Montaż podgrzewacza 230V

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kapic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 25, 2006 20:05
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: Kapic » sob paź 05, 2013 00:14

Witam,

Ostatnio całkiem przypadkiem stałem się szczęśliwym posiadaczem używanego podgrzewacza przepływowego cieczy
Obrazek
Zgodnie z instrukcją ma być zainstalowany za nagrzewnicą powietrza:
Obrazek

I teraz moje pytanie.
Który wąż przy nagrzewnicy stanowi dopływ a który odpływ. Montaż na prawym czy lewym wężu?
Obrazek

Silnik 1,9 AGR 90KM 2000r

Dodatkowo czy ktoś ma jakiś pomysł na schowanie w zderzaku złącza zasilania?

Pozdrawiam



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: lukasz.gtd » sob paź 05, 2013 13:32

Który wąż to Ci nie pomogę, ale podgrzewacz zamontuj na powrocie, żeby wychłodzony płyn nie wpadał Ci na ogrzany silnik.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: Qto » sob paź 05, 2013 17:23

Kapic pisze:Który wąż przy nagrzewnicy stanowi dopływ a który odpływ
dopływ prędzej się nagrzeje...więc możesz sprawdzić ręką

Ciekaw jestem efektów zamontowania takiego urządzenia...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: Paweł Marek » sob paź 05, 2013 20:50

Kapic, to niema praktycznego znaczenia kiedy montujesz podgrzewacz z wymuszonym przepływem, kieruj się po po prostu tym pod który wąz wygodniej to fizycznie umieścić przy montażu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Kapic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 25, 2006 20:05
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Re: Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: Kapic » sob paź 05, 2013 21:15

Paweł Marek pisze:Kapic, to niema praktycznego znaczenia kiedy montujesz podgrzewacz z wymuszonym przepływem, kieruj się po po prostu tym pod który wąz wygodniej to fizycznie umieścić przy montażu
Chyba nie masz racji. Jeśli zamontuje go przeciwnie do prawidłowego obiegu, wymusi on przepływ "pod prąd" czyli będzie przepływ również przez pompę wodną niezgodny z jej kierunkiem obrotów. Podejrzewam że pompka w ogrzewaczu nie ma jakiejś super wydajności wiec obieg odwrotny może ją poważnie obciążyć. Tym bardziej że wodzie ciepłej łatwiej przepływać zgodnie z obiegiem ze względu na "spadki" zastosowane w układzie chłodzenia



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: lukasz.gtd » ndz paź 06, 2013 13:23

Paweł Marek pisze:Kapic, to niema praktycznego znaczenia kiedy montujesz podgrzewacz z wymuszonym przepływem, kieruj się po po prostu tym pod który wąz wygodniej to fizycznie umieścić przy montażu
Racja, mój błąd :bigok:
Kapic pisze:Chyba nie masz racji. Jeśli zamontuje go przeciwnie do prawidłowego obiegu, wymusi on przepływ "pod prąd" czyli będzie przepływ również przez pompę wodną niezgodny z jej kierunkiem obrotów. Podejrzewam że pompka w ogrzewaczu nie ma jakiejś super wydajności wiec obieg odwrotny może ją poważnie obciążyć. Tym bardziej że wodzie ciepłej łatwiej przepływać zgodnie z obiegiem ze względu na "spadki" zastosowane w układzie chłodzenia

To go odwrócisz :bajer:


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: jointone » ndz paź 06, 2013 13:31

ale kto ci mowi zebys pod prad instalowal, zgodnie z obiegem da sie na odplywie i doplywie chyba nie?
jak dasz przed nagrzewnica to jak uruchomisz podgrzewacz to szybciej bedziesz mial cieple pow. w kabinie, jak za to troche pozniej
jak sie myle to sory :p



Awatar użytkownika
Kapic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 25, 2006 20:05
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Re: Odp: Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: Kapic » ndz paź 06, 2013 18:06

jointone pisze:ale kto ci mowi zebys pod prad instalowal, zgodnie z obiegem da sie na odplywie i doplywie chyba nie?
jak dasz przed nagrzewnica to jak uruchomisz podgrzewacz to szybciej bedziesz mial cieple pow. w kabinie, jak za to troche pozniej
jak sie myle to sory :p
No datego pytam ktory waz stanowi doplyw, a ktory odplyw. Bez tego montaz na slepo bo i tak nie wiem w ktorym kierunku jest przeplyw

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk 4



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: jointone » ndz paź 06, 2013 18:14

widac widocznie nikt nie wie bo przy tym nie majstrowal

robisz tak ja zostalo juz napisane: wlaczasz nawiew i patrzysz ktory przewod sie szybciej nagrzeje,
no chyba ze ktos sie pokusi zaprezentowac jakis schemat z ktorego mozna bedzie kierunek wydedukowac



Awatar użytkownika
Karmel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: wt mar 22, 2011 00:36
Lokalizacja: Lublinitz
Kontakt:

Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: Karmel » pn paź 07, 2013 18:55

w mk4 lewy zasilenie prawy powrót, są nawet strzałki na nagrzewnicy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: Paweł Marek » śr paź 09, 2013 22:50

jointone, dobrze że jesteś dociekliwy ale troszkę zanadto bo nie uruchamiasz tego na odpalonym silniku więc jakie ma znaczenie czy działa przeciwnie do pompy wody, to przecież tylko wirnik i nie stanowi oporu innego w jedną czy drugą stronę kiedy pozostaje nieruchomy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: jointone » czw paź 10, 2013 12:21

Paweł Marek, no spoko przeoczylem ze chodzi o 230v :blush: pisalem jakby byl zasilany z akumulatora i sterowany z auta



pampej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 05, 2010 10:08

Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: pampej » czw paź 10, 2013 22:16

Qto pisze:Ciekaw jestem efektów zamontowania takiego urządzenia...
Kiedyś używałem urządzenia o takim samym działaniu lecz była to samoróbka wykonana z kształtki miedzianej i grzałki do herbaty :) Zamontowane to było co prawda w moim poprzednim aucie jakim był opel kadett 1.6 diesel ale działało super. Dzięki tej grzałce odpalałem tego klekota nawet w największe mrozy. Trzeba było tylko odpowiednio wcześniej podłączyć owe urządzenie do prądu.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Montaż podgrzewacza 230V

Post autor: Qto » czw paź 10, 2013 22:38

pampej pisze:Dzięki tej grzałce odpalałem tego klekota nawet w największe mrozy
takie coś mnie nie przekonuje...ponad trzydziestoletniego busa odpalam bez większych problemów przy -30* na dwóch świecach :hmm: na czterech pali praktycznie na dotyk :okej:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości