Znikający płyn chłodniczy 2.0 8v
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Znikający płyn chłodniczy 2.0 8v
Witam mam taki problem z moją skodą octavią 2.0 8v benz. Od kilku dni ubywa mi płyn chłodniczy, na korku od oleju pojawia sie śmietana, a w zbiorniczku wyrównawczym są bombelki obstawiałem że to uszczelka pod głowicą ale samochud nie dymi na biało a kolor płynu chłodniczego nie zmienił sie i na bagnecie jest normalny olej. niewiem co może być przyczyna .
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Znikający płyn chłodniczy 2.0 8v
zależy jaki jest ubytek płynu bo jak mały to nie będzie dymił a jak dostaje się do oleju tym bardziej
- kurczepieczone
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
- Lokalizacja: Kraków
Znikający płyn chłodniczy 2.0 8v
Jeśli robisz małe przebiegi to na korku oleju będziesz miał śmietanę w zdrowym silniku.
Sprawdź działanie termostatu (czy obydwa węże od chłodnicy są gorące kiedy auto się nagrzeje) i podmień/kup korek do zbiornika wyrównawczego.
Sprawdź też czy nie puchną Ci węże wodne (jak jest przedmuch w głowicy to będą twarde.
Posprawdzaj na odpalonym silniku czy gdzieś tem płyt po prostu nie wycieka. Najlepiej wjedź na jakiś kanał i niech ktoś podtrzymuje nieco wyższe obroty.
Potwierdzam to co kolega muszkatobiasz napisał - nawet jak jest przedmuch między kanałem wodnym a cylindrem wcale nie musi dymic na biało. Dymi zwykle wtedy, gdy już jest konkretny przeciąg.
Sprawdź działanie termostatu (czy obydwa węże od chłodnicy są gorące kiedy auto się nagrzeje) i podmień/kup korek do zbiornika wyrównawczego.
Sprawdź też czy nie puchną Ci węże wodne (jak jest przedmuch w głowicy to będą twarde.
Posprawdzaj na odpalonym silniku czy gdzieś tem płyt po prostu nie wycieka. Najlepiej wjedź na jakiś kanał i niech ktoś podtrzymuje nieco wyższe obroty.
Potwierdzam to co kolega muszkatobiasz napisał - nawet jak jest przedmuch między kanałem wodnym a cylindrem wcale nie musi dymic na biało. Dymi zwykle wtedy, gdy już jest konkretny przeciąg.
Znikający płyn chłodniczy 2.0 8v
Jeszcze dzisiaj sprawdze wycieki na kanale ale wczoraj rozgrzewałem silnik i węże nie są twarde wentylator sie załącza normalnie, i jak odkręcałem korek to niebyło w zbiorniku dużego cisnienia. a tak mniej więcej gdzie szukać przecieków???
Znikający płyn chłodniczy 2.0 8v
Posprawdzaj wszystkie plastikowe krućce oraz chłodnicę wody. Może być też wina w chłodnicy oleju.
Znikający płyn chłodniczy 2.0 8v
Wyciek znaleziony cieknie z krócica przy bloku. jutro bd rozbierał i zobacze czy pekniety króciec czy tylko cieknie na połączeniu krócica z blokiem.
- kurczepieczone
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
- Lokalizacja: Kraków
Znikający płyn chłodniczy 2.0 8v
Te króćce zwykle pękają, ale nie zaszkodzi posmarować trochę silikonem i sprawdzić, czy pomogło
Znikający płyn chłodniczy 2.0 8v
Więc tak króciec pekniety wypchało oring i z stąd wyciek króciec kupiony nowy za całe 14zł wymieniony w 15min i po problemie.
Znikający płyn chłodniczy 2.0 8v
Glut na korku to przypadłość sporej ilości marek - szczególnie przy krótkich odcinkach jazdy - do wyczyszczenia I obserwacji.
Jeżeli po dłuższej wycieczce się pojawi i będą ubytki płynu to wtedy można dopiero podejrzewać uszczelkę.
Jeżeli po dłuższej wycieczce się pojawi i będą ubytki płynu to wtedy można dopiero podejrzewać uszczelkę.
Znikający płyn chłodniczy 2.0 8v
Oczywiście korek razem z odmą wyczyszczony. FAkt faktem teraz auto jeździ na krótkich trasach więc to chyba normalne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości