Witam witam i o zdanie pytam:) posiadam golfa 3, 1.8 który ma 90 km, 94 rok a pytanie brzmi czy do tego silnika pasowalaby skrzynia z dociskiem od silnika 2.0 ? A zarazem proszę o pomoc z dość błachym dla niektórych problemem ale dopiero zaczynam przygodę z naprawami osobistymi, wracając do prośby czy mógłby mi ktoś opisać wymianę paska rozrządu ? Pacjent to Golf MKIII silnik 1.8, 90km, 94rok, Pb/LPG wersja z klimatyzacją. Z góry Dziekuje za odpowiedzi
Ps. W razie jakby był zły dział proszę o przesunięcie:)
Kilka pytań:)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: wt paź 11, 2016 13:30
- Lokalizacja: DKL
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Kilka pytań:)
Będzie pasowała. Tylko pytanie po co? Nie opisałeś co się dzieje. Czy Twoja obecna skrzynia pada, czy chcesz po prostu zmienić skrzynię?Halo.Halo pisze: czy do tego silnika pasowalaby skrzynia z dociskiem od silnika 2.0
Ale odnośnie pytania.
Jeśli masz 1.8 90KM (prawdopodobnie oznaczenie ABS) to pewnie siedzi tam skrzynia typu 020 ze sterowaniem na wodziki.
Możesz założyć skrzynie od 2.0 typu 020 takim samym sterowaniem i nie musisz zmieniać docisku sprzęgła i koła zamachowego. Prawdopodobnie tylko tarcza do wymiany bo w skrzyni od 2.0 jest większy wieloklin.
Chyba że chcesz włożyć skrzynię typu 02A która sterowana jest linkami to musisz zastosować tarczę i docisk i zamach z tej skrzyni. Jeszcze będziesz musiał wymienić całą kasetę lewarka zmiany biegów na taką z linkami.
Dodatkowo w skrzyni 020 kompletne sprzęgło jest dużo lżejsze niż w 02A.
Wymiana rozrządu:
-ściągasz osłonę paska rozrządu i korek we wzierniku sprzęgła,
-ustawiasz silnik na znaki (koło rozrządu, koło zamachowe),
-ściągasz kopułkę i na podstawie zaznaczasz punkt w którym jest środek palca przerywacza,
-luzujesz napinacz od wspomagania i ściągasz pasek,
-kluczem 13 odciągasz napinasz paska alternatora i ściągasz pasek,
-odkręcasz dwa koła pasowe z wału,
-odkręcasz obudowę paska rozrządu,
-odkręcasz napinacz paska rozrządu i ściągasz do razem z paskiem,
-montujesz nowy pasek i napinacz pamiętając o znakach na kole rozrządu i zamachu (kopułką się teraz nie przejmuj),
-napinaczem naciągasz pasek i dokręcasz go,
-luzujesz podstawę kopułki przy bloku i obracasz ją do momentu gdy znak który zaznaczyłeś na niej zrówna się z palcem rozdzielacza,
-zakładasz kopułkę,
-ręcznie robisz jeden lub dwa pełne obroty wałem żeby sprawdzić czy nic nie blokuje (chociaż ABS to silnik bezkolizyjny to nie zaszkodzi),
-zakładasz obudowę paska rozrządu,
-zakładasz dwa koła pasowe,
-znowu kluczem 13 odginasz napinasz i montujesz pasek alternatora (warto założyć nowy),
-montujesz pasek wspomagania (warto założyć nowy),
-napinasz pasek wspomy,
-odpalasz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości