Golf 4 6-biegów ERF pęknięcie co zrobić??

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

LUKAS1900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt kwie 04, 2014 12:06
Lokalizacja: Wielkopolska - Poznań - Nowy Tomyśl PNT

Golf 4 6-biegów ERF pęknięcie co zrobić??

Post autor: LUKAS1900 » wt paź 07, 2014 11:00

Witam!

Auto VW Golf 4 1.9TDI ASZ 130KM 6-bieg.

Problem polega na wyciekającym w bardzo małym stopniu praktycznie kilka kropel na tydzień oleju ze skrzyni.

Olej był napełniany bo było trochę mało. Olej zgodny ze specyfikacją oryginalny VW.

Korek od czoła skrzyni do napełniania wkręca się dobrze lecz wzdłuż szyjki gwintu jest małe pęknięcie rozszerzające się gdy dokręcę mocniej. Dokręcane na maksa nie było. To że się rozszerza się tylko i wyłącznie patrzyłem na ile poważne jest pęknięcie.

Olej wydobywa się właśnie w tym miejscu bo dłuższej jeździe. Przez co pół skrzyni jest tłuste i wygląda jak by był poważny wyciek.

Teraz pytanie co z tym zrobić? Najłatwiej zostawić ale chce się ubezpieczyć na przyszłość i zabezpieczyć wyciek. Wymiana skrzyni nieopłacalna co do uszkodzenia.

Lepiej próbować spawać czy klej wystarczy?? Jak klej to jaki?


Jedni spawacze proponowali wykręcenie skrzyni i że to w aucie jest nie do pospawania. Miejsce jest nie powiem.

Może wyglądać to nie musi ale ma ie lecieć olej bo tam nikt nie zagląda.

Obrazek


.... R135 ......
.... ╚╬╬╣ ......
...... 246 ......

Volkswagen Passat B5FL Variant Trend 2004 2.0TDI BGW 136KM (100kW) 335Nm 6-gear

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Golf 4 6-biegów ERF pęknięcie co zrobić??

Post autor: Haki » wt paź 07, 2014 19:28

Odtłuść porządnie ... przygotuj powierzchnię
następnie zakup porządny klej ... może być tzw metal w płynie ,,, lub coś 2-składnikowego z LOCTITE ....
Poczytaj tylko czy będzie odporne na temperaturę , i warunki zewnętrzne ,,,,


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

LUKAS1900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt kwie 04, 2014 12:06
Lokalizacja: Wielkopolska - Poznań - Nowy Tomyśl PNT

Golf 4 6-biegów ERF pęknięcie co zrobić??

Post autor: LUKAS1900 » wt paź 07, 2014 19:43

Mam jeszcze na oku jeden zakład co spawają aluminium. Może oni spróbują...

Klej jest dla mnie ostatnią deską ratunku. Jak już to będę szukał w najwyższej półce.

Gdybym spawał to lewarkiem przód auta do góry aby olej spłynął w tył skrzyni, odkręcił korek, odtłuścił i oczyścił, zobaczyć jak szczelina wygląda czy trzeba złapać szczypcami aby ją zminimalizować, próbować spawać.

Nie chcę się mądrować przy majstrze od spawania ale jak ma mi "nasmarkać" byle jak to ja mu dopłacę ale niech się postara.

Gdyby ktoś miał jakieś dodatkowe informacje na temat takiego spawania lub inne pomysły proszę pisać.


.... R135 ......
.... ╚╬╬╣ ......
...... 246 ......

Volkswagen Passat B5FL Variant Trend 2004 2.0TDI BGW 136KM (100kW) 335Nm 6-gear

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Golf 4 6-biegów ERF pęknięcie co zrobić??

Post autor: pironet » wt paź 07, 2014 19:56

polecam LOCTITE jak kolega wyżej ale jeśli spawanie to aby było git musiał byś pogłębić pęknięcie bo powierzchowne spawanie może nie dać spodziewanego efektu,dodatkowo trzeba by potem wyrównać otwór pilnikiem aby nie ciekło z podkładki.Nie wiem czy nie lepiej pokleić to bo przecież olej w skrzyni rzadko wymieniasz,nie tak jak olej silnikowy.Wszystko jest do zrobienia,dobry spawacz ogarnie to bez problemu.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

LUKAS1900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt kwie 04, 2014 12:06
Lokalizacja: Wielkopolska - Poznań - Nowy Tomyśl PNT

Golf 4 6-biegów ERF pęknięcie co zrobić??

Post autor: LUKAS1900 » wt paź 07, 2014 21:26

Podjadę podpytam tego spawacza niech sam oceni. Jak nie to pokleję trochę i zobaczymy jak będzie to wyglądało i się spisywało.


.... R135 ......
.... ╚╬╬╣ ......
...... 246 ......

Volkswagen Passat B5FL Variant Trend 2004 2.0TDI BGW 136KM (100kW) 335Nm 6-gear

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf 4 6-biegów ERF pęknięcie co zrobić??

Post autor: Michał_1977 » śr paź 08, 2014 06:28

pironet pisze:jeśli spawanie to aby było git musiał byś pogłębić pęknięcie bo powierzchowne spawanie może nie dać spodziewanego efektu
Da radę,bo w skrzyni nie ma ciśnienia. Mi spawacz już kilka mis olejowych pospawał bez robienia bruzd wzdłuż pęknięć i trzyma jak diabli. Gdyby wewnątrz panowało ciśnienie,to owszem,trzeba by było pogłębiać pęknięcia,aby świeży materiał wlał się do środka.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Golf 4 6-biegów ERF pęknięcie co zrobić??

Post autor: pironet » śr paź 08, 2014 06:53

wiem że da rade jednak tutaj jest miejsce w którym wkręca się śruba i rozpiera otwór i to może szybko pękać,tak mi się wydaje.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Golf 4 6-biegów ERF pęknięcie co zrobić??

Post autor: Qto » śr paź 08, 2014 23:10

ja osobiście zrobiłbym tak:
- wymiana oleju w skrzyni, chyba że jest po wymianie to nie
- wyczyszczenie/odtłuszczenie gwintu wewnątrz otworu
- wkręcenie śruby na klej

W moim przypadku (przebiegi auta itp) byłoby to rozwiązanie pewnie dożywotnie dla auta...ewentualnie do awarii skrzyni, ale tego nie planuję ;)



LUKAS1900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt kwie 04, 2014 12:06
Lokalizacja: Wielkopolska - Poznań - Nowy Tomyśl PNT

Golf 4 6-biegów ERF pęknięcie co zrobić??

Post autor: LUKAS1900 » ndz sty 11, 2015 00:51

Szczelina została sklejona silikonem (uszczelniający do misek olejowych). Wycieków brak, myślę ze to powinno załatwić sprawę. Silikon jest koloru szarego i nie rzuca się w oczy,


.... R135 ......
.... ╚╬╬╣ ......
...... 246 ......

Volkswagen Passat B5FL Variant Trend 2004 2.0TDI BGW 136KM (100kW) 335Nm 6-gear

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 17 gości