Automatyczna skrzynia - tryb awaryjny + niedziałający ABS

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Szkodzin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 13:21

Automatyczna skrzynia - tryb awaryjny + niedziałający ABS

Post autor: Szkodzin » ndz lut 15, 2015 13:42

Witam wszystkich,
od jakiegoś czasu mam problem z ABS i skrzynią biegów. Mój golf, to 1,9 TDI a problemy zaczęły się od:
w pierwszej kolejności po przejechaniu długiej trasy (450km ciągiem w bardzo deszczowym i mokrym dniu) zaczęła się świecić kontrolka ABS na drugi dzień przy pierwszym odpaleniu silnika.
Sprawdziłem błędy VAGiem myśląc, że to któryś czujnik, ale niestety okazało się, że wybija błąd o nr 1276 "Pompa hydrauliczna ABS-V64 sygnał poza wartościami granicznymi". - ABS nie działa chyba w ogóle.

Kolejnym i bardziej martwiącym mnie problemem jest to, że pewnego dnia (ok 3 tyg. po zdiagnozowaniu problemu z ABS) skrzynia zaczęła działać w trybie awaryjnym (moja diagnoza - mechanikiem nie jestem). Wygląda to tak, że samochód jedzie cały czas na 3 biegu, nie zmienia przełożeń (skrzynia jest 4 stopniowa). jeśli dam na 1, to jedzie na tej 1, na dwójce również wrzuci na 2, ale na D jest ewidentnie mułowaty przy ruszaniu i nawet do 100km/h nie zmienia na wyższy bieg co by wskazywało na to, że jedzie cały czas na 3. Bieg wsteczny działa normalnie, a problem pojawił się po prostu z dnia na dzień bez jakichkolwiek "zapowiedzi".
Program VAG wyrzucił mi 9 błędów w tym 7 to zawory magnetyczne, a dwa inne to: nr 652 "Kontrola biegu nieprawidłowy sygnał" oraz nr 300 "Przetwornik temp. oleju skrzyni bieg-G 93 niezidentyfikowany rodzaj uszkodenia".
Dwa ostatnie błędy po wykasowaniu znikają, ale zawory magnetyczne zostają cały czas.

Zastanawiam się czy możliwe jest, że uległy uszkodzeniu wszystkie elektrozawory lub czy jest to jakoś powiązane z pompą hydrauliczną?

Olej i filtr w skrzyni biegów wymieniałem ok 22 tys. km temu (minęło już od tego ok 4 lata). Chciałem to zrobić, ale nie wiem czy jest sens jeśli to jest jakaś usterka w skrzyni :-( Nie wiem już co robić, bardzo proszę o jakieś rady, z góry serdecznie dziękuje.
Dodam, że (chyba) wszystkie wtyczki - 4 które znajdują się na skrzyni od góry sprawdziłem oraz spryskałem specjalnym preparatem na styki, odłączałem już akumulator i nic a nic poprawy.

Screeny z VAGa:
http://zapodaj.net/fecbf1050fad9.jpg.html
http://zapodaj.net/de42dc917a98c.jpg.html
http://zapodaj.net/2c5b4a5be7c5c.jpg.html



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Automatyczna skrzynia - tryb awaryjny + niedziałający ABS

Post autor: waski1 » ndz lut 15, 2015 14:22

Wygląda na problem w kablotece.Trzeba sprawdzić ciągłość przewodów między sterownikiem skrzyni a wtyczką przy skrzyni.Jeśli nie będzie awarii to wskazuje na elektrykę w samej skrzyni.



Awatar użytkownika
Szkodzin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 13:21

Automatyczna skrzynia - tryb awaryjny + niedziałający ABS

Post autor: Szkodzin » wt lut 24, 2015 18:20

Witam, problem ze skrzynią rozwiązany, to była wielka pierdoła :goof: Prawdopodobnie taka czarna okrągła wtyczka była niedociśnięta. Nie wiem jak to się stało, że w ogóle ona wyskoczyła :-P
Pozostaje kwestia ABS, sprawdziłem bezpieczniki i wtyczkę przy centralce, ale wszystko wygląda dobrze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 187 gości