Strona 2 z 2
Re: Stuki po wymianie oleju 10w40
: wt lis 23, 2010 21:29
autor: KAROL 84
Panowie a jeśli stuki słychac w całym zakresie temperatury? Kiedyś w 1.8 ABS zdarzało się że przy odpalaniu kilka razy (2-5) zastuka takim metalicznym dźwiękiem i potem ustaje nawet na rozgrzanym jest cisza a teraz mam ABF czyli 16v i w tym modelu cały czas głośno pracuje głowica. Nie ma stukania przy odpalaniu ale cały czas czy zimny czy ciepły to tak jakby popychacze miały za dużą przerwę i głośniej pracowały. I pewnie zawory za słabo się otwierają bo coś mu mocy brakuje a komp nie wykazuje błędów wszystko sprawne. Czy jest to możliwe?
Stuki po wymianie oleju 10w40
: czw gru 09, 2010 21:04
autor: spampudlo
Odświeżam kotleta:) Przelatałem kilka setek km i cykanie ucichło pewnie się szklanki z syfu umyły. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie
Stuki po wymianie oleju 10w40
: czw gru 09, 2010 22:40
autor: magca01
witam moj benzyniaczek zagazowany chodzil jak diesel wiec wymienilem popychacze i olej GM 10w/40 i dalej tak chodzi czego to wina za same popychacze dalem 160zł ;/
Stuki po wymianie oleju 10w40
: sob gru 11, 2010 15:50
autor: Piotrek 2711
Sprawdz czy kolektor wydechowy niejest gdzieś pęknięty. I zrob pomiary ciśnienia w cylindrach.
Stuki po wymianie oleju 10w40
: sob gru 11, 2010 20:04
autor: magca01
a co sadzicie o CERAMIZERZE?
http://moto.allegro.pl/ceramizer-regene ... 06714.html" onclick="window.open(this.href);return false;
daje to cos?
Re: Stuki po wymianie oleju 10w40
: sob gru 11, 2010 21:39
autor: k18t
Gawior pisze:
Poza tym gęstość tego oleju jest taka sama jak mineralnego "15W", a lepkość jest większa "50". Do tego olej ten ma rekomendacje VW ( spełnia specyfikację producenta ).
A ja myślałem że pierwsze dwie cyfry i litera w oznaczeniu olejów wielosezonowych oznacza gęstość i lepkość w zimę, gdzie literka "W" oznacza winter, a dwie ostatnie cyfry oznaczają gęstość i lepkość w lato. Jeśli dobrze pamiętam przeczytałem o tym w AutoTechnice parę lat temu... Ale nie jestem pewien, i liczę na wyjaśnienie
Stuki po wymianie oleju 10w40
: ndz gru 12, 2010 00:13
autor: Gawior
Klasa lepkości oleju wg SAE (Society of Automotive Engineers = Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych) określa stopnie lepkości w warunkach wysokich oraz niskich temperatur.
Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im niższa liczba, tym niższa temperatura otoczenia, w jakiej ten olej może być stosowany (tym większa płynność oleju w niskiej temperaturze).
Cyfry, znajdujące się po "W", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im wyższa cyfra, tym większa lepkość oleju w wysokiej temperaturze.
Oleje jedno sezonowe (5W, 10W, 15W lub 20, 30, 40, 50) zostały zastąpione olejami wielosezonowymi (5W-40, 10W-40, 15W-40), aby dostosować się do potrzeb współczesnych silników. Oleje wielosezonowe dostosowane są do pracy zarówno w wysokich, jak i niskich temperaturach.
Czyli reasumując : 15 oznacza gęstość oleju, a 50 ( w przypadku Motul 15W50 ) lepkość oleju.
15W50 jest tak samo gęsty jak 15W40 z tym że ten Motul 15W50 jest to pełen syntetyk i jest bardziej lepki od "minerala" 15W40, co zmniejsza temperaturę silnika. Olej ten jest także lepszy przy mocniejszym wysilaniu silnika i w jego pracy przy wyższych obrotach.
Wszystkie oleje na rynku są robione według jakiejś tam technologi/specyfikacji opracowanej przez Mobila i te wszystkie oleje różnią się tylko dodatkami ( czyszczącymi i uszlachetniającymi ), a baza jest ta sama. Natomiast Motul jest jedną z bardzo niewielu marek ( chyba 3 firmy ), które opracowały własną technologie produkcji olejów spełniających znormalizowane normy.
W paru artykułach o tym czytałem, czy to w serwisach internetowych, czy to w gazetach z branży motoryzacyjnej.