Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

puchaty1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw gru 23, 2010 23:11

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: puchaty1988 » śr wrz 17, 2014 17:48

Witam, szukam szukam ale nic nie mogę znaleźć na ten temat, brat kupił seata ibizę 1.4 z 98r. i w lewa stronę kierownicę obracamy 2,5 obrotu, tak że kolo aż trze o nadkole, a w prawo jeden obrót, ciężko jest nawet wjechać z ulicy w bramę, gdzie szukać przyczyny ?? jak to stwierdzić ? bez wyciągania maglownicy ? (gałki kierownicze sa takie same)
Może ktoś tu coś pomoże...



Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: przemal » śr wrz 17, 2014 19:29

Jeśli drążki kierownicze są niekombinowane to zdaje się przesunięta jest listwa maglownicy. Dziwne...


Gran Turismo Iniezione

Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: areczek0000000 » śr wrz 17, 2014 21:16

Ktoś może demontował lub rozbierał maglownicę i źle ją złożył.Sprawdzić na ustawieniu geometrii kół.


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

puchaty1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw gru 23, 2010 23:11

Re: Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: puchaty1988 » śr wrz 17, 2014 21:20

ibize kupiliśmy od znajomego który kilka lat temu zmieniał gałki u jakiegoś mechanika i chyba po tej zmianie tak zostało ale nie jest pewien bo nie pamięta, zostało to tak bo tym samochodem jeździł może z 5 tys rocznie, jedyne co mi przychodzi na myśl to że podczas wymiany gałek kierownica nie była ustawiona na środku i pręty od gałek zostały z jednej strony za głęboko wkręcone w przekładnie tak ??



puchaty1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw gru 23, 2010 23:11

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: puchaty1988 » śr wrz 17, 2014 21:21

geometria jest dobrze jedzie prosto nie ściąga opony niepościnane



Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: przemal » śr wrz 17, 2014 22:03

puchaty1988 pisze:pręty od gałek zostały z jednej strony za głęboko wkręcone w przekładnie tak ??
Masz na myśli końcówki drążków kierowniczych? Chyba nie ma możliwości żeby przestawić aż o tyle :shock:


Gran Turismo Iniezione

puchaty1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw gru 23, 2010 23:11

Re: Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: puchaty1988 » czw wrz 18, 2014 11:05

ooo właśnie, może źle to nazwałem gałki są nakręcane na drążki a one są wkręcone w maglownice, i o tym myślałem właśnie, ale też nie wydaje mi się że aż tyle można by je wkręcić w maglownice.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: pironet » pt wrz 19, 2014 20:25

cos zle poskładane na pewno ,końcówki raczej odpadaja bo nie przestawiło by aż o ty,albo drążki odwrotnie,albo jakaś podmianka na sztukę była.No chyba że maglownica była robiona i zle ustawiono wszystko.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

maksiu654
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 21:17
Lokalizacja: okolice wro

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: maksiu654 » sob wrz 20, 2014 19:58

To takie gdybanie będzie.
Kolego zloty po pierwsze trzeba sprawdzić czy to na pewno drążki od twojego modelu wg katalogu(chodzi o dlugosci).

następnie czy zwrotnice SA takie same.
Jeżeli te rzeczy sa dobre to pozostaje nic innego jak wyciągniecie z maglownicy głównej zębatki i sprawdzić czy na listwie jest wszystko ok z zębami i tak samo na tej zębatce.
teraz pytanie jeszcze czy to jest ze wspomaganiem czy bez?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 27, 2014 19:55

puchaty1988, drążki mają być odpowiednio nakręcone na listwę maglownicy , są do tego wymiary i rysunki w każdej serwisówce, Ty pewnie nie wiesz czy drążki też były zmieniane, ale fabrycznie jeden chyba jest stały z końcówką ( NIE WIEM CZY W MK4 TEŻ) więc pewnie był zmieniany przy zmianie końcówki i pewnie w tym miejscu powstał błąd. Dopiero jak drążki sa dobrze nakręcone możesz ustawiać zbieżność w warsztacie kręcąc ich końcówkami . Oglądanie listwy czy w ogóle całej maglownicy niema sensu jeśli działa dobrze, a czy drążki są takie jak trzeba - tego nie wiemy na razie, ale w popełnienie tego rodzaju błędu wątpię.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: pironet » ndz wrz 28, 2014 07:12

o ile wiem to drązki są tylko wkręcane na listwę a do nich są nakręcane końcówki i one ustawiają zbieżność.W ibizie o której mowa są o ile pamietam dwa rodzaje ,ze wspomaganiem i bez ale one różnią się mocowaniem do maglownicy.Nie wiem natomiast czy nie ma różnych długości i tu może tkwić problem.Wystarczy wejść pod auto i popatrzeć co tam sie dzieje.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 29, 2014 10:53

drążki sa nakjręcane na listwę w nieobojętny sposób, listawa musi być ustawiona symetrycznie potem nakręca się do określonego wymiaru


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Re: Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: pironet » pn wrz 29, 2014 19:06

Paweł Marek pisze:drążki sa nakjręcane na listwę w nieobojętny sposób, listawa musi być ustawiona symetrycznie potem nakręca się do określonego wymiaru
przecież drążek jest wkręcany lub nakręcany do listwy do oporu ,nic tam sie nie ustawia,symetrycznie to musi być maglownica ustawiona do kierownicy a dopiero potem wkreca się końcówki i nimi ustawia zbieżność.Drązki nic nie regulują.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Różnice w liczbie obrotów kierownycy

Post autor: jhosef » śr paź 01, 2014 10:03

pironet pisze:przecież drążek jest wkręcany lub nakręcany do listwy do oporu ,nic tam sie nie ustawia,symetrycznie to musi być maglownica ustawiona do kierownicy a dopiero potem wkreca się końcówki i nimi ustawia zbieżność.Drązki nic nie regulują.
No nie bardzo. Serwisówka dokładnie mówi jak wypośrodkować magiel i na jaką głębokość wkręcić drążki. Trzeba poszukać wartości dla tego samochodu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości