rozrząd
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
rozrząd
witam - proszę o szybką pomoc, posiadam Golfa 4 1,4 16V rok 1999 benzyna
wymieniłem rozrząd wszystko ustawione było dobrze a gdy odpaliłem nastał problem
chodzi nie równo jakby palił na trzy lekko coś stuka którymś zaworem i dziwny głos z gażnika jakby taki sący
dodam że miałem problem z odkręceniem śruby na wale strasznie jakby zapieczona , oczywiscie zablokowałem górne wałki
dodatkowo wrzuciłem wsteczny bieg gdy zaczołem odkręcać w pewnym momęcie coś lekko strzeliło dzwiek typowo dla mocno zakreconych
nakrętek pomyślałem poszło , ponowiłem ponownie i znowu coś strzeliło ale slabiej dalej nie próbowałem cisnąc kluczem bo jednak nakretka nie
pościła więc zrobiłem blokadę na kołe tzn. z drugjej strony od rozrusznika i poszla bez problemu , ciągle zastanawie mnie to zjawisko opisane powyżej
zdjołem przy okazji pokrywę zaworów by uszczelnić wyciek oleju na świece , pod pokrywą nic się nie stało wszystko ok.
ktoś mi podpowiedział że mógł sie z krzywić zawór dlatego żle chodzi bo pali na 3 świece nie jestem mechanikiem z zawodu dlatego pytam i proszę
o podpowiedz co mam dalej robić - pozdrawiam
wymieniłem rozrząd wszystko ustawione było dobrze a gdy odpaliłem nastał problem
chodzi nie równo jakby palił na trzy lekko coś stuka którymś zaworem i dziwny głos z gażnika jakby taki sący
dodam że miałem problem z odkręceniem śruby na wale strasznie jakby zapieczona , oczywiscie zablokowałem górne wałki
dodatkowo wrzuciłem wsteczny bieg gdy zaczołem odkręcać w pewnym momęcie coś lekko strzeliło dzwiek typowo dla mocno zakreconych
nakrętek pomyślałem poszło , ponowiłem ponownie i znowu coś strzeliło ale slabiej dalej nie próbowałem cisnąc kluczem bo jednak nakretka nie
pościła więc zrobiłem blokadę na kołe tzn. z drugjej strony od rozrusznika i poszla bez problemu , ciągle zastanawie mnie to zjawisko opisane powyżej
zdjołem przy okazji pokrywę zaworów by uszczelnić wyciek oleju na świece , pod pokrywą nic się nie stało wszystko ok.
ktoś mi podpowiedział że mógł sie z krzywić zawór dlatego żle chodzi bo pali na 3 świece nie jestem mechanikiem z zawodu dlatego pytam i proszę
o podpowiedz co mam dalej robić - pozdrawiam
Re: rozrząd
Dzięki za odpowiedz . przy montażu zwracałem szczególnie na wszystkie ustawienia jak wczesnjej pisałem, wszystko było ustawione względemmarcin7x5 pisze:Sprawdzić jeszcze raz ustawienie rozrządu. Dodatkowo sprawdzić warto jest czy koła zębate na wałkach nie przestawiły się. One chyba są na klinach osadzone...
znaków . a dziś rano nawet nie odpalił wkur.....em się rozebrałem wszystko i na nowo poskładałem , ale mimo tego- nie zauważyłem żadnych
błedów.
tagrze wszstko jest ustawione jak fabrycznie a może jeszcze lepiej jutro odpalam bo nie zdązyłem zamontować rozrusznika
Re: rozrząd
samych kół zebatych nie odrrecałem pokręcałem wielokrotnie jednym i drugim by sprawdzić czy coś nie blokuje następnie ustawiłem na otworry do blokadymarcin7x5 pisze:No coś musiało przeskoczyć...odkręcałeś koła zębate od wałków aby tam sprawdzić?
zblokowałm ,założyłem drugi pasek wszystko ustawiłem na kreski obruciłem razem to wszystko wałem kilka razy nic nie blokowało i nie odpalił w ogóle
Re: rozrząd
tdkm - wałkii są w porządku obracają sie fajnie dziś udało mi sie odpalić ,ale żle chodzi nie równo a w gazniku słychać jakieś ssanie , pytanie jeszcze dotyczące ustawienia na wale czy trzeba koniecznie zwracać uwagę na znak z drugiej wału w położeniu górnym ? czy dotyczy on tylko ustawienia sprzęgła ? bo gdy obraca się wałem to ten znak pokazuje sie nie za każdym razem na pełnym obrocie wału tylko co drugi raz możemarcin7x5 pisze:No coś musiało przeskoczyć...odkręcałeś koła zębate od wałków aby tam sprawdzić?
to coś ma wspólnego
rozrząd
Rozrząd ustawiasz na takim obciętym ząbku na kole zębatym przykręcanym do wału korbowego. Ponadto na bloku silnika masz 2 znaczniki z podpisami bodajże 2lv i 4lv. Ustawiasz na ten drugi. To że syczy mocno z przepustnicy może świadczyć właśnie albo o nie zgranym rozrządzie albo o podgiętych zaworach.
klmatyzacja
wtam- czy można do klimy w samochodzie doładować gazu ? wśród pytających są różne odpowiedzi, czytałem kiedyś gdzieś w internecie że można
w warsztacie samochodowym powiedzieli że nie ma coś takiego jak dobić gazu , pytam ponieważ w moim Golfie właśnie uszło trochę gazu i nie
włącza sie klima jak właściwie z tym jest.
w warsztacie samochodowym powiedzieli że nie ma coś takiego jak dobić gazu , pytam ponieważ w moim Golfie właśnie uszło trochę gazu i nie
włącza sie klima jak właściwie z tym jest.
rozrząd
Czynnik w ukladzie klimatyzacji to jest gaz odpowiedni. i teraz tak. nie da sie dodac tego czynnika z racji takiej ze cisnienie gazu w okreslonej temperaturze jest jednakowe i w ukladzie i w butli. Poza tym ilosc w ukladzie jest scisle okreslona wiec nie wiem skad mial by kolega wiedziec ile ma w ukladzie go- 100 czy 500 gram czy ciort wie ile. TIle tam dopompowac mialby nawet jakby sie dalo?? Trzeba nie tyle co odciagnac ten czynnik z ukladu co jeszcze w tym ukladzie wytworzyc próznie i wtedy ta proznia mozna powiedziec zaciaga czynnik z butli. Ilosc podawania tego czynnika jest robiona w ten sposob ze butla znajduje sie na wadze elektronicznej i zawor jest otwarty puki odpowiednia ilosc wagowa nie ubedzie. Wtedy wiadomo ze tyle czynnika weszlo do ukladu w aucie. Ma byc tyle ile przewidzial producent. Jesli przewidzial powiedzmy 680gram to tyle ma trafic a nie 800 czy 900 gram ani nie 300 gram itp. Podobnie jest z iloscia oleju w ukladzie chlodzenia.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości