Pisk przy 3 tys. obr/min

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

czndl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lis 21, 2015 18:00

Pisk przy 3 tys. obr/min

Post autor: czndl » wt gru 22, 2015 21:20

Witam, zauważyłem w swoim Golfie (mk3 1.6 101KM z klimą) przy 3 tys. obr/min dziwny pisk z komory silnika. Nie ma różnicy czy zimny/ ciepły, na biegu/luzie. Obstawiam którąś rolkę.

10 tys. km temu zmieniany był rozrząd z (wg. książki serwisowej poprzedniego właściciela).

Mechanik, któremu oddałem samochód do sprawdzenia stwierdził żeby wymienić go na nowy i zobaczyć co się stanie - myślę, że to niekoniecznie potrzebne rozwiązanie, koleś chce po prostu zarobić.

Jak mógłbym sam sprawdzić co trzeba wymienić? Czy mogę np. zdjąć pasek od alternatora i zobaczyć czy nie piszczy dalej?

P.S. Nie jestem pewien: silnik 1.6 101KM ma sam napinacz czy napinacz + rolkę pośrednią? Jeżeli to głupie pytanie to sorry, golfa kupiłem niedawno i jestem w nim jeszcze bardzo zielony.



luke320
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 604
Rejestracja: śr paź 27, 2010 18:19

Pisk przy 3 tys. obr/min

Post autor: luke320 » śr gru 23, 2015 00:02

czndl pisze:Czy mogę np. zdjąć pasek od alternatora i zobaczyć czy nie piszczy dalej?
Dobrze kombinujesz.



czndl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lis 21, 2015 18:00

Pisk przy 3 tys. obr/min

Post autor: czndl » śr gru 23, 2015 09:50

Ok, ale jak zdejmę paski od alternatora i klimy to jak silnik chwilę bez nich popracuje to nic się nie stanie złego?



Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Pisk przy 3 tys. obr/min

Post autor: balon91 » czw gru 24, 2015 16:17

nic złego się nie stanie



czndl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lis 21, 2015 18:00

Pisk przy 3 tys. obr/min

Post autor: czndl » wt lis 22, 2016 11:49

Temat jest do zamknięcia: powodem pisków był rozrząd - przy poprzedniej wymianie napinacz został zbyt mocno ustawiony i wrzynał się w pasek. Wymiana rozrządu i poprawne ustawienie napinacz pomogło :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości