Strona 2 z 3

: śr kwie 15, 2009 22:28
autor: houk
ignac_bdg pisze: No to weź przeleć wszystkie przewody od wspomy, zobacz czy osłony gumowe na maglownicy są mokre, może gdzieś ci przewód się przerwał lub wytarł??
osłona gumowa na maglownicy jest cała mokra, czyli maglownica do wymiany? Czy da się ją zregenerować, może wystarczy tą osłonę gumową wymienić, proszę o odpowiedz

: śr kwie 15, 2009 23:57
autor: Daniels18
A co to jest jeśli przekręce kierownicą do oporu to słysze jak cos wyje ale tylko jak przekręce do oporu.

: czw kwie 16, 2009 00:14
autor: lukasfenix
Daniels18 pisze:A co to jest jeśli przekręce kierownicą do oporu to słysze jak cos wyje ale tylko jak przekręce do oporu
Krańcowe położenie kół. To normalne, że pompa wtedy wyje.

: czw kwie 16, 2009 00:48
autor: fleshu
W pompce siada najczęściej łożysko i uszczelniacz - jeżeli ktoś ma drobne pojęcie o mechanice to sam naprawi (o ile pompka pompuje to jest jeszcze sens). Pasek ślizga się jeżeli padł napinacz lub rolka prowadząca albo jest źle pozakładany. Jakcieknie to pewnie z wężyków nad wahaczem. A jak ma duże przerwy w skręcie, bez wyraźnego dźwięku poślizgu paska lub tendencje do dziwnych zachowań w zakrętach to uszczelninia w maglownicy. Najlepiej podjechać do kogoś kto się troszeczke zna na rzeczy.

[ Dodano: 16 Kwi 2009 00:51 ]
lukasfenix pisze:
Daniels18 pisze:A co to jest jeśli przekręce kierownicą do oporu to słysze jak cos wyje ale tylko jak przekręce do oporu
Krańcowe położenie kół. To normalne, że pompa wtedy wyje.
Ja tak miałem jak mi przeguby zdychały(w MK3)! Mi tak nie wyje.

: czw kwie 16, 2009 11:16
autor: Daniels18
To teraz pytanie ma tak byc czy nie?

: czw kwie 16, 2009 13:16
autor: fleshu
Nie ma tak być. Do oporu to pompa będzie chodzić trochę głośniej ale nie wyć! Świadczy to o wyjechaniu pompy albo jest to znak że drążki z maglownicy wysówa za daleko - oznaka złego ustawienia zbierzności, zużycia się tulei metalowo-gumowych, przegubów lub samej maglownicy. Płyn zostaje zblokowany przy pełnym skręcie i pompa pompując na siłę wydaje z siebie orginalne dźwięki.

: czw kwie 16, 2009 15:35
autor: Daniels18
Ale to nie jest tak że ona aż tak głośno wyje tylko że jak przekręce do końca to trochę ja słychać.

: czw kwie 16, 2009 16:34
autor: lukasfenix
fleshu pisze:Mi tak nie wyje.
fleshu pisze:Do oporu to pompa będzie chodzić trochę głośniej
No to jak właściwie jest?? :chytry:

Przy krancowym położeniu zawsze będzie wyć (czy jak kto woli głośniej chodzić). To normalka i nie ma się czym przejmować.
fleshu pisze:tak miałem jak mi przeguby zdychały
fleshu pisze:zużycia się tulei metalowo-gumowych, przegubów
Przeguby nie mają absolutnie nic do tego! O ich zużyci świadczy metaliczny dwięk podczas przyspieszania na skręconych kołach. :bajer:

: czw kwie 16, 2009 16:39
autor: Daniels18
No i konkretna odpowiedz dzięki lukasfenix,

: czw kwie 16, 2009 22:50
autor: fleshu
Temat zakładał kolega posiadający Golfika MK4. W mk4 to się trzeba dobrze wsłuchać jak maska jest zamknięta żeby usłyszeć bardzo cichy odgłos na pełnym skręcie. Więc kolego lukasfenix, powiedz mi co powoduje wybicie maglownicy i drążków? Golf iV to dosyć młode autko więc nie powinno mieć takich objawów. A w moim byłym Mk3 wyło równo jak miałem zawieszenie rozwalone(tylko na pełnym skręcie - doprowadzało do prawie całkowitego zatrzymania pompy). Po zmianie, przy pełnym skręcie był tylko słyszalny odgłos przepompowywania płynu i leciutki opór na silniku - nic więcej!
A przeguby miały luz na wieńcu, ale podczas jazdy na wprost. Wymieniłem poduszki pod silnikiem - trochę się zmniejszyło, ale jak przeguby nowe pozakładałem to całkowicie poznikało. Na pełnym skręcie w czasie jazdy nic mi nie stukało ani nie przeskakiwało(znam typowy odgłos wywalonych przegubów, bo pierwszy mój samochód, to była zastava 1100p:)! Może jak będę miał chwilę czasu to nagram odgłos pompki podczas pełnego skrętu i zapodam linkiem. Pozdrowionka.

[ Dodano: 17 Kwi 2009 01:07 ]
A do kolegi houk: Jeżeli osłona jest pęknięta to zmienić jak najszybciej. Jeżeli jest zaolejona od strony lewej(od kierowcy) to sprawdzić uszczelniacze skrzyni biegów(jeżeli uszkodzi się uszczelniacz, a jest to częsty przypadek, to będzie półośka chlapać olejem ze skrzyni). Jeżeli cieknie z samej osłony drążka to jest bardzo źle - maglownica będzie do zmiany. Nie polecam regeneracji tego elementu(na aukcjach można nieszczęśliwie trafić na używki po wypadku). Przed podjęciem decyzji zasięgnij opinii jakiegoś warsztatu(pewność będziesz miał że to jest to).

: pt kwie 17, 2009 22:53
autor: Magnus
jesli masz plyn na wahaczy to tez stawiam na maglownice:/ .Strasznie wrazliwa jest ta czesc w aucie. Mnostwo takich przypadkow:/

[ Dodano: 17 Kwi 2009 22:56 ]
aha jeszcze jedna porada,jak masz wyciek gdzies na pompie to powinienes miec oblany(mokry) alternator bo jest centralnie pod pompa,mialem tak jak waz wysokiego cisnienia mi troche puszczal na zacisku.

: wt paź 20, 2009 00:41
autor: Adamskibyd
a takie pytanko: czy temperatura na dworzu może mieć wpływ na działanie pompy? gdy jest na dworzu chłodno/zimno i i silnik jest nierozgrzany to wspomaganie mi iedalnie lekko chodzi, natomiast gdy na dworzu jest ciepło lub silnik jest już rozgrzany wspomaganie zaczyna ciężko chodzić :/

: wt paź 20, 2009 11:23
autor: yetigd
Podpinajac się pod temat, czy ten plyn nada sie by uzupelnic minimalnie poziom ?

http://www.norauto.fr/Acheter-Huile-PEN ... SI-/1.html

Kolor zielony i niby specyfikacja VW

: wt paź 20, 2009 17:17
autor: sas_gti
a takie pytanko: czy temperatura na dworzu może mieć wpływ na działanie pompy? gdy jest na dworzu chłodno/zimno i i silnik jest nierozgrzany to wspomaganie mi iedalnie lekko chodzi, natomiast gdy na dworzu jest ciepło lub silnik jest już rozgrzany wspomaganie zaczyna ciężko chodzić
a co płynie przez pompę? Płyn. A jak każdy płyn reaguje na niską temp? Idąc tym tokiem rozumowania dojdziesz do wniosku że zamiast płynu u Ciebie może byc szlam i stąc takie a nie inne działanie.