Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Marek
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 19:00
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Golf IV Pacific
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
Witam. Jakies 50 tys km temu wymieniłem kompletne sprzegło wraz z dwumasem (komplet ASZ). Dwumas jest ok natomiast sprzegło miewa poslizgi i mam ochote wymienic kompletne sprzegło na to z sharana BTB zostawiajac sobie dwumas ASZ. Czy jedno z drugim sie zgra czy tym razem musze wymieniac kompletne sprzegło BTB z kołem dwumasowym tez BTB? Ktoś robił taką hybrydę?
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
Marek, jeżeli masz starą tarcze sprzęgła to wyślij ją do obicia okładziną kevlarowa i będziesz miał spokój , ja u siebie zmieniałem kilka lat temu kompletny 2mass w ARL-u na ten do BTB i po jakimś czasie pojawiły się uślizgi ale nie w dolnym zakresie obrotów a tak 2200-2400obr , wysłałem do obicia starą tarczę i przy wymianie się okazało że tarcza nie brała całą powierzchnią tylko zewnętrznym skrajem tarczy . Po wyminie na tarczę obitą kevlarem problem jak ręką odjął .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
- Marek
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 19:00
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Golf IV Pacific
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
Oooo dzięki za pomysł Gdzies co prawda obiło mi się o uszy kiedys obiijanie kevlarem ale myślałem, że to dotyczy tylko nowych tarcz ale skoro mowisz, że uzywane tez w ten sposob sie przerabia to byłoby to dla mnie super rozwiazanie. Masz kogoś godnego polecenia? Taka impreza +/- jaki koszt?
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
Marek, ja swoją tarczę wysyłałem do Radzikowskiego , koszt jak dobrze pamiętam to 120zł lub 150zł ale w necie znajdziesz namiary to zadzwoń i zapytaj dokładnie czy się ceny nie zmieniły .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
Też dawalem kiedyś tarcze 240 mm ale na obicie zwykła luka okładzina. Zwykle kosztowało 90 zł plus przesyłka. Sprzedalem wtedy też i tarcze i docisk od BTB koledze z forum SGA. Generalnie docisk chyba powinien wejść na dwumas ajm asz arl . Tylko większe są otwory o milimetr pod śruby docisku ale to w niczym nie przeszkadza. Docisk btb ma mocniejsza sprężynę.
Ja polecam generalnie przejście na jednomas Valeo. Spokojnie utrzymuje mi w Sharanie dwieście parę koni i 444 Nm. Nigdy z przyczepka załadowana pakując nie trafiło mi się bym miał uślizg. W golfie asz też mam Valeo ale używkę założyłem. W touranie też mam Valeo ale to Niemiec założył. Żadnych niedogodności. Bzdury pisują ludziska. Ja miałem tylko lekkie brzęczenie w golfie to dalem mu w palnik przez tydzień i cisza jest teraz.
Ja polecam generalnie przejście na jednomas Valeo. Spokojnie utrzymuje mi w Sharanie dwieście parę koni i 444 Nm. Nigdy z przyczepka załadowana pakując nie trafiło mi się bym miał uślizg. W golfie asz też mam Valeo ale używkę założyłem. W touranie też mam Valeo ale to Niemiec założył. Żadnych niedogodności. Bzdury pisują ludziska. Ja miałem tylko lekkie brzęczenie w golfie to dalem mu w palnik przez tydzień i cisza jest teraz.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: sob lut 04, 2006 14:49
- Lokalizacja: Małopolska/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
Ja do swojego ASZ włożyłem jednomas Valeo, sprzęgło bardzo fajnie ogarnia ~180km/400nm , Ale jest jeden duży minus tego zestawu, gdy auto jedzie na wolnych obrotach (1000-1300) dość głośno słychać "terkotanie" ze skrzyni biegów, gdzie nawet na padniętym dwumasie była cisza!
Myślałem że to wina mechanizmu różnicowego w skrzyni, wymieniłem całą skrzynię na inną z mniejszym przebiegiem i mniejszym luzem - dalej jest tak samo!
W VW Polo 5biegowy po wymianie dwumasu na jednomas g60 - pracuje idealnie
Myślałem że to wina mechanizmu różnicowego w skrzyni, wymieniłem całą skrzynię na inną z mniejszym przebiegiem i mniejszym luzem - dalej jest tak samo!
W VW Polo 5biegowy po wymianie dwumasu na jednomas g60 - pracuje idealnie
VW Golf IV 1.9TDI ASZ+
Re: Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
Jest luz na sprężynkach na tarczy sprzeglowej. Od gdzieś 2-3 lat Valeo niestety zaniedbało tą sprawę. Niestety wypadaloby tarcze dać gdzieś do poprawienia-wyiany sprężynek i będzie okej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: sob lut 04, 2006 14:49
- Lokalizacja: Małopolska/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
Wymieniałeś te sprężynki w swoich sprzęgłach? jaki koszt takiej wymiany? i czy rzeczywiście "terkotanie" ucichło?
Ciekawe czy to zabieg na długie lata czy tylko na chwilę aż się znowu nie wyrobią
Ciekawe czy to zabieg na długie lata czy tylko na chwilę aż się znowu nie wyrobią
VW Golf IV 1.9TDI ASZ+
Re: Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
Ja w Sharanie akurat wymieniałem jakieś 5 czy 6 lat temu to były jeszcze te zestawy mocniejsze z oznaczeniem końcowym 65. Zero dźwięków i czegokolwiek ale sprężynki siedziały tam mega sztywno. W golfie zakładałem zestaw używkę z końcówką 50 i lekko furkocze sprężynki ale znośnie. Kolega teraz ostatnio walczył z Valeo i już nie wiedział co jest i wrócił do dwumasy bo Valeo wysłał na reklamacje i mu zwrócili kasę. Unas na sga chyba 2 czy 3 osoby miały problem z tym Valeo. Niestety zestawy ponoć 65 są niedostępne a wg oznaczeń Valeo to był zestaw do Sharana 130 i 150 konnego bo ten z końcówką 50 to do 115 konnych był. Oczewiscie zamienne są ale jak widać coś było w nich. Dzwoniłem do Radzikowskiego kiedyś to coś mówił że wymiana sprężyn to około 100 zł. Ewentualnie dam ci dobrą radę- wstaw tarcze od dwumasy też nie będzie dźwięków i będzie chodzić pięknie. Nie słuchaj bajek że rozwali skrzynie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: sob lut 04, 2006 14:49
- Lokalizacja: Małopolska/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
Dzięki za informację, może się zdecyduję jeszcze raz zrzucać skrzynię ;/
Ja obstawiałem mechanizm różnicowy w skrzyni, że to on wydaje takie dźwięki
Ja obstawiałem mechanizm różnicowy w skrzyni, że to on wydaje takie dźwięki
VW Golf IV 1.9TDI ASZ+
Re: Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
Na sto procent sprezynki. O jak gadałem to radzik mi mówił odrazu i wiele osób właśnie miało z tym problem.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: sob lut 04, 2006 14:49
- Lokalizacja: Małopolska/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
A tarcza od dwumasowego koła podejdzie do tego zestawu Valeo ze sztywnym kolem??
Testowałeś już takie rozwiązanie?? I czy nie ma drgań lub terkotania? Sprężyny na tarczy mają za zadanie wytłumić pracę
Testowałeś już takie rozwiązanie?? I czy nie ma drgań lub terkotania? Sprężyny na tarczy mają za zadanie wytłumić pracę
VW Golf IV 1.9TDI ASZ+
Re: Dwumas ASZ - sprzęgło BTB czy ten duet ma racje bytu?
Tarcza od dwumasy jest że tak powiem skromniejsza od tej od z jednomasy. Pasuje bez problemu. Drgań nie ma. Tak ma tłumić i tłumi owszem ale jak widać tylko odpowiedniej długości sprężynkach.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości