Problem z Wentylatorem chłodnicy Golf MK.2
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- GolfMk2-Kajetan
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: ndz maja 11, 2014 17:52
- Lokalizacja: Jordanów Śląski
Problem z Wentylatorem chłodnicy Golf MK.2
Witam,
mam problem z moim Golfem mk.2, przejadę np. 20 km silnik się nagrzeje, węże od chłodnicy robią się twarde. Ten na górze jest gorący na dole letni, zgaszę samochód i włącza mi się wentylator ( nie raz w czasie jady) problem tkwi w tym że nie wyłącza się muszę go odłączać od prądu. Czy to oznacza że uszczelka zakończyła swój żywot i do wymiany się nadaje ?
Pozdrawiam Darek
mam problem z moim Golfem mk.2, przejadę np. 20 km silnik się nagrzeje, węże od chłodnicy robią się twarde. Ten na górze jest gorący na dole letni, zgaszę samochód i włącza mi się wentylator ( nie raz w czasie jady) problem tkwi w tym że nie wyłącza się muszę go odłączać od prądu. Czy to oznacza że uszczelka zakończyła swój żywot i do wymiany się nadaje ?
Pozdrawiam Darek
Problem z Wentylatorem chłodnicy Golf MK.2
Po kolei sprawdziłbym i eliminował w razie pozytywu:
- kable od czujnika w chłodnicy, czy gdzieś nie sa przetarte, nie ma przebicia,
- czujnik temperatury w chłodnicy,
- termostat,
- pompę cieczy.
- kable od czujnika w chłodnicy, czy gdzieś nie sa przetarte, nie ma przebicia,
- czujnik temperatury w chłodnicy,
- termostat,
- pompę cieczy.
Powoly, bo się rozpierdoly...
Problem z Wentylatorem chłodnicy Golf MK.2
Może być jeszcze problem z przekaźnikiem tego wentylatora w skrzynce z bezpiecznikami. To on wyłącza wentylator po jakimś czasie od wyłączenia silnika.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem z Wentylatorem chłodnicy Golf MK.2
problem przekaźnika łatwo wykluczyć wypinając kostkę włącznika z chłodnicy, i nie każde auto ma taki układ zwłoczny - raczej w mk2 go nie było.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Problem z Wentylatorem chłodnicy Golf MK.2
Może tak być jak Paweł Marek pisze. Jest jeszcze jedna opcja, przynajmniej w Golfach po 1989 roku... Gdzieś w okolicy głowicy może być dodatkowy czujnik z jednym pinem, który włącza wentylator (omijając termostat) w przypadku gdy temp przy głowicy jest za wysoka. U mnie taki czujnik występuje ale to jest 16V, także głowica całkiem inna i ma zupełnie inaczej porozmieszczane czujniki. Z pewnością jest tam jeden kabelek, który po zwarciu do masy załącza wentylator, sprawdzałem to kiedyś u siebie. Można to znaleźć tutaj:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ermoswitch" onclick="window.open(this.href);return false;
( After-run thermoswitch = a cylinder head mounted thermoswitch used to sense excessive engine compartment temps. High temps closes the switch making a ground connection for the after-run control unit and operating the fan for up to 15 min.)
A co tak naprawdę powoduje wyłączenie wentylatora po zgaszeniu silnika to szczerze mówiąc nie jestem pewny: czy wyłącznik czasowy, czy po prostu rozłączenie termostatu ale coś mi świta, że na tym przekaźniku była jakaś informacja o czasie co wskazywałoby na to, że to wyłącznik czasowy ale ręki sobie nie dam uciąć.
Znalazłem foto tego czujnika dla 8v:
http://www.cabby-info.com/images/Electrical/CFARTTS.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ermoswitch" onclick="window.open(this.href);return false;
( After-run thermoswitch = a cylinder head mounted thermoswitch used to sense excessive engine compartment temps. High temps closes the switch making a ground connection for the after-run control unit and operating the fan for up to 15 min.)
A co tak naprawdę powoduje wyłączenie wentylatora po zgaszeniu silnika to szczerze mówiąc nie jestem pewny: czy wyłącznik czasowy, czy po prostu rozłączenie termostatu ale coś mi świta, że na tym przekaźniku była jakaś informacja o czasie co wskazywałoby na to, że to wyłącznik czasowy ale ręki sobie nie dam uciąć.
Znalazłem foto tego czujnika dla 8v:
http://www.cabby-info.com/images/Electrical/CFARTTS.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem z Wentylatorem chłodnicy Golf MK.2
mleko1984, racja były takie włączniki przy gaźniku, działały po zgaszeniu zapłonu, ale nie czasowo chyba tylko do czasu schłodzenia gaźnika
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- GolfMk2-Kajetan
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: ndz maja 11, 2014 17:52
- Lokalizacja: Jordanów Śląski
Problem z Wentylatorem chłodnicy Golf MK.2
Nie, to się pojawiło od niedawna, będę leciał po kolei jak to kolega na samym początku powiedział, wymienię termostat i czujnik w chłodnicy i się okaże
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości