Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: śr cze 24, 2015 22:56
Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
Witam. Panowie potrzebuję pomocy bo już ręce opadły i nie wiem co się dzieje
A więc tak posiadam golfa 2 1.8 RP 91r. z gazem. Pewnego dnia stwierdziłem że pojeżdżę sobie troche na paliwie a tu zonk okazało się że strasznie faluje na obrotach i przerywa podczas jazdy. Ok mówię sobie pewnie kopułka palec i świece do wymiany i przewody oczywiście ( Kupiłem wszystko Beru świece ngk 3 palcowe) pozakładałem wszystko nowe i cały czas to samo, pojechałem do mechanika powiedział że to pewnie cały mono wtrysk do wymiany , no trudno załatwiłem cały mono wtrysko BOSHA od kolegi z działającego auta na podmiankę i zakładam to samo, mechanik mówi pewnie komputer padł i cewka zapłonowa ok załatwiłem od kolegi cewkę i komputer zakładam wszystko i dalej to samo. Wkońcu mechanik stwierdził że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą bo ma za duże ciśnienie w układzie chłodzącym mówię sobie trudno jak robić to już cały generalny remont.
Kupiłem nowe pierścienie , Panewki korbowodowe, Zholowałem cylindry, kupiłem uszczelkę pod głowicę , zplanowałem głowicę ( dałem ją całą wiec zrobili wszystko zawory, hydroszklanki, gumki na popychaczach itd) poskładane wszystko zalany świeży olej + filtr , dokupiłem jeszcze pasek i rolkę od rozrządu złożone wszystko razem odpalam chodzi pięknie nigdy przedtem tak nie chodził , następnego dnia odpalam rano pięknie chodzi po południu tego samego dnia odpalam jest to samo co przed całym generalnym remontem, faluje na obrotach jak jest zimny jak jest ciepły trochę mniej, podczas jazdy raz jest dobrze a raz dusi się że nie da się jechać a jak już kończy się duszenie to jak wyrwie to wgniata w fotel i problem jest taki że nikt nie wie co mu jest może ktoś z was ma jakiś pomysł na coś by podprowadził może ktoś miał podobnie .... Dodam że zapłon ustawiany był z lampą i wszystko z nim niby ok. Proszę pomóżcie , z góry dziękuje i pozdrawiam Łukasz T.
A więc tak posiadam golfa 2 1.8 RP 91r. z gazem. Pewnego dnia stwierdziłem że pojeżdżę sobie troche na paliwie a tu zonk okazało się że strasznie faluje na obrotach i przerywa podczas jazdy. Ok mówię sobie pewnie kopułka palec i świece do wymiany i przewody oczywiście ( Kupiłem wszystko Beru świece ngk 3 palcowe) pozakładałem wszystko nowe i cały czas to samo, pojechałem do mechanika powiedział że to pewnie cały mono wtrysk do wymiany , no trudno załatwiłem cały mono wtrysko BOSHA od kolegi z działającego auta na podmiankę i zakładam to samo, mechanik mówi pewnie komputer padł i cewka zapłonowa ok załatwiłem od kolegi cewkę i komputer zakładam wszystko i dalej to samo. Wkońcu mechanik stwierdził że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą bo ma za duże ciśnienie w układzie chłodzącym mówię sobie trudno jak robić to już cały generalny remont.
Kupiłem nowe pierścienie , Panewki korbowodowe, Zholowałem cylindry, kupiłem uszczelkę pod głowicę , zplanowałem głowicę ( dałem ją całą wiec zrobili wszystko zawory, hydroszklanki, gumki na popychaczach itd) poskładane wszystko zalany świeży olej + filtr , dokupiłem jeszcze pasek i rolkę od rozrządu złożone wszystko razem odpalam chodzi pięknie nigdy przedtem tak nie chodził , następnego dnia odpalam rano pięknie chodzi po południu tego samego dnia odpalam jest to samo co przed całym generalnym remontem, faluje na obrotach jak jest zimny jak jest ciepły trochę mniej, podczas jazdy raz jest dobrze a raz dusi się że nie da się jechać a jak już kończy się duszenie to jak wyrwie to wgniata w fotel i problem jest taki że nikt nie wie co mu jest może ktoś z was ma jakiś pomysł na coś by podprowadził może ktoś miał podobnie .... Dodam że zapłon ustawiany był z lampą i wszystko z nim niby ok. Proszę pomóżcie , z góry dziękuje i pozdrawiam Łukasz T.
Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
Pierwsze dwie rzeczy do sprawdzenia przy każdym aucie ze starą instalacją gazową:
- sonda lambda, stan wiązki, działanie emulatora
- układ paliwowy ze szczególnym zwróceniem uwagi na stan pompy i zawartość zbiornika (benzyny nie można wozić wiecznie)
W twoim przypadku warto sprawdzić czujnik temperatury, często zdarza się, że zgniją styki, albo sam czujnik jest uszkodzony i przelewa silnik.
Podłącz pod interfejs i wszystko będziesz wiedział, złącza masz pod zaślepką, obok przycisków do tylnych szyb, jak dobrze pamiętam.
- sonda lambda, stan wiązki, działanie emulatora
- układ paliwowy ze szczególnym zwróceniem uwagi na stan pompy i zawartość zbiornika (benzyny nie można wozić wiecznie)
W twoim przypadku warto sprawdzić czujnik temperatury, często zdarza się, że zgniją styki, albo sam czujnik jest uszkodzony i przelewa silnik.
Podłącz pod interfejs i wszystko będziesz wiedział, złącza masz pod zaślepką, obok przycisków do tylnych szyb, jak dobrze pamiętam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: śr cze 24, 2015 22:56
Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
A więc tak sondę sprawdzałem miernikiem jak się rogrzała to falowały volty bo jest 1 pinowa, układ paliwowy pompa w baku działa pompa pod autem też sprawna nie wiem tylko jakie mają ciśnienie bo nie umiem sprawdzić czujnik temperatury wymieniony niebieski i nadal to samo...
P.S : co to emulator ?
P.S : co to emulator ?
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
Również mam 1.8 RP z gazem i też miewam podobny problem na paliwie. Reset komputera pomaga tylko na chwilę. Podejrzewam wadliwą sondę oraz to że instalacja ma 13 lat więc może być problem już z samym osprzętem. Jak już tak się zająłeś tematem to wymień tą lambdę i podjedź gdzieś do serwisu obsługującego LPG i niech Ci sprawdzą chociażby samo podpięcie instalacji. Gdzieś wyczytałem o błędnie ustawionej emulacji sondy na sterowniku przez co sterownik może "wariować" podczas późniejszej jazdy na benzynie.
Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
Lukas.Troch, na mono wtrysku jest małe ciśnienie, nie pamiętam dokładnie ile, coś około bara, ale u Ciebie to nie to.
Trzeba sprawdzić wiązkę do sondy, instalacje masz pewnie tak zrobioną, że jest dołożony emulator który udaje pracę sondy lambda i wtrysku, tak, żeby sterownik silnika nie wywalał błędów.
Często się zdarzało, że w miejscu gdzie jest rozcięta wiązka silnika wdaje się korozja i robią się takie cyrki.
Najlepiej jakbyś go podpiął pod kompa to byś wiedział gdzie szukać.
Jeśli nie masz to pozostaje sprawdzanie na piechotę - schemat w dłoń i mierzysz
PS. sondę sprawdzałeś przy złączu komputera silnika?
Trzeba sprawdzić wiązkę do sondy, instalacje masz pewnie tak zrobioną, że jest dołożony emulator który udaje pracę sondy lambda i wtrysku, tak, żeby sterownik silnika nie wywalał błędów.
Często się zdarzało, że w miejscu gdzie jest rozcięta wiązka silnika wdaje się korozja i robią się takie cyrki.
Najlepiej jakbyś go podpiął pod kompa to byś wiedział gdzie szukać.
Jeśli nie masz to pozostaje sprawdzanie na piechotę - schemat w dłoń i mierzysz
PS. sondę sprawdzałeś przy złączu komputera silnika?
Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
Z gazem za dużo do czynienia nie miałem ale jeżeli chodzi o sondę to jest prosty sposób. Po prostu ją odłączyć, wtedy mapy paliwa działają bez korekcji od sondy a są tak ustawione aby auto jeździło dobrze ale nieekonomicznie, co najwyżej będzie trochę kopcić sadzą. W twoim przypadku odłączając samą sondę oszukasz sterownik od gazu i teraz nie wiem co on zrobi, prawdopodobnie będzie coś mieszać także najlepiej zlokalizować kabel który emuluje sygnał lambdy ze sterownika gazu i odłączyć go od ECU silnika, sprawdzić co się stanie podczas jazdy na benzynie. Jeżeli auto normalnie jedzie, nie szarpie i nie faluje masz dwie opcje: albo sama sonda leży albo sterownik od gazu generuje zły sygnał. A to, że multimetr coś tam pokazuje badając sondę jeszcze nic nie znaczy, sonda jest dobra jak na wolnych obrotach napięcie waha się od 0.2 do 0.8v co ok sekundę, multimetr tego nie wychwyci tylko pokaże jakieś losowo trafione i uśrednione wartości. Jeżeli chodzi o czujnik temperatury to najlepiej mierzyć jego rezystancje przy wtyczce od ECU, sprawdzasz jednocześnie instalacje i sam czujnik. Z tego co wiem w twoim silniku jest jeszcze jakiś potencjometr, warto go sprawdzić bo to akurat często się psuje, tak samo multimetrem przy samej wtyczce od ECU. Ostatnią rzeczą jaka mi przychodzi na myśl, z którą sam miałem problem, to prawidłowe podłączenie wszystkich kabli masowych od sterownika. Ja miałem ułamany w środku kabel masy od czujników także niby test pokazywał ciągłość obwodu ale widocznie nie zawsze zwierał, w efekcie auto bardzo dusiło podczas jednostajnej jazdy aż w końcu nie chciał pracować nawet na wolnych obrotach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: śr cze 24, 2015 22:56
Re: Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
Panowie nadal kombinuje i nic nie mam schematu od mojego ecu nie wiem nawet gdzie znaleźć, wiec wszystko sprawdzam przy wtyczkach. Komputer pokazuje kod 1232 czyli silniczek krokowy zalatwilem juz 3 i po założeniu i zresetowaniu ecu jest dobrze ale pojeżdżę chwile i sprawdzam bledy i nadal pokazuje 1232 na 3 silniczkach krokowych wraca ten sam błąd.nie mam juz pojecia.
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
Sprawdź okablowanie do silniczka, nawet jeśli izolacja wygląda na dobrą. U mnie było tak, że właśnie pod izolacją przewód był całkowicie przerwany.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: śr cze 24, 2015 22:56
Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
Miernikiem to se mozesz sprawdzać...Lukas.Troch pisze:A więc tak sondę sprawdzałem miernikiem jak się rogrzała to falowały volty bo jest 1 pinowa,
W życiu.mleko1984 pisze:sonda jest dobra jak na wolnych obrotach napięcie waha się od 0.2 do 0.8v co ok sekundę
http://www.malewicz.po.opole.pl/instruk ... lambda.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
ozzy1979, nie wiem o co Ci konkretnie chodzi, to ćwiczenie tylko potwierdza to co mówię. Osiąganie skrajnych wartości 0 lub 1V oznacza pracę sondy poza jej możliwościami pomiarowymi (im bliżej granicznych wartości tym dokładność pomiaru składu mieszanki gorsza), dobrze działająca pętla zamknięta regulacji mieszanki nie powinna dopuścić do osiągania skrajnych wartości na wolnych obrotach. Tutaj masz prawidłowe wykresy, które z resztą odzwierciedlają typową charakterystykę sondy wąskopasmowej i potwierdzają teorię, na która się powołujesz :
z Twojego linku:
"Nowa sonda lambda wykonuje w cigu 10 sekund wicej ni 5 cykli zmian napicia." czyli wprost 2 cykle na 1 sekundę, starsza sonda zdecydowanie tak szybko nie reaguje i przyjmuje się, że sprawna sonda przechodzi pełen cykl co ok 1 sek. W innym przypadku warto ją wymienić. Wszystko się zgadza. No i nawiasem mówiąc, charakterystyka na wykresie nie wynika z samej właściwości sondy tylko z właściwości algorytmu zamkniętej pętli regulacji mieszanki. Żeby uzyskać taki obraz napięcie trzeba mierzyć na wpiętej sondzie do ECU inaczej zaobserwujesz pewną stałą wartość wskazującą najpewniej bogatą mieszankę no i w tym przypadku multimetr w zupełności wystarczy z tego co pamiętam piwinien pokazywać coś w okolicach 0.8V lub więcej.
Teoria teorią ale w praktyce niepodziewany wykres napięcia sondy lambda nie zawsze wskazuje na uszkodzenie właśnie tego elementu, bo po korekcji lambda dawka paliwa jest dalej poprawiana w zależności od temperatury cieczy, temperatury powietrza, wychylenia przepustnicy, ciśnienia w dolocie a nawet napięcia na akumulatorze/alternatorze (w zależności od tego jakie czujniki są na wyposażeniu układu wtryskowego). Wystarczy, że jeden przekłamuje a wykres lambda będzie się raczej zbliżać do linii prostej. Dlatego albo sprawdzasz wszystko jak należy albo wymieniasz element po elemencie łącznie z okablowaniem aż problem ustanie...
z Twojego linku:
"Nowa sonda lambda wykonuje w cigu 10 sekund wicej ni 5 cykli zmian napicia." czyli wprost 2 cykle na 1 sekundę, starsza sonda zdecydowanie tak szybko nie reaguje i przyjmuje się, że sprawna sonda przechodzi pełen cykl co ok 1 sek. W innym przypadku warto ją wymienić. Wszystko się zgadza. No i nawiasem mówiąc, charakterystyka na wykresie nie wynika z samej właściwości sondy tylko z właściwości algorytmu zamkniętej pętli regulacji mieszanki. Żeby uzyskać taki obraz napięcie trzeba mierzyć na wpiętej sondzie do ECU inaczej zaobserwujesz pewną stałą wartość wskazującą najpewniej bogatą mieszankę no i w tym przypadku multimetr w zupełności wystarczy z tego co pamiętam piwinien pokazywać coś w okolicach 0.8V lub więcej.
Teoria teorią ale w praktyce niepodziewany wykres napięcia sondy lambda nie zawsze wskazuje na uszkodzenie właśnie tego elementu, bo po korekcji lambda dawka paliwa jest dalej poprawiana w zależności od temperatury cieczy, temperatury powietrza, wychylenia przepustnicy, ciśnienia w dolocie a nawet napięcia na akumulatorze/alternatorze (w zależności od tego jakie czujniki są na wyposażeniu układu wtryskowego). Wystarczy, że jeden przekłamuje a wykres lambda będzie się raczej zbliżać do linii prostej. Dlatego albo sprawdzasz wszystko jak należy albo wymieniasz element po elemencie łącznie z okablowaniem aż problem ustanie...
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: śr cze 24, 2015 22:56
Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
Panowie a możecie mi podać procedury na kody błyskowe ? Tzn wiem jak sprawdzić błędy ale nie wiem jak sprawdzić sondę lambde i inne podzespoły tymi kodami. Widziałem kiedyś na filmiku jak jakiś Pan najpierw zczytał sobie kody , później coś pozwierał znowu i sprawdzało mu sondę lambdę , później znowu coś zrobił i sprawdzało mu podzespoły od mono wtrysku. Wie ktoś może jak to uruchomić ?
Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
Po co kombinujesz jak koń pod górę? Przejrzyj wiązkę przy głowicy, znajdź w necie pinout sterownika zrób pomiary. Pewnie masz zgnitą wiązkę albo popękała izolacja, po co cudować.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: śr cze 24, 2015 22:56
Re: Probelm z Silnikiem Golf 2 1.8 RP 91r.
Wiązka w komorze silnika sprawdzona cała i każdy kabel ma normalnie przejście do samej kostki od ECU, więc myślę że wiązkę można wykluczyć
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości