Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: pironet » czw maja 07, 2015 07:06

ok 5 zł,trzeba dobrać średnicę wew.I to pewnie widziałeś na yt jak dobijał nasadką.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: ziabka89 » czw maja 07, 2015 18:30

Dzownilem do sklepu i sa dwa rodzaje do mojego AAM 7 mm i 8 mm. Te mniejsze 8 zł a te wieksze 12 zł. Na youtube to widzialem jak koles dobijal uszczelniacze nasadka i tak zrobilem. Pozniej poszedlem do mechanika i zalozyl mi drugie i powiedzial ze nie powinno sie tak robić. USZCZELNIACZE DOPCHAL MI RĘKĄ PRZEZ NASADKĘ i tylko tyle.
1. Panowie czy to na stówe bedzie wina prowadnic ? bo jak jade i przyspieszam to strasznie mi kopci. Na filmiku mam podobny problem z luzem " onclick="window.open(this.href);return false;
2. Jak mam sprawdzić czy pierscienie są dobre ? Pierscienie wymieniałem jakieś 70 tys km temu. Swieca 4 jest mokra.
3. Uszczelniacze nowe.



Awatar użytkownika
grafitowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr maja 06, 2015 19:21

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: grafitowy » czw maja 07, 2015 20:56

Masz taki sam luz jak na filmiku? :blush: I jeszcze sie zastanawiasz co może być przyczyną? Zadzwoń do jakiegoś zakładu co robi głowice i zapytaj o koszt wymiany prowadnic i przy okazji sprawdzenia szczelnosci głowicy żeby wszystko zrobić do porządku :hmm:



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: pironet » czw maja 07, 2015 21:02

jeśłi masz taki luz to proponuję równierz podocierać gniazda zaworowe.W twoim przypadku ,płaszczyzna,frezowanie dotarcie zaworów,wymiana uszczelniaczy i prowadnic nie powinna przekroczyc 250 zł


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: ziabka89 » ndz maja 10, 2015 21:49

Moze nie az taki ale podobny :? . Jest mechanik który robi to dobrze ale zastanawiam sie nad wlasnie zakładem gdzie planowalem glowice zeby mi wymienili tam ale pewnie to drogie bedzie jak zawioze glowice. A chodzi Ci o szczelnosc ( mikropekniecia glowicy) ? jesli tak to byla sprawdzana i jest w porzadku.

Gniazda zaworowe docieralem na paste, plaszczyzne robilem ( koszt 40 zl), Uszczelnaicze juz wiem jak sie zaklada to sam bym zrobil :helm:, za wymiane prowadni kolo 100 zl patrzyłem w cennik.

Zmierzyłem cisnienie z proba olejowa i wychodzi ze po wstrzyknieciu odrobine oleju zwieksza sie pomiar. W sumie tez tak poczytalem troche na forach ze jezeli by puszczaly prowadnice czy uszczelniacze to by przewaznie kopcil z rana gdyz olej scieka z gory a tu normalnie jest chmura za mna jak przyspieszam (dodaje gazu na ful). Mozliwe ze zapiekły sie któreś pierścienie. Swiece okopcone wszystkie gdy zdejmowałem.

Dzisiaj ku mojemu zdziwieniu już nie kopci tak samochód na niebiesko jak pare dni temu. Zastanawiam sie nad jednym. Przed wymianą uszczelniaczy jeden z nich po prostu wypadl z prowadnicy i kopcił. Po wymianie tez kopcilo i z dnia na dzien coraz gorzej. Moze pierscienie poprostu ktores sie zapiekly a dzis nie ma już tego kopcenia co wczesniej. Dzien wczesniej wlalem troche oleju do kazdego tloka i moze rozpusclo troche nagar na pierscieniach. Pierscienie byly kiedys wymieniane wiec niemozliwoscia ze tak szybko sie zurzyly. Mysle nad kupieniem jakiegos srodka bo moze rzeczywiscie zapieczone sa pierscionki



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: pironet » pn maja 11, 2015 19:37

Kolego bez urazy ale jak czytam twoje posty to zastanawiam się nad ....nie ważne.Wiesz może do czego służy taki czerwony wężyk pod wyrazem który często pojawia Ci się jak piszesz posty?
Wracając do tematu to zapewne wszyscy się już pogubili bo raz kopci raz nie,uszczelniacze nowe czy nie,prowadnice nie wiadomo,zrób głowę na igłę,wyciągnij tłoki i obadaj pierścienie i tyle w temacie.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: Maszan » pn maja 11, 2015 22:13

ziabka89 pisze:Dzisiaj ku mojemu zdziwieniu już nie kopci tak samochód na niebiesko jak pare dni temu. Zastanawiam sie nad jednym. Przed wymianą uszczelniaczy jeden z nich po prostu wypadl z prowadnicy i kopcił. Po wymianie tez kopcilo i z dnia na dzien coraz gorzej. Moze pierscienie poprostu ktores sie zapiekly a dzis nie ma już tego kopcenia co wczesniej. Dzien wczesniej wlalem troche oleju do kazdego tloka i moze rozpusclo troche nagar na pierscieniach. Pierscienie byly kiedys wymieniane wiec niemozliwoscia ze tak szybko sie zurzyly. Mysle nad kupieniem jakiegos srodka bo moze rzeczywiscie zapieczone sa pierscionki
Najprostrzy srodek to nafta wlana do cylindrow na noc.tylko potem trza pokrecic silnik bez swiec zeby nafte wydmuchalo, no i dobrze by bylo olej zmienic po tym zabiegu bo rozcienczony bedzie.jesli pierscienie zapieczone to powinno je puscic.opcja tania a z tego co wiem nieraz dzialala na taki problem.generalnie wziales sie od d... Strony za to:najpierw trza bylo probe olejowa zrobic a potem isc w koszta.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: Michał_1977 » wt maja 12, 2015 06:57

ziabka89 pisze: Wymienione zostały uszczelniacze zaworowe wszystko pozakładałem i kopci gorzej niz wczesniej
ziabka89 pisze: Luzów nie ma na zaworach.
Napisz tak po krótce,w jaki sposób to sprawdziłeś? :bajer:
ziabka89 pisze: Mechanik mowil ze prowadnice tez do wymiany są bo luzne zawory sa
O mamo... :panna:
W końcu są,czy ich nie ma?
ziabka89 pisze:Dzisiaj ku mojemu zdziwieniu już nie kopci tak samochód na niebiesko jak pare dni temu
Pewnie już oleju nie ma :helm:

Oddaj to auto w całości jakiemuś ogarniętemu mechanikowi,bo tak pół na pół,to narobisz. Znów ci jakieś uszczelniacze pospadają,albo diabli wiedzą co jeszcze...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: ziabka89 » pt sie 07, 2015 20:43

Wracając do tematu którego nie dokończyłem. Głowice oddałem do warsztatu wymienili mi wszystkie prowadnice, uszczelniacze zaworowe, frezowanie, planowanie wszystko co mozna było zrobić w głowicy plus jeszcze 4 zawory miałem popękane wiec wymienili. koszt 300 zł wszystko razem. Olej brał przez pierscienie też wymieniłem wszystkie. Kiedyś musiałem go przegrzać i dały znać. Koszt pierścieni 260 zł geotze. Robocizna za wszystko oczywiscie 0 zł bo sam robiłem :food:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: Michał_1977 » sob sie 08, 2015 04:58

ziabka89 pisze:Koszt pierścieni 260 zł geotze
I za trochę może być to samo :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: ziabka89 » sob sie 08, 2015 22:52

a dlaczego może być to sam ? geotze to dobre pierscienie. Dopóki bedzie woda w układzie chłodzenia to nic sie dziac nie bedzie.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: pironet » ndz sie 09, 2015 09:14

Michał_1977 pisze:I za trochę może być to samo :bajer:
jeśli dół się nie rozpadnie :hmm:


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: ziabka89 » ndz sie 09, 2015 12:06

Chodzi Ci o panewki ?



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: pironet » ndz sie 09, 2015 14:23

czasem bywa że po taki remoncie dół nie wytrzymuje i pada.Czasami również pierścienie się nie przyjmą i silnik zacznie brać olej jeszcze więcej niż przed remontem.Jak wymieniałeś pierścienie to były jeszcze choinki?jaki olej zalałeś?


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości