, nie jestem pewny bo ja nigdy nie miałem powodu by mierzyć ciśnienie oleju jak lampka kontrolna na wolnych obrotach się nie świeci to ciśnienie jest ok, powyżej dwóch tyś obrotów ciśnienie jest stałe, bo otwiera się zawór bocznikowy przy pompie oleju, czy gdzie tam jest i nadmiar oleju który tłoczy pompa wraca "bokiem" do miski, nie idzie w układ. Tak jak mówię, jak masz wątpliwość co do działania czujnika - czyli gaśnie za wcześnie, lub lampka na desce się nie świeci możesz sprawdzić ciśnienie, ale jak świeci się przy kręceniu rozrusznikiem, i gaśnie jak silnik zaskoczy to olałbym temat.
No chyba że szklanki zaworowe grają - czyli nie działa hydrauliczna kasacja luzów, wtedy już nawet bez mierzenia ciśnienia zajrzałbym do pompy, i do szklanek - może się już wytłukły. Albo jak w oleju są ślady opiłków metalu w ilości przekraczającej zdrowy rozsądek, ale to już by znaczyło że silnik się zaciera, i szklanki by tłukły .... No jak dla mnie pomiar ciśnienia oleju żeby tylko go zmierzyć to sztuka dla sztuki. Chyba że miałbyś podejrzenie że panewka klęknęła, wtedy pomiar pomoże w diagnozie - wynik będzie zaniżony, ale do tego dojdzie stuk z dołu skrzyni korbowej ... a tego nie masz. Praktycznie zawsze usterka w silniku jest powiązana, ale zanim nie nastąpi to wszystkie pomiary będą książkowe.
Jak naprawdę czujesz że samochód nie jedzie, ma ciężko z innymi takimi samymi samochodami, zauważyłeś że bierze olej, że olej jest czarny jak smoła, że pali za dużo paliwa, wtedy sprawdzam osprzęt i kompresję, resztę bym olał, naprawdę.
No chyba że szklanki zaworowe grają - czyli nie działa hydrauliczna kasacja luzów, wtedy już nawet bez mierzenia ciśnienia zajrzałbym do pompy, i do szklanek - może się już wytłukły. Albo jak w oleju są ślady opiłków metalu w ilości przekraczającej zdrowy rozsądek, ale to już by znaczyło że silnik się zaciera, i szklanki by tłukły .... No jak dla mnie pomiar ciśnienia oleju żeby tylko go zmierzyć to sztuka dla sztuki. Chyba że miałbyś podejrzenie że panewka klęknęła, wtedy pomiar pomoże w diagnozie - wynik będzie zaniżony, ale do tego dojdzie stuk z dołu skrzyni korbowej ... a tego nie masz. Praktycznie zawsze usterka w silniku jest powiązana, ale zanim nie nastąpi to wszystkie pomiary będą książkowe.
Jak naprawdę czujesz że samochód nie jedzie, ma ciężko z innymi takimi samymi samochodami, zauważyłeś że bierze olej, że olej jest czarny jak smoła, że pali za dużo paliwa, wtedy sprawdzam osprzęt i kompresję, resztę bym olał, naprawdę.
- Djwasyl1992
- Ma gadane
- Posty: 212
- Rejestracja: wt sie 07, 2012 17:26
- Lokalizacja: Łask
Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Tzn przy odpalaniu przez 3-5sek slychac hydrauliczne popychacze zaworow wiec to napewno do wymiany chociaz tutaj dostalem kilka odp ze to wina oleju i byc moze tak jest naprawde. Co do mocy sprawa jest taka - jadac samemu nawet czuje sie ze to auto ma kopa tak na 3/4biegu nawet niezle sie zbiera jednak z dwoma osobami przy podjazdzie pod gorke musze mocno redukowac no ale auto nie jest na pelnym wtrysku tylko na Mono Jetronic. Co do brania oleju jest taka sytuacja - olej napewno nie dostaje sie do ukladu chlodzenia bo plyn jest normalny, nie kopci na bialo czy na czarno, przynajmniej ja nie zauwazylem zeby buchlo za mna chmurka jakas acz kolwiek tlumik jesc okopcony wiec cos napewno bierze.
Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Skoro tłumik okopcony to możesz mieć po prostu zalewany sinik - za bogatą mieszankę, wykręć świece i zobacz jakie są - wyżej napisałem jak wyglądają świece gdy dostaje za dużo paliwa, lub gdy pali olej. Sprawdź wogóle świece, może wymagają już wymiany, Katalizator jak masz może być już zanieczyszczony i albo sadzę wypalić albo wywalić kata czy wymienić na nowy. Grające szklanki jeśli zalewasz olej taki jak fabryka nakazuje to dzwonią w wyniku zużycia - zmiana oleju na gęstszy to półśrodek. Jak zauważyłeś ubywanie oleju spawdź dokładnie czy nie masz wycieków.
Na moje oko masz problem z lambdą i przepływką ... i od pomierzenia tego bym zaczął.
Na moje oko masz problem z lambdą i przepływką ... i od pomierzenia tego bym zaczął.
- Djwasyl1992
- Ma gadane
- Posty: 212
- Rejestracja: wt sie 07, 2012 17:26
- Lokalizacja: Łask
Re: Jak sprawdzić stan techniczny silnika benzynowego
Ale jak byl by zalewany silnik to nie palil by wiecej? w cyklu miejskim pali do 9,5l gazu. benzyna nie dziala ok sprawdze swiece. Wymienic swiece? Wymienialem w styczniu albo w gruniu razem z przewodami i kopułka. Katalizator? Takiego jeszcze nie widzialem od kupna w tym aucie No wlasnie olej to nie taki jak fabryka kazala chyba. Jest mineralny 15w40. Wycieki byl spod uszczeliki miski olejowej i uszczelki pokrywy zaworow ale to juz zrobilem dawno.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości