Ja mam pojęcie, ale widzę, że ty bladego Jak się odsysa z silnika przez miarkę, to każdy dobry mechanik odsysa olej z chłodnicy oleju przez obudowę filtra oleju Nadążasz A jak olej spuszczasz przez korek to stary zostaje w chłodnicy olejulolex pisze:chlopie ty masz pojecie gdzie jest chlodniczka oleju a gdzie miarka i gdzie wchodzi bagnet??!! bo jakos ciebie nie potrafie zrozumiec
Wymiana filtra oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wymiana filtra oleju
Wymiana filtra oleju
w jaki sposób? Pytam z ciekawości bo ja zawsze odkręcam korek od oleju z miski i odkręcam też filtr oleju ale o tym, że ktoś odsysa jakoś z chodniczki oleju to pierwszy raz słyszę i jestem po prostu ciekaw. Tym bardziej że kopiłem smarta i tam producent nie przewidział korka w misce oleju i będę skazany na odsysanieitaliano_83 pisze:jak się odsysa z silnika przez miarkę, to każdy dobry mechanik odsysa olej z chłodnicy oleju przez obudowę filtra oleju
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana filtra oleju
italiano_83 pisze:każdy dobry mechanik odsysa olej z chłodnicy oleju przez obudowę filtra oleju
Koleszko, Po jakiego grzyba pytam się?? może jeszcze benzyna ekstrakcyjną umyjesz i przedmuchasz??
Jak masz wkład filtra to go wymieniasz, a nie qrw**** będziesz się srał z odsysaniem resztek oleju*
*Wyjątek (kiedy masz zatarty silnik i pompa opiłki zaciągnęła)
Przy standardowej wymianie oleju niema to sensu. jak masz wkład filtra od dołu to i tak byś nic nie odessał. A tym bardziej ze nie wszystkie auta jak maja wkład to mają chłodniczkę oleju pod spodem, często jest ona umieszczona dalej od filtra,nawet po drugiej stronie silnika
A tak poza tym w nowszych autach nie stosuje się bagnetów, poziom oleju pokazuje komputer, chcą nie chcąc musisz i tak korek odkręcić. Np.Mercedes Atego, Axor i Volvo.
sa wyjątkigrg474 pisze:smart i tam producent nie przewidział korka w misce oleju
P.S Gdybym miał w firmowych autach odsysać olej przez bagnet (35L) to to bym się pochlastał chyba
Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "
Wymiana filtra oleju
nie wiem czy to zalezy od odsysarki ale kiedys w pracy odciagalem olej z 1.9 cdti to trfalo to jakies 30 minut a jest tam 4,5 litra oleum.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wymiana filtra oleju
Po pierwsze nie jestem Twoim "koleszką" Po drugie każdy robi jak chce, ja lubisz, żeby Ci się stary olej ze świeżym mieszał to proszę bardzo.Jessy pisze:Koleszko, Po jakiego grzyba pytam się?? może jeszcze benzyna ekstrakcyjną umyjesz i przedmuchasz??
Jak masz wkład filtra to go wymieniasz, a nie qrw**** będziesz się srał z odsysaniem resztek oleju*
*Wyjątek (kiedy masz zatarty silnik i pompa opiłki zaciągnęła)
Syf jak jest to tak czy inaczej osiądzie na dnie miski i to czy spuścisz olej czy go odessiesz nie ma znaczenia, bo i tak tam zostanie.
Fakt jest jeden po odessaniu oleju wchodzi go więcej jak po spuszczeniu przez korek więc wymiana jest pełniejsza.
Wymiana filtra oleju
Ja tak czytam i czytam i zastanawiam się po co ta kłótnia ?
Autor postu - zapytał - uzyskał odpowiedź i tyle , choć widać ,że leniwy - bo SETKI tematów wraz z fotkami jest na necie , jak , czym , jaki olej , jaka miska itp itd etc .....
Ja metodę mam taką - raz na 3 wymiany - odkręcam miskę - ładnie czyszczę w środeczku - + smok później nowa pasta Reinza i jest ok ....
Pozdrawiam ...
Autor postu - zapytał - uzyskał odpowiedź i tyle , choć widać ,że leniwy - bo SETKI tematów wraz z fotkami jest na necie , jak , czym , jaki olej , jaka miska itp itd etc .....
Ja metodę mam taką - raz na 3 wymiany - odkręcam miskę - ładnie czyszczę w środeczku - + smok później nowa pasta Reinza i jest ok ....
Pozdrawiam ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Wymiana filtra oleju
W Mk2 lub Mk3 tak,ale chyba nie widziałeś jak umiejscowiony jest filtr oleju a gdzie chłodnica oleju w Mk4 SDI/TDI,gdzie wymienia się sam wkładmk2manhattan pisze:olej z chłodniczki zlatuje wtedy jak odkrecisz filtr
Otóż to,najważniejsze aby ten olej wymienić,a jakim sposobem to niech każdy robi wg własnego uznaniaHaki pisze:Ja tak czytam i czytam i zastanawiam się po co ta kłótnia ?
Pany
Wymiana filtra oleju
A ja jeszcze mam pytanie, czy po włożeniu nowego wkładu filtra trzeba go zalać olejem czy po prostu wsadzam i zakręcam przykrywkę. Jak wymieniałem w benzyniakach to zawsze wlewałem ponad połowę filtra oleju.
Dzięki za info.
Dzięki za info.
... Każdy problem z założenia daje się rozwiązać ...
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
- Quintus
- Użytkownik
- Posty: 345
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
- Lokalizacja: Kolno
- Auto: Dodge Durango SLT
Wymiana filtra oleju
Czy jeśli odwrotnie założe filtr, to dam rade zakręcić wieczko? Nie zwróciłem uwagi i poskąłdałem wszystko, jest jakaś możliwość, ze moze być źle założony?
-
- Forum Master
- Posty: 1649
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Wymiana filtra oleju
filtr oleju zawsze powinno się zwilżyć olejem, niezwilżony filtr jak dostanie ciśnieniem (zanim naciągnie i zacznie przepuszczać olej) może zostać rozerwany.
Wymiana filtra oleju
Mam pytanie a nie chce zakładać nowego tematu. Wymieniał mi jeden Pan w serwisie olej i filtr. Widziałem jak robi odkręcił filtr oleju i potem zlał olej przez tą śrubę pod silnikiem. Później założył nowy filtr i posmarował tylko uszczelkę olejem i tyle filtr suchy wsadził i wlał olej przez korek wlewu. Czy on dobrze to złożył? Dodam, że mi cieknie teraz dookoła z tej uszczelki w filtrze. (Filtr jakiś nieznany i tani - może dla tego cieknie teraz). Co mam zrobić.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wymiana filtra oleju
Normalna wymiana- nie trzeba zalewać filtra olejem, wystarczy założyć nowy oring uszczelniający i zakręcić zakrętkę, wlewasz nowy olej, uruchamiasz na chwilę silnik 30s i gasisz chwilę trzeba poczekać a następnie skontrolować stan oleju i ewentualnie uzupełnić.
Trzeba dokręcić pokrywę, jeśli to nie możliwe, to sam oring uszczelniający na wieko mógł być uszkodzony i teraz wywala olej.
Trzeba dokręcić pokrywę, jeśli to nie możliwe, to sam oring uszczelniający na wieko mógł być uszkodzony i teraz wywala olej.
Wymiana filtra oleju
Dobrze nie trzeba zalewać, a jak z tym oring'iem (szerokim) trzeba go smarować olejem? Czy suchy i wytrzeć na sucho miejsca gdzie on styka?. Kurcze nie wiem czy był uszkodzony. Przy kupnie filtra był tylko taki (mały) oring, a ten szeroki oring został stary. Nie wiem czy jego też się wymienia razem z filtrem. Jeszcze 4tys. km i sam wymienie olej bo wszędzie na szybko i tak potem wychodzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości