Olej pod obudową rozrządu i na zębatkach AGR

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Olej pod obudową rozrządu i na zębatkach AGR

Post autor: r3nzoll » wt sie 18, 2015 20:58

Witam,
Posiadam mk4 z silnikiem AGR, bez jakichkolwiek modów. Rozrząd z pompą wymieniany był w połowie 2013 roku, od tego czasu auto przejechało jakieś 30 tys km. Dziś zauważyłem olej pod osłoną rozrządu i jest to sprawa raczej świeża. Oleju raczej mi nie ubywa, jest ponad połowa na bagnecie (od wymiany oleju czyli od października 2014). Natomiast sprawa jest raczej na tyle świeża, że możliwe, że zdążyłem zaobserwować ubytku oleju... Przede wszystkim, chciałbym się zapytać jaka może być przyczyna, na ile to jest groźne (a skoro zębatka mokra to pewnie nie ma co zwlekać z naprawą) i na jakie koszta się psychicznie przygotowywać :) Poniżej zdjęcia. Z góry przepraszam za ograniczone pole widzenia, ale nie chciałem ściągać tej obudowy, bo bałem się, że jej nie założę z powrotem :P i jedno zdjęcie nie moje żeby w jakiś sposób zobrazować o co mi chodzi. Niestety do dyspozycji mam tylko miejsce parkingowe przed blokiem, więc za wiele zrobić nie mogłem...

ObrazekObrazekObrazek

Na tym zdjęciu z netu na czerwono zaznaczyłem miejsca gdzie widzę olej.. nie wiem jak jest niżej, bo nie za bardzo miałem jak się tam dostać

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Olej pod obudową rozrządu i na zębatkach AGR

Post autor: muszkatobiasz » wt sie 18, 2015 22:06

bez rozebrania trudno stwierdzić ale najprędzej leci simeringiem wału lub wałkiem rozrządu



r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Olej pod obudową rozrządu i na zębatkach AGR

Post autor: r3nzoll » wt sie 18, 2015 22:13

dzięki za odpowiedź :) domyślam się, że w warunkach polowych się tego nie naprawi, orientujesz się ile może kosztować naprawa w "najgorszej" opcji ?

Pozdrawiam ;)



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Olej pod obudową rozrządu i na zębatkach AGR

Post autor: muszkatobiasz » wt sie 18, 2015 23:02

trudno mi powiedzieć zależy jakich masz mechaników w okolicy roboty tyle co przy wymianie rozrządu pasek trzeba zwalić do wymiany simeringu więc licz tyle co robocizna za wymianę rozrządu



Awatar użytkownika
elemenateur
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 460
Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
Kontakt:

Olej pod obudową rozrządu i na zębatkach AGR

Post autor: elemenateur » śr sie 19, 2015 10:25

Dokładnie, trzeba zdjąć pasek rozrządu, koła zębate i sprawdzić które popuszczają, koszt samych simeringów nie powienien być duży, ale jak pisał poprzednik roboty jest tyle co przy wymianie rozrządu. Dodatkowo olej niekorzystnie wpływa na trwałość paska rozrządu wiec najlepiej jak najszybciej to zrobić.


NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
Obrazek
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Olej pod obudową rozrządu i na zębatkach AGR

Post autor: r3nzoll » śr sie 19, 2015 16:39

Dzięki za odpowiedzi, koledzy ;)
Fakt faktem auto zostawiam w przyszłym tygodniu (do tego czasu jeździć nie będzie), ale już dziś wiem, że muszę kupić nowy pasek, bo mechanik nie podejmie się założenia starego + musi sprawdzić konkretnie skąd leci i w jakim stanie jest reszta rozrządu. Zatem 200 zł + cena części w zależności od kondycji. Myślę, że to bardzo świeża sprawa i cieszyłbym się, gdyby zakończyło się na wymianie paska i simeringu... ale jak będzie, to się okaże :?
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 228 gości