Strona 2 z 3

Re: Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: wt mar 27, 2012 21:13
autor: Haki
Radion pisze:Witam,

Żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj. We wrześniu ubiegłego roku wymieniłem tarcze (ATE) + klocki (również ATE) z tyłu, oprócz tarcz i klocków wymieniłem również na nowe kompletne jarzma z nowymi blaszkami (TRW Lucas), nie potrzebnie - dałem się nabrać na minimalny luz na prowadnicach, który w nowych jarzmach również występuje. Przejechałem kilka tyś. km i tarcze wyglądają nie wiele lepiej niż te ze zdjęcia, hamuje może 1/3 powierzchni tarczy, a na reszcie tarczy rdza... Tłoczki w zaciskach chodzą lekko, przy montażu bez problemu się wkręciły w zacisk. Prowadnice przesmarowane pastą ATE Plastilube, klocki chodzą jak po maśle... Trochę to wkurzające, nie będę przecież wymieniał tarcz co pół roku...Jak idę przez miasto,to przyglądam się innym Golfom MK4 z tarczami z tyłu i całej reszcie podobnych z grupy VAG i prawie wszystkie mają te tylne tarcze, w mniejszym lub większym stopniu nie równo zużyte... O co chodzi się pytam? Ma ktoś jakiś pomysł jak temu zaradzić?

Pozdrawiam,
Radek
Odpowiedź masz wyżej ... wyczyść wszystko jak należy - i powinno być ok ... klocek powinien delikatnie na dotyk tzw wchodzić w prowadzenie ... piszę bo ostatnio widziałem jak w serwisie fiata młotkiem klocek wbijali :banghead: ( zero oczyszczenia ) i jazda do klienta

Re: Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: wt mar 27, 2012 22:10
autor: Radion
Haki pisze:... klocek powinien delikatnie na dotyk tzw wchodzić w prowadzenie ...
No ale sęk w tym, że klocki wchodzą w prowadnice jak po maśle, przeczytaj dokładnie to, co napisałem.

Pozdrawiam,
Radek

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: śr mar 28, 2012 09:57
autor: Lukas_1
kiss, Radion, Waqa, 1. Jak wygląda u Was grubość tarcz, jest taka sama u nasady i na wierzchołku, czy może zwęża się ku górze (widać po zużyciu klocka) 2. Jak działa hamulec ręczny?

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: śr mar 28, 2012 15:41
autor: Waqa
dzis u mnie wyglada to tak
Obrazek
wyczyszczone jarzma. ręczny jest ok. mogę spokojnie auto zostawić na każdym wzniesieniu.

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: śr mar 28, 2012 21:05
autor: novik2022
nie będe zaśmiecał forum,podłączę się jeszcze pod temat,czeka mnie wymiana tarcz,zastanawiam sie nad takim zestawem
<1,9tdi 90KM agr>

http://allegro.pl/tarcze-przod-klocki-b ... 51647.html" onclick="window.open(this.href);return false;

co wy na to ?warto ??-ten drugi link- zestaw mnie bardziej zastanawia bo mam cały zestaw na przód i tył -

http://allegro.pl/ferodo-tarcze-klocki- ... 59857.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ewentualnie te
http://allegro.pl/tarcze-klocki-brembo- ... 19737.html" onclick="window.open(this.href);return false;

z góry dzięki za pomoc

Re: Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: czw mar 29, 2012 09:48
autor: Radion
novik2022 pisze:nie będe zaśmiecał forum,podłączę się jeszcze pod temat,czeka mnie wymiana tarcz,zastanawiam sie nad takim zestawem
Po pierwsze, to zwróć uwagę czy masz z przodu klocki z czujnikiem zużycia, czy nie - ferodo i bosh są z czujnikiem, brembo bez, a tak w ogóle to klocki brembo ze zdjęcia w aukcji nie są do tego modelu auta, chyba, że zdjęcie jest tylko poglądowe (porównaj z boshem). Co do jakości tych zestawów, to brembo bym sobie odpuścił, ferodo nie znam, bosha, z wypowiedzi po różnych forach podobno są ok. Jak masz kasę to kup ATE (ja na takich jeżdżę), albo rozglądnij się za TRW.

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: czw mar 29, 2012 15:04
autor: novik2022
kupie ferodo lub bosh nad tymi dwoma sie zastanawiam, poszukam coś o tym ferodo w internecie jak nie znajde nic ciekawego na ten temat to zakupie bosha

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: pt mar 30, 2012 14:58
autor: marcin7x5
Z tych dwóch to ja ci polecam ferodo. Osobiście mam je na przodzie i jeszcze nie zdarzylo się aby popiskiwaly. Hamowanie lepsze niz na ori. Jedynie pylą i brudzą aluski. Na tyle mam wlasnie Boscha i czasami sobie popiskują podczas hamowania.

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: pt mar 30, 2012 17:55
autor: novik2022
przekonałes mnie :D nie chce pakować kasy w te auto bo i tak na jesień sprzedam, a po drugie jakiś najtanszych tez nie kupie bo często jezdze szybko i wole mieć w miare pewność ze wyhamuje

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: sob mar 31, 2012 00:31
autor: Royber
ja też tak mam To chyba cecha charakterystyczna VAG :bajer:

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: sob mar 31, 2012 15:32
autor: wesol
vag to nie ma nic tu do tego. Producentem ukladu hamulcowego jest inny koncern a dwa to dzieje sie to z powodu takiego iz juz dawno temu powinny byc wymienione i tarcze i klocki hamulcowe. Jak zmierzysz grubosc to napewno bedzi emniej jak min sugerowane przez producenta.

Re: Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: sob mar 31, 2012 22:11
autor: Radion
wesol pisze:dzieje sie to z powodu takiego iz juz dawno temu powinny byc wymienione i tarcze i klocki hamulcowe. Jak zmierzysz grubosc to napewno bedzi emniej jak min sugerowane przez producenta.
To chyba nie przeczytałeś mojego posta w tym temacie. Ja mam tarcze i klocki nowe, zamontowane jak pan Bóg przykazał, a już widać że cała powierzchnia tarczy nie bierze udziału w hamowaniu...

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: ndz kwie 01, 2012 09:03
autor: wesol
ATE to pozadna firma i wg mnie nr jeden na rynku pomijajac jakies zestawy do sportu. Jesli sie dzieja takie rzecyz nawet na ATE - nowym zestawie to albo smigasz gdzies w blocie piasku itp albo poprostu trafiles na jakis skopany zestaw klocków hamulcowych. Tarcze nie maja tu nic do gadania. Szkliwią sie tarcze od klockow lub od piachu. Zazwyczaj wina jest to pierwsze bo wiadomo ze sklad okladziny ciernej tez jest jakims tam patentem kazdej firmy produkujacej uklady hamulcowe. Czasami cos zrobią dobrze a czasami nie zbadaja do konca i jest lipa.

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

: ndz kwie 01, 2012 11:38
autor: kiss
U mnie nie była to wina złej jakości tarcz, czy klocków czy też nadmiernego ich zużycia tylko po prostu klocki pozapiekały się (temperatura, korozja) w prowadnicach i dla tego brało tarcze po skosie.