AQY po remoncie...

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zsolpyw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: ndz sty 08, 2012 23:45

AQY po remoncie...

Post autor: zsolpyw » sob mar 26, 2016 02:46

Auto wlasnie przeszło remont silnika, przy przebiegu 180 000km. Silnik 2.0 AQY

Powod remontu to podejzenie nieszczelnej UPG. Objawem bylo zbieranie sie mazi pod korkiem, w odmie. Ostatnio ilosc juz znacznie sie zwiekszyla, nawet wyciagalem paskudztwo na bagnecie. Po odkreceniu wlewu oleju, wylal sie gesty majonez

Pobor oleju 0,2 - 0.3 L/1000km pod koniec cyklu. Olej uzupelniany chlodziwem, wiec faktyczny pobor zapewne wiekszy.

Uszczelka okazala sie rozwarstwiona w poblizu kanaliku wodnego .

Wymieniono uszczelki: UPG Elring, 2 kolektora ssacego, kolektora wydechowego, pokrywy zaworow, wałka rozrzadu, gumki zaworowe.

Glowica splanowana z regeneracja gniad zaworowych + nowe sruby.

Wymieniono panewki korbowodowe (jedna przerysowana), popychacze zaworów (bylo minimalnie slychac).

Cylindry ocenione jako bardzo dobre, brak sladu rantu, zostaly przehonowane. Zalozono nowe pierscienie Goetze.

Po 1000km wymienilem olej +filtr (Lotos 5W40) Aktualnie od remontu przejechalem 3600km. Na razie auto krece maksymalnie do 4000obr, stopniowo dodajac gazu, na krotko.

Sytuacja wyglada nastepujaco: pobor oleju ok 0,2l/1000. Chlodziwa ubywa, troche mniej niz przed remontem, ale gdzies wcina.

Majonez na bagnecie sie zbiera, pod korkiem troche, ale duzo mniej. Jest bardziej bialy teraz.

Mialbym pare pytan:
- pobor oleju 0,2l/1000 - po jakim czasie powinno dotarcie sie zakonczyc i opasc pobor oleju ? wydaje mi sie ze juz dosc dawno.. wiec co o takim poborze myslec ?
- mozna juz jezdzic do odcinki ? :kac:
- wcinanie chlodziwa - chlodnica nowa, sladow plynu przy wezach nie widac...
- Planuje dodac LM Ceratec. Mozna juz wlac, czy przy nastepnym oleju raczej ?

Dzieki ;)


Sprzedam:
Przeplywomierz BOSCH 0280218002 1.8, 2.0 benz
Sonda lambda BOSCH 06a 906 262 Q

ridernr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob lut 12, 2011 01:41
Lokalizacja: Nowa Ruda

AQY po remoncie...

Post autor: ridernr » sob mar 26, 2016 15:24

Wydaje mi sie ze juz powinno sie wszystko dotrzec , co do poboru oleju to bym sie tym nie przejmowal , noroma to litr na 1000km wiec jeszcze Ci duzo brakuje :D
Pytanie po co krecic do odcinki , no ale mozna. Duzego tego plynu chlodzacego ubywa ?



zsolpyw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: ndz sty 08, 2012 23:45

Re: AQY po remoncie...

Post autor: zsolpyw » sob mar 26, 2016 20:13

No ale na nowych pierscienach i full uszczelkach to spodziewalbym sie znacznego spadku poboru...
Plyny po 2500km wsysnelo 0,6l.

Widze ze tez masz 2.0 pb u siebie. Jak z Twoim silniczkiem ? ile oliwki zjada ?
Po co krecic do odcinki ? zeby szybko przyspieszac :D dosc oczywiste, nie ?
Ale to dosc banal, takie pytanie, nie ? :P chociaz w tym silniku przypieszenie nie wzrasta na gorze, rowno ciagnie od jakis 3300obr do konca, wiec palenie do czerwnonego sensu nie ma. Poza fanem i rykiem wscieklym :P


Sprzedam:
Przeplywomierz BOSCH 0280218002 1.8, 2.0 benz
Sonda lambda BOSCH 06a 906 262 Q

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

AQY po remoncie...

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 27, 2016 09:12

zsolpyw pisze:No ale na nowych pierscienach i full uszczelkach to spodziewalbym sie znacznego spadku poboru...
A nie wiesz,że pierścienie musza się dotrzeć do cylindrów,żeby właściwie uszczelniać i zgarniać?

Pytanie nr.2 czy mechanikom i Tobie nie przyszło do głowy,że to nie UPG wali płyn do oleju,tylko chłodnica oleju pękła?
Zdejmij z niej węże i zmostkuj,żeby ciecz nie płynęła przez nią,a omijała. Zrób tak z 500km lub więcej i obserwuj czy maź z oleju znika,czy przybywa jej.

Pytanie nr.3 bo nic nie wspominasz o próbie szczelności głowicy. Czy mechanicy robili taką próbę,bądź zlecili zakładowi,który się tym zajmował?
Może tylko splanowali + gniazda i gumki i w ślepo założyli pękniętą głowicę na silnik.....


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ridernr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob lut 12, 2011 01:41
Lokalizacja: Nowa Ruda

AQY po remoncie...

Post autor: ridernr » ndz mar 27, 2016 11:43

Ja akurat mam 2E ale oleju troszke chlipie , uszczelniacze pewnie siedza , co do plynu kolega wyzej dobrze doradza z ominieciem tej chlodniczki oleju , ostatnio taki problem mialem w leonie w tdi ze woda do oleju dostawala sie przez ta chlodniczke , tylko ze w tedy przywyalo poziomu oleju



zsolpyw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: ndz sty 08, 2012 23:45

AQY po remoncie...

Post autor: zsolpyw » pn mar 28, 2016 11:22

Michał_1977,

Jaki jest przebieg docierania sie ? przy 3800 km wyrownalem poziom oleju. Powinno juz przestac ubywac, czy jeszcze za wczesnie ?

UPG byla rozwarstwiona, od kanalika z woda w kierunku cylindra. Wiec cos tam sie sączyło.
Szczelnosc głowy oczywiecie sprawdzona.

Chlodnia oleju ??? zaskoczyles mnie. Nie mialem pojecia ze mam chlodnice oleju :shock:

Napewno nie ma elementu jak minichlodniczka wody, wiec myslalem ze nie ma chlodnicy wcale...
Ale widze na sklepie takie cos

http://www.czesciauto24.pl/nrf/2387717" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony pn mar 28, 2016 13:45 przez zsolpyw, łącznie zmieniany 3 razy.


Sprzedam:
Przeplywomierz BOSCH 0280218002 1.8, 2.0 benz
Sonda lambda BOSCH 06a 906 262 Q

Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Re: AQY po remoncie...

Post autor: psilos1 » pn mar 28, 2016 11:26

zsolpyw pisze: Wogole gdzie to jest zamontowane ??
Podstawa filtra oleju



zsolpyw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: ndz sty 08, 2012 23:45

AQY po remoncie...

Post autor: zsolpyw » pn mar 28, 2016 11:32

Faktycznie ... czlowiek caly czas sie czegos uczy, o swoim aucie nowinek dowiaduje :P

Da rade to z podnosnika zdemontowac, czy raczej do mechanika podjechac ?


Sprzedam:
Przeplywomierz BOSCH 0280218002 1.8, 2.0 benz
Sonda lambda BOSCH 06a 906 262 Q

ridernr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob lut 12, 2011 01:41
Lokalizacja: Nowa Ruda

AQY po remoncie...

Post autor: ridernr » pn mar 28, 2016 16:47

odkrecasz filtr oleju , odpinasz przewody od wody , najlepiej zrzucic plyn chlodzacy i pod filtrem oleju bd duza nakretka musisz ja odkrecic w tedy ta chlodniczka zejdzie , jak bd zmieniac to odrazu wymien oring ktory tam siedzi



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

AQY po remoncie...

Post autor: Michał_1977 » czw mar 31, 2016 07:01

zsolpyw pisze:UPG byla rozwarstwiona, od kanalika z woda w kierunku cylindra
Mogła się rozwarstwić,przy zdejmowaniu głowicy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości