Wymiana płynu chłodzącego i czyszczenie ukladu

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

matGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt sty 05, 2016 23:19

Wymiana płynu chłodzącego i czyszczenie ukladu

Post autor: matGTI » wt sty 05, 2016 23:28

Chciałem na zimę wymienić,bo jeszcze tego nie rozbiłem od kąt mam to auto i mam trzy pytania odnośnie tego.
1. Czy wymienię bez podnoszenia auta "przed blokiem" ?
2. Czy jest jakiś zawór jak to widziałem w innych silnikach, czy muszę spuścić poprzez odkręcenie jakiegoś zacisku z węza ?
3. Co polecacie by przeczyścić cały układ ( np jakiś odrdzewiacz ) bo pewnie przez około 3 lata syfu jest tam pełno.

Dzięki za pomoc. Autko to mk2 1.8 GTI 107km PF



Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Wymiana płynu chłodzącego i czyszczenie ukladu

Post autor: Brago » śr sty 06, 2016 04:32

1. Jak jesteś super szczupły to dasz radę. :D A jak nie, to możesz liczyć na to, że nie spuścisz całego płynu z układu.
2. Wydaje mi się, że nie będziesz miał. A najlepszym sposobem na spuszczenie jest odpięcie właśnie węża pod chłodnicą najniżej położonego i spuszczenia z bloku silnika płynu, powinien się znajdować obok filtra oleju +/-
3. Według mnie wystarczyłoby płukankę zrobić z właśnie płynu chłodniczego. Zalać do niech się dobrze wszędzie wmiesza i go spuścić.



matGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt sty 05, 2016 23:19

Wymiana płynu chłodzącego i czyszczenie ukladu

Post autor: matGTI » śr sty 06, 2016 14:26

To lipa.Niestety nie mam nikogo znajomego z tunelem, a szkoda mi płacić mechanikowi. W bloku silnika dużo tego płynu zostaje ? Do węża koło chłodnicy powinien się dostać, a ten drugi to gdzie mniej więcej jest ?

Obrazek



Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Wymiana płynu chłodzącego i czyszczenie ukladu

Post autor: Brago » śr sty 06, 2016 17:22

Zainwestuj w lewarek i stojaki, na pewno Ci się przydadzą częściej niż myślisz.
Nie mam pojęcia. Może być to litr a mogą być dwa, obok filtra oleju poszukaj..



jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

Wymiana płynu chłodzącego i czyszczenie ukladu

Post autor: jan1966 » śr sty 06, 2016 17:38

Jak nie masz warunków to w jakiś małym warsztaciku za 20 zeta ci to zrobia + płyn i powiedzą czy płukac czy nie



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Wymiana płynu chłodzącego i czyszczenie ukladu

Post autor: VWiater » śr sty 06, 2016 23:47

Nie potrzebujesz kanalu, podnies przod i spuszczaj, na dobra sprawe to i z gory dasz rade odczepic weza.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

matGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt sty 05, 2016 23:19

Wymiana płynu chłodzącego i czyszczenie ukladu

Post autor: matGTI » czw sty 07, 2016 00:03

Od chłodnicy odłączę bez problemu bez podnoszenia auta,tylko chodzi o spuszczeniu z silnika. Nie wiem za bardzo który to jest. Tyle widać z góry:

Obrazek



matGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt sty 05, 2016 23:19

Wymiana płynu chłodzącego i czyszczenie ukladu

Post autor: matGTI » czw sty 07, 2016 00:26

ps nie ma jakiś innych sposobów by spuścić całość ? Na yt i w necie przeważnie widziałem, że odkręcają jeden przewód, ten który jest najniżej.



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Wymiana płynu chłodzącego i czyszczenie ukladu

Post autor: VWiater » czw sty 07, 2016 23:12

Ja jak wymienialem to nagrzewalem az pusci termostat i dolny waz od chlodnicy sciagam i schodzi, potem dmuchasz w zbiorniczek, naciskasz weże i schodzi.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 52 gości