Sterownik skrzyni biegów TipTronic
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sterownik skrzyni biegów TipTronic
I kanał kurde, musiałbym znów gdzieś skoczyć dowiedzieć się jaki to jest dokładnie elektrozawór. Tanie nie są i obym wybrał odpowiedni
Mechanik co byłem u niego mówi, że ma odpowiedni, ale ze znaczkiem Mitsubishi. Ta marka miała taką samą skrzynie Jatco co VW?
Mechanik co byłem u niego mówi, że ma odpowiedni, ale ze znaczkiem Mitsubishi. Ta marka miała taką samą skrzynie Jatco co VW?
mkIII: viewtopic.php?f=88&t=460254&p=5542641#p5542641" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV: viewtopic.php?f=89&t=563488" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV: viewtopic.php?f=89&t=563488" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sterownik skrzyni biegów TipTronic
Nie wiem czy miały taką samą skrzynie, ale właśnie te ze znaczkiem mitusubishi są oryginalne. Stary jak i nowy są takie same, czyli mitusubishi. Ta firma nie tylko sprzedaje samochody, działa także w elektroenergetyce, automatyce i innych dziedzinach.
Sterownik skrzyni biegów TipTronic
Siedziałem troche na necie by odnaleźć, który to elektrozawór mam walnięty. Doszedłem do wnioski, że wadliwy to jest ten, od biegu drugiego, bo 1 wchodzi dobrze, 3-4-5 i R również. Grzebałem na necie i znalazłem ciekawą strone:
http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzyni ... ,4,31.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na której piszą, że za bieg 2 odpowiedzialny jest zawór A i B czyli patrzac na obrazek z rysunkiem skrzyni:
-nr 6 (elektrozawór B)
-nr 8 (elektrozawór A)
Dobrze to rozumuje? I skoro oba są odpowiedzialne to oba muszą być wymienione?
http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzyni ... ,4,31.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na której piszą, że za bieg 2 odpowiedzialny jest zawór A i B czyli patrzac na obrazek z rysunkiem skrzyni:
-nr 6 (elektrozawór B)
-nr 8 (elektrozawór A)
Dobrze to rozumuje? I skoro oba są odpowiedzialne to oba muszą być wymienione?
mkIII: viewtopic.php?f=88&t=460254&p=5542641#p5542641" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV: viewtopic.php?f=89&t=563488" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV: viewtopic.php?f=89&t=563488" onclick="window.open(this.href);return false;
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Sterownik skrzyni biegów TipTronic
Zgadza się a dokładnie wg. opisu vw jest to zawór N88 i N89. Może być tak że będziesz musiał zmienić dwa a może się zdarzyć że uwalony będzie jeden.Póki nie dobierzesz się do tego to się nie dowiesz.Myślę że sam pomiar miernikiem rozwiąże problem który zawór padł.Możesz teraz dokonać pomiaru przy wtyczce na skrzyni pin 9 to zawór N88 a pin 10 to N89.Kondzio pisze:Dobrze to rozumuje? I skoro oba są odpowiedzialne to oba muszą być wymienione?
https://picasaweb.google.com/lh/photo/5 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/_ ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
- MariuszPrusia
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2486
- Rejestracja: śr lis 07, 2012 22:31
- Lokalizacja: Leszno nisko ;)
- Auto: OOOO A6 3.0TDI Quattro
- Silnik: BMK
Re: Sterownik skrzyni biegów TipTronic
No dobra, ale wg opisu na prnd.pl jest ze z 1 na 2 otwiera się zawór A i zamyka C ale te zawory zmieniają się też naprzemiennie w innych biegach a dalej nie ma problemu z ich wbijaniem. Zawór B bym od razu odrzucił bo jego stan się nie zmienia... Podlaczylismy u Kondzia wczoraj pod vag auto i błąd dalej ten sam. Przeglądałem bloki pomiarowe i tam jest rozpis w systemie 01 wszystkich 9 zaworów które działają ale za cholerę nie mogę tego rozgrusc. Musze u siebie na to popatrzeć... Dla mnie coś tu się kupy nie trzyma... Jechałem tym autem i wbilem biegi zimowe na wybieraku, dałem 4 co jest jednoznaczne z wzuceniem 4 biegu i ruszenia z 4 a tu auto nadal na 1ce :-\
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Sterownik skrzyni biegów TipTronic
Ale jaki bo jak do tej pory nie podał nam kodu. Dwa to jakiś mechanik stwierdził że padł elektrozawórMariuszPrusia pisze: Podlaczylismy u Kondzia wczoraj pod vag auto i błąd dalej ten sam.
Ja w tej sytuacji mając schemat i opis zaworów rozpiął bym wtyczkę przy skrzyni i pomierzył oporności zaworów.Od czegoś trzeba zacząć.
Sterownik skrzyni biegów TipTronic
tutaj jest ten bład,pisałem go na 2 stronie:waski1 pisze:Ale jaki bo jak do tej pory nie podał nam kodu.
http://www.fotem.pl/show/full/a8528218e ... 8f49ea1c5e" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozkodowujac bład wychodzi, że padniety jest czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów.
Podsumowując:
Auto było 2 razy podpięte i postawione są 3 diagnozy:
nr 1-padnięty sterownik skrzyni
nr 2-padnięty elektrozawór
nr 3-po rozkodowaniu padnięty czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów.
Za każdym razem wyświetla się ten sam błąd, jedynie nie mam pewności co do kodu przy 1 podłaczeniu co stwierdzony był padnięty sterownik, bo kodu nie widziałem.
Da rade też sprawdzić oporność czujników tak jak elektrozaworów?
Każdy elektrozawór oczywiście też?
Ile omów powinien pokazać sprawny elektrozawór, a ile padnięty?
mkIII: viewtopic.php?f=88&t=460254&p=5542641#p5542641" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV: viewtopic.php?f=89&t=563488" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV: viewtopic.php?f=89&t=563488" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sterownik skrzyni biegów TipTronic
z tym akurat mogę ci pomóc leży sobie na stole, podłączałem go na krótko pod aku i zero reakcjiKondzio pisze:, a ile padnięty?
Sterownik skrzyni biegów TipTronic
W którym miejscu znajduje się ta wtyczka w której moge zmierzyć oporność elektrozaworów. Podniosłem maske i nic w oczy mi się nie rzuciło
mkIII: viewtopic.php?f=88&t=460254&p=5542641#p5542641" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV: viewtopic.php?f=89&t=563488" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV: viewtopic.php?f=89&t=563488" onclick="window.open(this.href);return false;
Sterownik skrzyni biegów TipTronic
czyli dostep tylko po zdemontowaniu aku i jego podstawy?
mkIII: viewtopic.php?f=88&t=460254&p=5542641#p5542641" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV: viewtopic.php?f=89&t=563488" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV: viewtopic.php?f=89&t=563488" onclick="window.open(this.href);return false;
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Re: Sterownik skrzyni biegów TipTronic
Nie mówię 100% ale całkiem możliwe.Kondzio pisze:czyli dostep tylko po zdemontowaniu aku i jego podstawy?
Sterownik skrzyni biegów TipTronic
w sumie najlepiej jakbyś aku zdemontował o podstawę, przecież to całe 10 minut roboty
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości