Strona 2 z 2

Oznaczenie silnika

: sob paź 20, 2012 12:51
autor: Paweł Marek
Nieistotne w tym momencie czy KR czy PL. Przeróbka wcale niekoniecznie wyglada na głupią, tylko coś nie wyszło albo sie zepsuło albo auto z założenia miało być tylko do LPG. Sprawdź po numerach z czego jest sterownik silnika być może z mk3 ABF i dlatego niema przepływomierza to pomoże w dalszych poradach. Z tym ze raczej poszukaj popytaj na dziale speed 16v bo tam tematy przeróbki wtrysku mechanicznego na digifant są liczne.

Oznaczenie silnika

: ndz paź 21, 2012 14:09
autor: lisek1610
Sterownik jest po pozostalym silniku siedzial tak seryjniak 1.8 90km bodajze i wiazka tez chyba od niego zostala bo jest na 4 kablach a potrzebuje na 8 do zasilania benzyny,

Oznaczenie silnika

: ndz paź 21, 2012 22:20
autor: Lipek81
Oznaczenie silnika to już tylko z bloku możesz odczytać - między trzecim a czwartym cylindrem, przy krawędzi bloku, tam, gdzie uszczelka głowicy, nad filtrem oleju. Tyle tylko, że twój silnik został przerobiony, ponieważ oryginalnie silniki 9A, KR, PL (a to jest któryś z tych właśnie) miały wtrysk mechaniczny, a ty masz przerobiony na elektroniczny. Jest to dosyć popularna przeróbka. Możliwości są dwie - albo masz założony wtrysk typu digifant 1, albo digifant 2. Moim zdaniem masz założony wtrysk typu digifant 2 - tyle, że brakuje przepływomierza (wtyczkę od niego widać na zdjęciu, pod filtrem powietrza). Możesz jeszcze podać numer sterownika silnika (od strony kierowcy, na podszybiu) - wtedy wszystko się wyjaśni.

Oznaczenie silnika

: ndz paź 21, 2012 22:29
autor: Paweł Marek
no to jakiś kicz, o ile jesteś pewien tego sterownika. Nie rozumiem cię po co ci sama wiązka, do czego. Chcesz doprowadzić do ładu to odpowiedni sterownik wiązka i osprzęt czyli głównie przepływomierz.

Oznaczenie silnika

: ndz paź 21, 2012 23:20
autor: lisek1610
Paweł Marek, No wiazke potrzebuje z komputerem,przeplywomierz mam ale nie podlaczony mechanik jakis mowil ze musze wiazke z kompem załatwic

Oznaczenie silnika

: ndz paź 21, 2012 23:21
autor: lisek1610
Lipek81, ale po co mialby ktos przerabiac na elektroniczny? jak mozna odroznic czy to digifant 1 czy 2?? no jutro zobacze i podam numer komputera

Oznaczenie silnika

: ndz paź 21, 2012 23:28
autor: Lipek81
Ponieważ mechaniczny wtrysk sprawia problemy i niewiele osób umie sobie z nim poradzić.

Oznaczenie silnika

: pn paź 22, 2012 15:34
autor: lisek1610
Sterownik mam taki tzn to bylo napisane AMP6260

Oznaczenie silnika

: pn paź 22, 2012 15:41
autor: ozzy1979
Lipek81 pisze:Ponieważ mechaniczny wtrysk sprawia problemy i niewiele osób umie sobie z nim poradzić.
Wtrysk mechaniczny nie sprawia absolutnie żadnych problemów, o ile:
1. Nie został zagazowany
2. Nie dorwał się do niego domorosły "tjuner" albo mechanik/diagnosta wyuczony za PRLu na żukach i polonezach.
3. Jest okresowo serwisowany u fachowca znającego te układy (np. co 50 tyś km)

Co do tego, że niewiele osób może sobie z nim poradzić, to masz rację - trzeba naprawdę znać zasadę jego działania i zasady diagnostyki.
Ja bym nie zamienił wtrysku mechanicznego na nic innego.