Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
HadesBtm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob cze 29, 2013 22:50
Lokalizacja: Bytom/Śląsk

Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: HadesBtm » ndz cze 30, 2013 21:22

Witam wszystkich
Moj golfik 2.0 8v 2E ma gdzies usterke ale nie nie da sie naprawic :crazy:
Objawy to:
*nierowna praca na jalowym,
*kichanie,
*gasniecie ( gdy jest podlaczony przeplywomierz jest jeszcze gorzej bo obroty sie zatrzymuja czasami na 2500 t.obr.min)
Mam lpg ii-giej generacji z blosem, gaz chodzi prawie idealnie (900 obr.min) bo na jalowym leciutko cos tam przerywa na jalowym ( na Pb mocniej).
Wymienilem juz kable, kopulke, palec, czyscilem silniczek krokowy, wyczyscilem tez przepustnice ale przeplywomierz ma chyba usterke bo lapie i trzyma czasami wysokie obroty i jest dramat, ale po odpieciu obroty faluja nadal w granicach 900-1100 obr.min. wiec to chyba wyklucza jejwine. Sprawdzilem wszystkie masy i nic, rece opadaja, nie mam stozkow itp gadzetow z tuningowej wies stajni mimo to jest zle...POMOCY :banghead:


Jeżdzę klasykiem, gardzę plastikiem :D

mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: mka 3 » pn lip 01, 2013 15:36

HadesBtm, zresestuj kompa przez rozpiecie klem na 1h



Awatar użytkownika
HadesBtm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob cze 29, 2013 22:50
Lokalizacja: Bytom/Śląsk

Re: Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: HadesBtm » wt lip 02, 2013 21:12

Juz to zrobilem, zero reakcji niestety,


Jeżdzę klasykiem, gardzę plastikiem :D

ghostt01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 00:53
Lokalizacja: Knurów

Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: ghostt01 » wt lip 02, 2013 21:32

tego kompa tak nie zresetujesz przy tym silniku jest specjalna procedura

forum.vw-passat.pl/threads/84919-dziwne-odpalanie-silnika-2E-passat-b3 przeczytaj ten post a w nim jest procedura jak to zrobić
plus znajdz procedury sprawdzania silnika 2E napewno są na elektrodzie a potem miernik uniwersalny w rękę i wszystko bedziesz wiedział :bajer:



Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: maciejhan » śr lip 03, 2013 22:32

Podepnij się pod kompa.
możliwości jest wiele. 2E jest specyficzny. Nie lubi np. nieszczelności w układzie dolotowym łącznie z odpowietrzeniem skrzyni korbowej ( odma ).
Tak z marszu można wymienię że przy tym silniku można walczyć z przepływomierzem, sondą, pompą paliwa ( były wersje które miały pompę 3 bary ).



Awatar użytkownika
HadesBtm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob cze 29, 2013 22:50
Lokalizacja: Bytom/Śląsk

Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: HadesBtm » czw lip 04, 2013 09:54

Nie dam rady podpiac pod kompa bo linia k nie ma sygnału, muszę się w piny wlutowac, puli co sprawdze ten restart


Jeżdzę klasykiem, gardzę plastikiem :D

Awatar użytkownika
HadesBtm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob cze 29, 2013 22:50
Lokalizacja: Bytom/Śląsk

Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: HadesBtm » pt lip 05, 2013 19:42

Restart nic nie dal, jeszcze jakies sugestie? odpinalem przeplywomierz i jest to samo, chociaż przeplywka do wymiany ( nowa w drodze ) bo obroty sie zawieszaly na 1200 lub 2000 :banghead: . Czy wie ktos jak sprawdzic ten stalowy silniczek krokowy ? bo nie mam juz pomyslow i sil :panna:


Jeżdzę klasykiem, gardzę plastikiem :D

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: maciejhan » pt lip 05, 2013 20:56

silniczek powinien cały czas "buczeć", jak chwycisz go ręką powinieneś czuć drgania. zasilany jest napięciem 5V. można to sprawdzić na pinach.
Jak masz miernik, to parę rzeczy nim sprawdzisz np czy któryś wtryskiwacz się nie skończył. Jeśli będziesz zainteresowany poszukam danych.



ghostt01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 00:53
Lokalizacja: Knurów

Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: ghostt01 » sob lip 06, 2013 18:14

Wejdz na elektrode i znajdz "Procedury sprawdzania dla silnika VW Passat 2.0 2e 115 KM" masz tam wszystko i sprawdzenie krokowego i przeplywki i innych elementow potrzebny tylko miernik uniwersalny .
Przepływomierz brałes od golfa ? Bo pasują jeszcze z opla calibry i vectry z lat 90 z silnikami 2.0 8v maja inne numery i sa na 5 pinow ale wtyczka pasuje i odklejajac czarna klapke zmienia sie tylko ich ustawienia na biegu jalowym. Mam w swoim taki z calibry bez awari na lpg wytrzymal juz 45 tys wczesniej w krotkim czasie zalatwione 3 przeplywki z golfa. Koszt oplowskiego to okolo 50-60zl :bajer:



Awatar użytkownika
HadesBtm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob cze 29, 2013 22:50
Lokalizacja: Bytom/Śląsk

Re: Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: HadesBtm » sob lip 06, 2013 23:22

Z ta przeplywka to już za pozno bo idzie do mnie paczka, co do tych wtryskiwaczy to chętnie sprawdze z tym że nie wiem jak. A co do krokowca... Buczy znaczy dobry? Bo slychac go dosyć znacznie


Jeżdzę klasykiem, gardzę plastikiem :D

ghostt01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 00:53
Lokalizacja: Knurów

Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: ghostt01 » śr lip 10, 2013 16:49

Zawor dodatkowego powietrza sprawdzony omomierzem powinno byc miedzy 2 a 10 om przy odlaczonej wtyczce natomiast przy podpietej powinien miernik wskazac napiecie akumulatora,.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: Paweł Marek » pt lip 12, 2013 21:06

Zawór powietrza dodatkowego jeśli brzęczy to jest elektrycznie sprawny , omomierzem nic nie musisz sprawdzać. Pozostaje możliwość że jest brudny wewnątrz, czyszczenie bez rozbiórki często niemożliwe , opis dawałem jak rozebrać.
Opis sprawdzania przepływomierza też dawałem , jest tu najbardziej podejrzany, a najczęściej przy LPG pada mechanicznie, od strzałów, ociera się klapka o ścianki i nie działa dobrze wówczas można prostować (opis też dawałem). Przepustnicę trzeba odpowiednio ustawić wstępnie, nic się nie adaptuje komputerowo, bardzo ważna szczelność dolotu łącznie z odmą, bardzo ważne odpowiednie ustawienie zapłonu często spieprzone na ogół z tego powodu że wiele serwisówek każe go ustawiać ta jak w silnikach z wtryskiem Digifant z mk2, czyli przy 2200 obrotach na minute z odpiętym czujnikiem temperatury, a tu sie ustawia na jałowych z czujnikiem podpiętym czyli najprościej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ghostt01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 00:53
Lokalizacja: Knurów

Re: Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: ghostt01 » pt lip 12, 2013 21:41

Paweł Marek pisze:Zawór powietrza dodatkowego jeśli brzęczy to jest elektrycznie sprawny , omomierzem nic nie musisz sprawdzać. Pozostaje możliwość że jest brudny wewnątrz, czyszczenie bez rozbiórki często niemożliwe , opis dawałem jak rozebrać.
Opis sprawdzania przepływomierza też dawałem , jest tu najbardziej podejrzany, a najczęściej przy LPG pada mechanicznie, od strzałów, ociera się klapka o ścianki i nie działa dobrze wówczas można prostować (opis też dawałem)
Sprawdzić nie zaszkodzi
:bajer:

Prostowanie? W tych przepływomierzach po strzale gazu nie tyle że gnie się klapka ale powstaje pęknięcie praktycznie niewidoczne w części w ktorej są łożyska od klapki z tego powodu sie zacina - własne obserwacje i dociekliwość na podstawie kilku uszkodzonych po strzale i sprawnych.

Szczelność to podstawa, zwłaszcza dolotu powietrza inaczej znow wystrzał gazu ,plus wężyki podciśnienia, sprawny czujnik temperatury i potenciometr przepustnicy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Przerywanie, gasniecie, nierowne obroty,Golf III 2.0 8v

Post autor: Paweł Marek » sob lip 13, 2013 18:24

Sprawdzać oporów zaworu niema po co . A przepływomierzy naprawiłem już dwa, nie szukąłem mikroskopem czy coś pękło czy nie tylko siłowo prostowałem ułożyskowanie z dobrym efektem , fakt że nie sama klapa sie krzywi tylko ułożyskowanie . Wystrzały od nieszczelności są dopiero wtedy jak nieszczelnośc jest olbrzymia, a wyjściowo strzały są wywołane nie nieszczelnościami tylko zużytym układem zapłonowym . Pisze ci to użytkownik który dwoma autami z tym silnikiem na gazie wykręcił ok 450 tys :) . I jeździ dalej autem co ma już 400 tysięcy na blacie z tego 250 na LPG . I zniszczyłem dopiero jeden przepływomierz - który naprawiłem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości