Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marekgolf3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lis 30, 2009 23:30
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: marekgolf3 » czw mar 31, 2011 16:59

termostat na 100%



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: Leszek Madison » pt kwie 01, 2011 00:21

Ehh i pewnie racja. WYmienialem go na jesieni bo mi z kolei nie trzymał temperatury, a teraz odwrotnie nowy termostat za bardzo ją trzyma :) Też innej opcji nie widzę. Wahlera każdy poleca, ale jak pech to pech.



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: Leszek Madison » pt kwie 15, 2011 09:11

marekgolf3, no i pupa. Termostat wymieniony i jest to samo... Grzeje się do 110 stopni, po czym zaraz spada do 90 :grrr:
Termowyłącznik w chłodnicy nówka, czujnik temperatury cieczy też nówka z ASO, ale chyba podmienię na stary na próbę.
Zauważyłem, że w ogóle nie włącza się pierwszy bieg wentylatora. Leci do 110 stopni, włącza się wiatrak , ale wcześniej nic.



Awatar użytkownika
marekgolf3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lis 30, 2009 23:30
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: marekgolf3 » pt kwie 15, 2011 11:04

A jak zepniesz z krótka wentylator to jest 1 bieg? może przewód się gdzieś przerwał przepalił lub skorodował. U brata kiedyś w oplu była kiedyś przyczyna tam był trójnik dziurawy i samochód się trochę grzał , ale jeszcze do tego ubywał mu płyn. jeżeli strasznie ci się grzeje i musisz do pracy codziennie dojeżdżać to wyjmij ten termostat całkiem i zostaw tylko uszczelkę. tylko są dwa minusy tej operacji. Słabe ogrzewanie w środku i i na trasie ciężko będzie mu złapać 70stopni Ja tak jeździłem ze 2 tygodnie i nawet w mieście 90 nie złapał. sprawdź dokładnie nie szczelności, ten 1 bieg wentylatora. u mnie był to termostat. Każda golfina musi czasem po wkurzać. Pozdro....



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: Leszek Madison » pt kwie 15, 2011 12:42

Jakiś czas temu sprawdzałem czy wentylator dobrze działa i był wporzo. Odpiąłem wtyczkę od termowyłącznika i zwierałem ze sobą styki. Pierwszy jest, drugi jest. Dlatego właśnie na początku podejrzewałem ten termowyłącznik. Ale wymiana nic nie pomogła, dlatego później zwaliłem winę na termostat. Wymiana, jak już napisałem, też nic nie dała.

I teraz teoria.
Jeśli termowyłącznik jest OK (zakładam, że jest) i załącza się dopiero przy 110 stopniach, to istnieje możliwość, że to właśnie czujnik temperatury jest uszkodzony i źle podaje sygnał, a temperatura płynu tak naprawdę jest w porządku (bo termowyłącznik uruchamia przecież wentylator po osiągnięciu konkretnej temperatury, zwiera tylko bieguny).

Nie sądzę też, żeby nowy termostat też był do pupy. Zresztą stary (półroczny) termostat badałem w garnuszku z miernikiem i koło 90°C zaczyna się otwierać.

Została jedna rzecz do zrobienia: założyć stary czujnik temperatury i zobaczyć co wskaże.

Druga teoria to taka, że np wskaźnik w liczniku padł, albo w ogóle w ECU coś się posrało, bo chyba ECU czyta sygnał z czujnika i przesyła na licznik. :banghead:



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: Alex_220 » pt kwie 15, 2011 13:23

Licznik możesz sprawdzić. Wyjmij wtyczkę od czujnikacieczy i zmostkuj drutem dwa piny które idą do wskazówki licznika. Jeżeli wskazówka podniesie się na maksimum i zapali kontrolka znaczy że termometr działa. Bardzo dziwna sprawa. Wymieniłeś już wszystko i dalej nic. Może chłodnica zakamieniona?


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: Leszek Madison » pt kwie 15, 2011 13:42

Zapomniałem wspomnieć, że chłodnica Nissens ma niecały rok, więc zamulenie odrzucam.

Wydajność pompy wody może mieć na to jakiś wpływ?



Awatar użytkownika
Warren.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 20:00
Lokalizacja: ZST
Silnik: AEB

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: Warren. » pt kwie 15, 2011 15:39

A może uszczelka pod głowicą



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: Leszek Madison » pt kwie 15, 2011 20:20

Skalmar pisze:A może uszczelka pod głowicą
Nie bardzo rozumiem co może mieć uszczelka ze złym wskazaniem temperatury? :bajer:

Wróciłem z garażu właśnie, a więc po kolei:
1. Temperatura na liczniku około 95°C - wentylator stoi, dolna rura chłodnicy zimna.
2. Temperatura na liczniku około 110°C - wentylator włącza PIERWSZY (jak się okazuje) bieg, termostat się otwiera.

Zmieniłem czujnik temperatury na stary i objawy są te same. Wentylatorem nie steruje żadna elektronika poza przekaźnikiem w termowyłaczniku; mam 2 sztuki, na obydwu ten sam objaw.
Wentylator włączał faktycznie jedynie pierwszy bieg, bo sprawdziłem później na krótko jak fruwa drugi, to mało nie odleciał z pasem przednim od szybkości. :kac:

Moje wnioski są takie: Licznik źle pokazuje temperaturę, a termostat (87°C) i wentylator (90°C pierwszy bieg oraz 97°C drugi) reagują po osiągnięciu swojej temperatury działania prawidłowo. Czujnik temperatury musi być OK, bo nie spodziewałbym się tej samej usterki w starym jak i nowym.



Awatar użytkownika
marekgolf3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lis 30, 2009 23:30
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: marekgolf3 » pt kwie 15, 2011 21:39

Może faktycznie zegar ci źle pokazuje A jeżeli samochód się rozgrzeje do tych zegarowych 110 stopni to jak weźmiesz mache do góry to zaczyna w zbiorniczku wyrównawczym jakby coś syczeć lub by wrzało? Druga sprawa jeżeli ci się chcę to wyjmij termostat i zagrzej auto do 90 stopni i słuchaj czy ci się wiatrak włączy nic nie mów tylko sprawdź. twoja dolegliwość do złudzenia przypomina moją. J co prawda jakiś czas jeździłem bez termo ale jak kupiłem nowy to wszystko wróciło do normy. A masz ciśnienie w układzie chłodzenia? Pozdro....



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: Leszek Madison » pt kwie 15, 2011 23:14

marekgolf3, no właśnie nic się nie gotuje. Termowyłącznik jest nieomylny - jeśli osiągnie 90 stopni to się włącza. Termostat też pewnie otwiera przy właściwej temperaturze, ale nie widać tego przez złe wskazanie zegarów.
marekgolf3 pisze:jeżeli ci się chcę to wyjmij termostat i zagrzej auto do 90 stopni i słuchaj czy ci się wiatrak włączy nic nie mów tylko sprawdź
Oooo nie :los2: Nienawidzę tej operacji. Termostat musi być dobry. A jaki miałeś pomysł żeby bez termostatu jeździć?

A czy odpowietrzony, to z tego co wiem to sam się odpowietrza, chyba, że korek jest uszkodzony, hmmm nie zastanawiało mnie to, a może tu też jest gdzieś pies pogrzebany? :kac:



Awatar użytkownika
marekgolf3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lis 30, 2009 23:30
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: marekgolf3 » sob kwie 16, 2011 11:33

Wiesz może oszukuje ten wskaźnik ale jeżeli nie to szkoda żeby auto się cały czas przegrzewało ale jeżeli byś tak zrobił to byś miał obraz i odrzucił byś termostat termo włącznik wentylator, bo w tym momencie to wielka niewiadoma i zarazem demotywująca sprawa. pozdro....



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: Leszek Madison » sob kwie 16, 2011 16:59

Ok, pobawiłem się trochę przed chwilą.

Odkręciłem korek i rozgrzałem auto, wpakowałem sondę od miernika i porównywałem temperaturę cieczy w zbiorniczku ze wskazaniami licznika, biorąc jednocześnie pod uwagę, że w zbiorniczku będzie zawsze kilka stopni mniej.

1. Temperatura 89 stopni
Obrazek Obrazek

2. Temperatura 94 stopnie
Obrazek Obrazek

Ogólnie dalej już nie mógł się zagrzać, bo włączał się wentylator i zbijał temperaturę.

3. Zakręciłem korek i wskazówka ochoczo leci na 110 :grrr:
Obrazek

Teorię jak widać trzeba dopracować, bo i licznik i czujnik wydają się dobre.

Coś się dzieje po zakręceniu korka po prostu. Ale korek mam drugi i podmianka nic nie pomaga :-(



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Płyn grzeje się do ponad 110 stopni

Post autor: Alex_220 » sob kwie 16, 2011 20:16

Witam. Po tym teście zakładam, że licznik się nie myli. Zresztą wskazywały na to wszystko, co wcześniej pisałeś.
To już chyba tylko pompa wody zostaje z części, których nie sprawdzałeś. Ewentualnie układ zapowietrzony. Pozdro


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości