1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Poldzer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt lis 03, 2015 17:03
Auto: jetta mk2
Silnik: 1V?

1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Post autor: Poldzer » sob paź 01, 2016 19:50

Witam!!
Wiem, że tematów jest mnóstwo, ale jeśli chodzi o uszczelniacze czasami brakuje informacji czy chodzi o ten od strony sprzęgła, czy paska. Chce zmienić pasek i uszczelniacze a boje sie stanąć "w polu z robotą", ze względu na mało wolnego czasu.
Do rzeczy. Zbieram się za wymianę paska rozrządu i tu z grubsza wiem o co chodzi. Znaki, koło zamachowe, rolka, itp. Teraz problem uszczelniaczy.
jeśli odkręcę te śruby imbusowe z koła wału da się wymienić uszczelniacz, czy jeszcze coś trzeba demontować?


Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.

szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Post autor: szymin89 » ndz paź 02, 2016 12:39

Musisz jeszcze odkrecic srube centralna nasadka 19mm wieloklinowa. Srube powinno sie wymienic na nowa a i kolo zebate dolne tez moze nadawac sie do wymiany.



Poldzer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt lis 03, 2015 17:03
Auto: jetta mk2
Silnik: 1V?

Re: 1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Post autor: Poldzer » wt paź 04, 2016 14:25

Czyli zaopatrzyć się w koło wieloklinowe i koło zębate paska. Ok dzięki. Jeszcze jakieś podpowiedzi?


Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Post autor: pinstonvw » czw paź 06, 2016 21:30

Powinno się wymienić te koło i śrubę ale jest to tylko gaźnik i w dodatku stary benzyniak. Jeśli nie żałujesz pieniędzy to kup zestaw koło i śruba. Jeśli zaś szukasz oszczędności to składaj to samo. Zostaje Ci jeszcze uszczelniacz na wałku pośrednim oraz na wałku rozrządu. Sprawdź przy okazji pompę wody czy jeszcze da radę. W razie czego można wymienić sam wkład pompy.


...

Poldzer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt lis 03, 2015 17:03
Auto: jetta mk2
Silnik: 1V?

Re: 1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Post autor: Poldzer » pt paź 07, 2016 20:53

Powoli to rozbieram, ale nigdzie nie moge dostać nasadki na śrubę wału korbowego i twardych imbusów, żeby to odkręcić :D


Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Post autor: pinstonvw » pt paź 07, 2016 21:02

Bez podstawowych narzędzi za wiele nie zdziałasz. Młotkiem i przecinakiem rozrządu zaś nie wymieniaj. Do napinania paska jest specjalny klucz - bez niego też będzie ciężko chyba, że już robią napinacze z możliwością wsadzenia imbusa.


...

Poldzer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt lis 03, 2015 17:03
Auto: jetta mk2
Silnik: 1V?

1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Post autor: Poldzer » sob paź 08, 2016 20:43

Właśnie sie przekonałem o tym. Cięzka sprawa omkły mi sie 2 śruby wału korbowego i trzeba złożyć jak jest, tylko zeby było smieszniej klin koła rozrzadu wpadł mi w osłonę dolna której za boga nie moge zdjać. Jedną śrube znalazłem przy pompie wody, a reszta?


Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Post autor: pinstonvw » sob paź 08, 2016 20:53

Po co się zabierasz za takie sprawy. Teraz chcesz nie chcesz musisz rozebrać cały rozrząd. Jeśli imbusy Ci się obrobiły w środku zawsze możesz wbić klucz torx lub spline i spróbować odkręcić. Jak nie pomoże to mały ostry przecinak młotek i odkręcasz śruby pukając po obwodzie łba śruby. Może już kiedyś tak robiłeś.
Pogadaj z miejscowym mechaniorem ile Cię skroi za naprawę tak może być prościej.


...

Poldzer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt lis 03, 2015 17:03
Auto: jetta mk2
Silnik: 1V?

1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Post autor: Poldzer » sob paź 08, 2016 21:43

W 1.3 było to prostsze. Trzeba sie samemu nauczyć. Bede jutro kombinował.


Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.

Poldzer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt lis 03, 2015 17:03
Auto: jetta mk2
Silnik: 1V?

Re: 1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Post autor: Poldzer » pn paź 10, 2016 12:15

Sytuacja opanowana wszystko ustawione (uszczelniacz wału na klej był przyklejony :los2: silnik tryka tylko nie pasuja mi uszczelki pod dekiel zaworów. Miałem korkową złożyłem i strasznie ciekło po zdjeciu dekla okazało sie ze miejsca miedzy srubami schowały sie do srodka. Kupiłem gumową i nadal cieknie. Co jest ?? Facet w sklepie mi tłumaczył ze jak sa tyci tulejki na srubach to daje sie korkową. Teraz jest gumowa ale z wtopionymi podkładkamu na sruby, stara była gumowa bez tych podkładek. To wreszcie jaką dobrać?


Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Post autor: pinstonvw » pn paź 10, 2016 18:39

Hmm właśnie coś takiego jest co opisałeś. U Ciebie śruby są z tym przetłoczeniem? Gumowa (gumowo metalowa) chyba była w dieslach (ale mogę się mylić). Jeśli ta obecna w miarę pasuje to wyczyść ją i potraktuj masą uszczelniającą Dirko albo innym silikonem do uszczelek (nie budowlanym :D )


...

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Post autor: KoguT » pt paź 14, 2016 21:01

pinstonvw pisze:potraktuj masą uszczelniającą Dirko
Żadne dirko... Największy syf syf syf...

Tylko LOCTITE. Szybko schnie, porządnie uszczelnia i świetnie się nakłada.



Poldzer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt lis 03, 2015 17:03
Auto: jetta mk2
Silnik: 1V?

1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.

Post autor: Poldzer » wt paź 18, 2016 16:46

Gumowa nie pasowała przez te tulejki na śrubach, ale rozwierciłem te podkładki w uszczelkach na silikon i pasi :D . Dzięki za pomoc:-)


Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości