W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

koles999
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 23:18
Lokalizacja: wałbrzych

opis demontażu silnika golf II 1.3

Post autor: koles999 » śr lis 27, 2013 19:10

Czy może ktoś z kolegów posiada bać może opisać jak w najlepszy i najsprytniejszy sposób zdemontować silnik w moim golfie. Dodam że jeszcze tego nie robiłem ale z pewnością sobie poradzę, chęci są. Będę wdzięczny za opis bądź jakieś fotki. A i jeszcze jedno jak sprawdzić czy silnik jest sprawny gdy jest zdemontowany jedyne co przychodzi mi na myśl zakręcic kołem pasowym i sprawdzić tłoki.



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

opis demontażu silnika golf II 1.3

Post autor: krys94 » śr lis 27, 2013 21:16

U siebie wyciągałęm to napisze Ci jak to zrobić. Najlepiej by było z kanału ale jak nie masz to sobie poradzisz i bez niego. :-) Demontujesz cały przód(belka, grill, wzmocnienie,lampy, cały pas przedni, chłodnice, zderzak) odpinasz całą elektryke od silnika, rozrusznika i alternatora. Odkręcasz poduszki silnika i półośki od skrzyni i odjeżdżasz samochodem :-) Tak w skrócie chyba wszystko napisałęm, jak coś mi sie jeszcze przypomni to dopisze. Sam robiłęm to pierwszy raz i problemów nie miałem. :D



koles999
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 23:18
Lokalizacja: wałbrzych

opis demontażu silnika golf II 1.3

Post autor: koles999 » czw lis 28, 2013 08:43

Mam dostęp u kolegi do podnośnika i rugcuga, myślałem o wyciągnięciu silnika w górę za pomocą rugcuga, i zamontowaniem nowego również górą. Myślę że najlepszy i najszybszy sposób mając dostęp do tego typu narzędzi.



koles999
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 23:18
Lokalizacja: wałbrzych

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

Post autor: koles999 » czw lis 28, 2013 18:59

Jako że mój silniczek uległ uszkodzeniu, kupiłem drugi za dobre pieniądze i w super stanie. W niedzielę będę z bratem wymieniał robię to pierwszy raz chęci są człowiek coś się nauczy. Kolega udostępnia mi warsztat. I z tego powodu mam prośbę jak najlepiej to robić, silnik to 1.3 NZ na wtrysku. Wydaje mi się że najrozsądniej będzie wyjąć sam silnik górą jest sporo miejsca na manewrowania, więc chyba będzie szybko. Prosił bym bardzo o jakieś wskazówki i uwagi a najbardziej zależy mi na schemacie bądź dokładnym opisie wymiany rozrządu w tym silniku. Podkreślam że będę robił to pierwszy raz także proszę dość jasno opisać. Z góry dziękuje



Awatar użytkownika
sgrodnicki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
Lokalizacja: Susz

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

Post autor: sgrodnicki » pt lis 29, 2013 10:26

Co do rozrządu, to Ci nie pomogę, ale jeśli chodzi o wymianę silnika, najlepiej jest wyjąć cały pas przedni, z lampami, chłodnicą, zderzakiem itp. Wtedy masz swobodny dostęp do wszystkiego. Silnik ze skrzynią trzymają się w 3 miejscach.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

Post autor: jhosef » pt lis 29, 2013 12:20

Założyłeś dwa takie same tematy. To nie pomoże w uzyskaniu pomocy.

Wyjechać z silnikiem najlepiej w górę jak masz podnośnik. W mk2 to nie jest szczególnie skomplikowane.

Na start odłącz i wyciągnij akumulator co by zwary nie zrobić i nie przeszkadzał.
Odkręcić półosie, linki (dla linki sprzęgła z samoregulacją nie zapomnieć najpierw o zabezpieczeniu jej - ważne)

Aby nie zapomnieć dobrze jest opisać sobie kostki elektryczne. Szału z ilością nie ma ale jak oznaczysz to nie będziesz później się zastanawiał...
Spuścić wodę z układu chłodzenia i odpiąć węże. Odłączyć zasilanie paliwem, odpiąć wydech, kable rozrusznika, dolot.

Silnik opiera się na 3 poduszkach: prawa strona z tyłu, lewa na skrzyni i przód.

Ogólnie przy wymianie rozrządu i wybebeszaniu wszystkiego powinieneś moim zdaniem zrobić w nowym silniku uszczelnienia na wale przy kole pasowym oraz za sprzęgłem, ocenić stan sprzęgła. Ostatecznie jedna robota.


Porada wymiany rozrządu dla 1,6/1,8
viewtopic.php?f=14&t=350028" onclick="window.open(this.href);return false;

W 1,3 masz ta różnice, że pompa wody jest na rozrządzie.

Jak masz w poniedziałek jechać tym autem do roboty to od razu mówię, że załatw sobie alternatywny dojazd. Dla osoby niedoświadczonej roboty będzie dużo jak na jeden dzień.



koles999
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 23:18
Lokalizacja: wałbrzych

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

Post autor: koles999 » pt lis 29, 2013 16:03

Bardzo dziękuje za fajny opis, myślę że dam radę od ran skrzynie wymieniałem sam pod garażem latem i dałem radę w jeden dzień. Więc sprzęgło ok bo wymieniałem. powiem tak jak kolega udostępni mi warsztat podnośnik to wydaje się prostsze niż ta skrzynia pod garażem.



koles999
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 23:18
Lokalizacja: wałbrzych

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

Post autor: koles999 » pt lis 29, 2013 16:05

A jeszcze jedno jak ustawiamy zapłon w tym silniku bo silnik mam bez aparatu, muszę przełożyć ze swojego. Ale nie wiem jak później ustawić.



koles999
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 23:18
Lokalizacja: wałbrzych

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

Post autor: koles999 » pt lis 29, 2013 16:24

Jak wyjeżdżam silnikiem w górę to półosi chyba nie ruszam tak? bo skrzynia zostaje na miejscu



Awatar użytkownika
zawa44
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:51

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

Post autor: zawa44 » pt lis 29, 2013 19:07

odkręć półosie bo inaczej musiałbyś oddzielić skrzynie od silnika a na aucie później będzie ciężko to zrobić


kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

Post autor: jhosef » pt lis 29, 2013 19:13

koles999, nie pisz posta pod postem, edytuj poprzedni jak chcesz dopisać.

Osobiście uważam, że odseparowanie skrzyni aby wyciągnąć sam silnik jest bez sensu. Skrzynia i tak nie będzie miała podparcia aby sama wisieć.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

Post autor: OsteR9019 » pt lis 29, 2013 20:36

Zanim zaczniesz rozkręcać i rozłączać ustaw cyfrówkę i zrób zdjęcie komory silnika, nawet kilka z różnych stron. Elektryki raczej nie pomylisz ale podciśnienia mogą Ci się pomylić a gwarantuję Ci nie zapamiętasz wszystkiego. Proponuje też poszukać literatury o nazwie "VOLKSWAGEN GOLF II 1.1/1.3/1.6D/1.6TD. OBSŁUGA I NAPRAWA" wszystko ładnie opisane, jak nie znajdziesz odezwij się na pw.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

koles999
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 23:18
Lokalizacja: wałbrzych

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

Post autor: koles999 » sob lis 30, 2013 10:19

Tak tak aparat obowiązkowo



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

Post autor: pironet » ndz gru 01, 2013 14:11

kolego nie ma sensu rozszczepiać silnia i skrzyni na aucie bo stracisz kupe czasu,odkręć PÓŁOSIe i po problemie,rozrząd jest bajecznie prosty ,ustaw punkt mijania poznacz markerem kola a po zalozeniu obróć walem 360 st i gotowe,zaplon ustaw na lampie choć ja zawsze ustawialem na ucho.Jak ustawisz rozrzad a potem przekrecisz aparat to w punkcie mijania palec ma być na 1 cyl.(strona lewa,pierwszy zasze od rozrzadu)
jak co to.....
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?f=33&t=30092" onclick="window.open(this.href);return false;
tobota na 3-4 godziny

proponuje jak kolega wczesniej pisal ,wymien uszczelniacze bo masz latwy dostep jak silnik jest poza autem


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 29 gości