Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
Witam,
Temat wałkowany wiele razy, jednak nie znalazłem odpowiedzi na swój problem w żadnym z nich.
Odkupiłem niedawno Golfa od starszego pana, dbał o samochód, co widać po wymienionych częściach eksploatacyjnych, jednak przechodząc do sedna problemu...
Postanowiłem pojechać w podróż ok. 100km, przez chwilę jechałem autostradą więc chciałem zobaczyć na ile pozwala mi samochód, niestety temperatura po ok 10min (przy prędkości od 160 do 180km/h) wskoczyła w niebezpieczny zakres (ok 120-130*C), więc zwolniłem i jechałem zdecydowanie wolniej - temperatura oczywiście zeszła do 90*C, jednak zaraz zapaliła się lampka od płynu chłodniczego. Dojechałem do celu (zostało mi ok 7km od zapalenia lampki) i po odczekaniu ok godziny-dwóch gdy silnik ostygł dolałem płynu, ok 0.5l), po przepaleniu silnika płyn czmychnął w układ i znów zapaliła się kontrolka, więc dolałem ok 3l i wszystko było w porządku. Od tamtego momentu monitoruje na bieżąco jego stan, niestety zauważyłem, że cały czas powoli go ubywa.
Poszperałem w google, i znalazłem listę najbardziej prawdopodobnych rzeczy które mogą powodować ubytek płynu, mianowicie:
*Nieszczelny zbiorniczek/korek - dzisiaj sprawdziłem, po przegazowaniu ok 2-2.5k rpm nie widać śladów pod zbiorniczkiem czy w jego okolicach, korek nie jest zasyfiony
*Chłodnica - Na plastiku pod nią jest suchutko, więc raczej nie cieknie
*Nagrzewnica - Szyby parują w środku i to by się zgadzało, jednak dywaniki nie są mokre
*Uszczelka pod głowicą - Wątpię, gdyż olej jest czarny jak smoła
Wszystkie gumowe przewody również wydają się sprawne i niesparciałe
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o radę, w ciągu miesiąca ubyło ok pół zbiorniczka.
Dziękuję z góry i pozdrawiam!
Temat wałkowany wiele razy, jednak nie znalazłem odpowiedzi na swój problem w żadnym z nich.
Odkupiłem niedawno Golfa od starszego pana, dbał o samochód, co widać po wymienionych częściach eksploatacyjnych, jednak przechodząc do sedna problemu...
Postanowiłem pojechać w podróż ok. 100km, przez chwilę jechałem autostradą więc chciałem zobaczyć na ile pozwala mi samochód, niestety temperatura po ok 10min (przy prędkości od 160 do 180km/h) wskoczyła w niebezpieczny zakres (ok 120-130*C), więc zwolniłem i jechałem zdecydowanie wolniej - temperatura oczywiście zeszła do 90*C, jednak zaraz zapaliła się lampka od płynu chłodniczego. Dojechałem do celu (zostało mi ok 7km od zapalenia lampki) i po odczekaniu ok godziny-dwóch gdy silnik ostygł dolałem płynu, ok 0.5l), po przepaleniu silnika płyn czmychnął w układ i znów zapaliła się kontrolka, więc dolałem ok 3l i wszystko było w porządku. Od tamtego momentu monitoruje na bieżąco jego stan, niestety zauważyłem, że cały czas powoli go ubywa.
Poszperałem w google, i znalazłem listę najbardziej prawdopodobnych rzeczy które mogą powodować ubytek płynu, mianowicie:
*Nieszczelny zbiorniczek/korek - dzisiaj sprawdziłem, po przegazowaniu ok 2-2.5k rpm nie widać śladów pod zbiorniczkiem czy w jego okolicach, korek nie jest zasyfiony
*Chłodnica - Na plastiku pod nią jest suchutko, więc raczej nie cieknie
*Nagrzewnica - Szyby parują w środku i to by się zgadzało, jednak dywaniki nie są mokre
*Uszczelka pod głowicą - Wątpię, gdyż olej jest czarny jak smoła
Wszystkie gumowe przewody również wydają się sprawne i niesparciałe
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o radę, w ciągu miesiąca ubyło ok pół zbiorniczka.
Dziękuję z góry i pozdrawiam!
Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
Grechuta, rzuć okiem na termostat i jego obudowę. Co do nagrzewnicy - nie bądź taki pewny, może po prostu filtr kabinowy jest zasyfiony.
Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
Zerknę na termostat, co do filtru kabinowego to wydaje się, że był niedawno wymieniany (jeszcze biały/lekko szary).
Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
Sprawdz weze przy kole pasowym pompy wspomagania ,ktore ida bezposrednio ze zbiorniczka plynu chlodzacego. Mi mechanik po wymianie rozrzadu tak poskladal wszystko ze weze oparte byly o kolo i po tygodniu jeden sie przetarl. Jak nie to trzeba szukac dalej
ASZ 253KM/486Nm
Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
Rozrząd był niedawno wymieniany, więc może coś tutaj zawiniło, jednak jak dzisiaj sprawdzałem to wszędzie było sucho (w jego okolicy)
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
popatrz tam gdzie jest króciec cieczy tam w MK4 lubi się rozszczelnić oring ja już w swoim 2 razy to robiłem
Re: Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
Sprawdzałem drugi raz, wszystko wydaje się być w porządku, jutro zobaczymy czy pod wpuszczonym ciśnieniem ukaże się problem.
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
byłeś na kanale dokładnie sprawdzić?? ewentualnie kup taki środek fosforescencyjny i dodaj go do płynu chłodniczego a bestia na pewno gdzieś się ujawni na pewno
Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
Na kanale jeszcze nie byłem, z tym dodatkiem to super pomysł! Zastosuje go na pewno, jeśli nie sprawdzi się dzisiejsza naprawa, t.j. dorwany po taniości zbiorniczek płynu chłodzącego ze skody fabii (ten mój mógł się rozszczelnić pod wpływem temperatury na autostradzie), dam znać za kilka dni czy płyn ucieka dalej czy nie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
Warto tez sprawdzic miejsce osadzenia czujnika temp cieczy. Tez lubi się tam sączyć jak oring juz będzie stary. często widac to dopiero po rozgrzaniu się silnika/krućca w którym jest ten czujnik osadzony.
- xREDZIx
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: pn lis 07, 2011 21:06
- Lokalizacja: Mława; obecnie Gdansk
Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
mi ciekło i tez szukałem a okazalo sie ze leci przy chłodnicy konkretnie z węża przy wirniku jak bedziesz na kanale to zerknij na gruby wąż znajdujący sie na dole dość gruby owijany jak mokry to juz wiadomo trza go uszczelnić tylko nie byle czym ja owijałem za pierwszym razem tasmą samowulkanizującą ale nie dała rady i sie rozpusciła mechanik mi go czym smarował co zrobiło sie twarde ale też i gumiaste i jest gitara . Pozdro
Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
Chyba wymiana zbiorniczka pomogła bo od tej pory płynu nie ubyło (lub ubyło tyle, że nie widać), być może nie dałem golfikowi odpowiednio w pedał gazu.
Tematu proszę nie zamykać, po miesiącu potwierdzę lub nie obecną diagnozę.
Wszystkim serdecznie dziękuję za odpowiedzi, mam jeszcze jedno małe pytanie: wiecie co zrobić, by drzwi nie przymarzały do uszczelek? Po nocy ciężko jest otworzyć szczególnie tylne drzwi, czymś nasmarować uszczelki?
Tematu proszę nie zamykać, po miesiącu potwierdzę lub nie obecną diagnozę.
Wszystkim serdecznie dziękuję za odpowiedzi, mam jeszcze jedno małe pytanie: wiecie co zrobić, by drzwi nie przymarzały do uszczelek? Po nocy ciężko jest otworzyć szczególnie tylne drzwi, czymś nasmarować uszczelki?
Golf IV - uciekający płyn chłodniczy
Grechuta, ja używam najtańszego smaru/silikonu do uszczelek jaki znalazłem w Norauto. Wyczyścić uszczelki z syfu i przesmarować tym. Koszt 8zł. Ale sprawdza się również gliceryna- 3zł za 100ml w aptece. Twoja decyzja czy wolisz coś dedykowanego czy może działającego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości