Stary silnik w nowszym aucie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Stary silnik w nowszym aucie
Witam wszystkich bardzo serdecznie,
Poniżej opiszę mój problem:
Potrzebowałem na chwilę auta (tzn. na czas remontu innego, gdyż muszę mieć kilka wozideł w domu na stałe) i przez przypadek zakupiłem mk4 3d w silnikiem 1.4 16v. Długo nie trwało i dowiedziałem się, że ten silnik to totalny gniot. Za auto nie zapłaciłem za wiele, a karoseryjnie nie ma tragedii więc przyjąłem tego gniota na klatę. Nawiasem mówiąc w domu mam kilka VAGów ale nigdy nie miałem benzyny (poza garbusem) i teraz klu, mianowicie, przekładałem w t4 silnik z 1x na 1z i ten 1x leży mi w kąciku w garażu, podobnie obok leży stare 1,6d z mk1, dodam że diesle są w dobrej kondycji i nigdy mnie nie zawiodły. Moje pytanie brzmi: jak dużo zabawy będę miał z założeniem któregoś z diesli do tego mk4 (nie wchodzimy tutaj w sens tego przedsięwzięcia pod kątem walorów mocy itp, ze względu na to że auto potrzebne mi na trasy max 10km i to w godzinach kiedy wszyscy jadą więc v przelotowa to 60km/h i starty ze skrzyżowań w czasie od 0-60 w 30sekund).
Prosiłbym o pomoc w podjęciu decyzji i nakierowaniu mnie jak odpalić starego diesla w mk4.
Pozdrawiam
Poniżej opiszę mój problem:
Potrzebowałem na chwilę auta (tzn. na czas remontu innego, gdyż muszę mieć kilka wozideł w domu na stałe) i przez przypadek zakupiłem mk4 3d w silnikiem 1.4 16v. Długo nie trwało i dowiedziałem się, że ten silnik to totalny gniot. Za auto nie zapłaciłem za wiele, a karoseryjnie nie ma tragedii więc przyjąłem tego gniota na klatę. Nawiasem mówiąc w domu mam kilka VAGów ale nigdy nie miałem benzyny (poza garbusem) i teraz klu, mianowicie, przekładałem w t4 silnik z 1x na 1z i ten 1x leży mi w kąciku w garażu, podobnie obok leży stare 1,6d z mk1, dodam że diesle są w dobrej kondycji i nigdy mnie nie zawiodły. Moje pytanie brzmi: jak dużo zabawy będę miał z założeniem któregoś z diesli do tego mk4 (nie wchodzimy tutaj w sens tego przedsięwzięcia pod kątem walorów mocy itp, ze względu na to że auto potrzebne mi na trasy max 10km i to w godzinach kiedy wszyscy jadą więc v przelotowa to 60km/h i starty ze skrzyżowań w czasie od 0-60 w 30sekund).
Prosiłbym o pomoc w podjęciu decyzji i nakierowaniu mnie jak odpalić starego diesla w mk4.
Pozdrawiam
Stary silnik w nowszym aucie
Zabawy będzie niewiele ( to też pytanie co dla kogo znaczy niewiele) . Czy jest sens musisz zadecydować sam. Musisz ogarnąć elektrykę i mocowania silnika. Do tego pewnie będzie zabawa z półosiami bo skrzynia będzie inaczej ułożona. Trochę rzeźby z pospawaniem tłumika i to tak pokrótce.
Było
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6
Stary silnik w nowszym aucie
Więc tak, żeby nie było, ze nic nie oglądałem.
Silniki d jakie posiadam są uzbrojone do leżenia w stronę szyby, 1.4 16v leży w stronę lamp, z tego co pooglądałem i poszperałem w necie to skrzynia 1,4 16v ma jakby podwójne otwory w dzwonie i dane mówią o tym, że SDI ma taką samą obudowę skrzyni jak 1.4 czy 1.6 16v (rozumiem że SDI ma inne przełożenia, ale teraz nie o tym), SDI leży na szybę więc wychodzi na to, że taki 1.9d siada pod skrzynię 1,4 16v przy pomocy poduszki silnika z SDI, wyspawam kawałek wydechu i motor siedzi.
Poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Jeżeli się nie mylę to fizyczne włożenie silnika nie powinno przysporzyć najmniejszych problemów.
Natomiast w kabelkach mam mniejsze rozeznanie i teraz pytanie takie co z wiązką silnikową, wywalę z 1,4, wsadzę z 1,9d (ona ma chyba z 6 kabelków lub nie wiele więcej z tego co pamiętam: alternator, rozrusznik sygnał, temp cieczy, elektrozawór pompy wtryskowej, świece żarowe i chyba tyle), czy to w ogóle zagada i co ma szansę w tym aucie działać, a co działać nie będzie?
Za pomoc będę wdzięczny.
Silniki d jakie posiadam są uzbrojone do leżenia w stronę szyby, 1.4 16v leży w stronę lamp, z tego co pooglądałem i poszperałem w necie to skrzynia 1,4 16v ma jakby podwójne otwory w dzwonie i dane mówią o tym, że SDI ma taką samą obudowę skrzyni jak 1.4 czy 1.6 16v (rozumiem że SDI ma inne przełożenia, ale teraz nie o tym), SDI leży na szybę więc wychodzi na to, że taki 1.9d siada pod skrzynię 1,4 16v przy pomocy poduszki silnika z SDI, wyspawam kawałek wydechu i motor siedzi.
Poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Jeżeli się nie mylę to fizyczne włożenie silnika nie powinno przysporzyć najmniejszych problemów.
Natomiast w kabelkach mam mniejsze rozeznanie i teraz pytanie takie co z wiązką silnikową, wywalę z 1,4, wsadzę z 1,9d (ona ma chyba z 6 kabelków lub nie wiele więcej z tego co pamiętam: alternator, rozrusznik sygnał, temp cieczy, elektrozawór pompy wtryskowej, świece żarowe i chyba tyle), czy to w ogóle zagada i co ma szansę w tym aucie działać, a co działać nie będzie?
Za pomoc będę wdzięczny.
Stary silnik w nowszym aucie
Pewnie zagada. Silnik z niewielką ilością elektroniki. W każdym razie przy takich przeróbkach zawsze znajdzie się jakaś niespodzianka. Jak przekładałeś silnik w transporterze to myślę, że sobie poradzisz.
Było
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6
Stary silnik w nowszym aucie
Głównie moje wątpliwości dotyczą licznika i kabelków związanych z tym.
Nie chciałbym ugrząznąć z przekładką, potrzebuję to zrobić szybko i bezboleśnie więc jak ktoś ma jakieś pomysły co może pójść nie tak to proszę o głos w sprawie.
Jeszcze jedno czy sdi ma taki sam wybierak biegów jak 1.4 16. 16v?? (tzn czy nie bedzie przeszkadzał wybierak przy skrzyni jak silnik będzie leżał na szybę?)
Nie chciałbym ugrząznąć z przekładką, potrzebuję to zrobić szybko i bezboleśnie więc jak ktoś ma jakieś pomysły co może pójść nie tak to proszę o głos w sprawie.
Jeszcze jedno czy sdi ma taki sam wybierak biegów jak 1.4 16. 16v?? (tzn czy nie bedzie przeszkadzał wybierak przy skrzyni jak silnik będzie leżał na szybę?)
-
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: MK2 1.8 GTI
- Silnik: PF
Stary silnik w nowszym aucie
1.6d nie nadaje się na obecne drogi...
Znajomy ma w mk2. Pomijam moc, ale sama głośność i trzeszczenie silnikiem jest najgorsze.
Ja bym się dobrze zastanowił jak ma to byś auto na co dzień...
Znajomy ma w mk2. Pomijam moc, ale sama głośność i trzeszczenie silnikiem jest najgorsze.
Ja bym się dobrze zastanowił jak ma to byś auto na co dzień...
Stary silnik w nowszym aucie
Bardziej myślałem o 1.9d, ma to coś koło 60KM i 120Nm jak się nie mylę, wyszło by coś takiego jak SDI jeżeli chodzi o osiągi.
Póki co 1.4 jeszcze jeździ, jak się rozpadnie to przerzucę silniki, chyba że wcześniej uruchomię docelowe autko i golf przestanie być potrzebny.
Póki co 1.4 jeszcze jeździ, jak się rozpadnie to przerzucę silniki, chyba że wcześniej uruchomię docelowe autko i golf przestanie być potrzebny.
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Stary silnik w nowszym aucie
Sorry za offa ale jak mozna przez przypadek kupic samochod?:D...przegladales allegro i nastepnego dnia kurier przyniosl golfa w paczce?kuki000 pisze: i przez przypadek zakupiłem mk4 3d w silnikiem 1.4 16v.
Stary silnik w nowszym aucie
Ja na twoim miejscu zostawiłbym sobie to co jest i nic nie przekładał. Sam piszesz, że to tylko na krótkie dojazdy. Dopóki silnik daje radę to uciągnąć to nie widzę potrzeby przekładki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości