wymiana simeringu na wale(str.koła pas.)

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

wymiana simeringu na wale(str.koła pas.)

Post autor: lukas1305 » pt maja 11, 2012 11:47

Witam.Panowie zauważyłem dość duże pocenie się za kołem pasowym i chciałbym się zapytać czy oprócz zdjęcia napinacza,paska alternatora i żeby zdjąć koło pasowe musze użyć jakiegoś ściągacza czy poprostu jak odkręce śrube to kole zejdzie bez ściągacza(po lekkim obstukaniu) i czy simering bedzie widoczny czy jeszcze czeka mnie tam jakaś niespodzianka.Jeśli ktoś by miał jakieś fotki poglądowe to był bym wdzięczy w OO i na YT nic szczególnego nieznalazłem,jeśli ktoś już walczył z w/w tematem to bardzo prosze o jakieś info jak to zaatakować.

Pozdr.



Awatar użytkownika
cross2900
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:17
Lokalizacja: Großpolen

wymiana simeringu na wale(str.koła pas.)

Post autor: cross2900 » pt maja 11, 2012 21:56

Rozrządzik trza zdjąć jeszcze panie drogi :)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

wymiana simeringu na wale(str.koła pas.)

Post autor: wesol » sob maja 12, 2012 09:26

Kolo pasowe zejdzie raczje bez problemu a jak nie bedzie chcuialo to psiknac odrdzewiaczem i lekko obstukac mlotkiem gumowym lub drewnianym. Rozrzad musisz sciagnac ale tez i kolo zebate napedzajace pasek rozrzadu. Wtedy tez bierzesz haczyk np szpryche rowerową ( lekki splaszczona lub podszlifowana na plask) wbijasz w fartuchuszczelniajacy miedzy walek a symering, przekrecasz ta szpryche i wyszarpujesz uszczelniacz. Wciskanie tej szprychy to raczj eostroznie by nie porysowac walka ( choc nie powinno go zarysować) a wyszarpywanie raczej agresywne i konkretne. Jesli symmering nie chce sie ruszyc to mozna ewnetualnie leciutko go wbić głębiej to powinien wyjść juz bez problemu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: wymiana simeringu na wale(str.koła pas.)

Post autor: lukas1305 » sob maja 12, 2012 10:48

Dziękuje za info,najbardziej bedzie bolało zdjęcie rozrządu



lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: wymiana simeringu na wale(str.koła pas.)

Post autor: lukas1305 » wt kwie 02, 2013 17:58

Witam.Panowie chciałem troche odkopać mój założony temat bo do tej pory nie robiłem tego drobnego wycieku(ze wzgl.finansowych) co opisany był w pierwszym poscie ,wyciek z tego co zauważyłem widać(jak zdejmne prawe przednie koło)w samym dole rozrządu,wydaje sie,że to ten nieszczęsny simering wału.....z związku z tym mam pytanie czy jak rozrząd bedzie zrzucony i po ponownym jego założeniu bedzie konieczna powtórna synchronizacja wałków bo wyciek nie jest może tak duży ale lubie mieć sucho na płycie podłogowej :-) dodam ,że w tej chwili mam ustawioną synch.wałków na -2 i jeśli była by konieczna(powtórna) to czy mechanik jest mi ją w stanie spowrotem na -2 ustawić zależy mi na tej konkretnej wartości bo spalanie chwilowe w miejscu wynosi 0,4l/h(przy wył odb.prądu) pali od strzała na zimnym i na gorącym no i najważniejsze to,że spalanie ma 6,2l/na odcikach do 10km no i motor ciągnie praktycznie z samego dołu(zajebiscie sie zbiera) i jesli te zdjecie rozrządu miało by mieć wpływ na jedną żecz z w/w to bym odpuscił ten wyciek i jedził tak dalej.

....i jeszcze jedna sprawa na zdjeciu(w zaznaczonym kółku)znajduje sie śruba(za rozrządem z tyłu głowicy) imbusowa jak dobrze pamietam z drobno zwojowym gwintem i cały czas pojawia tam sie olej-nawet miałem ją wykręconą i założyłem jeszcze raz nową uszczelke miedzianą(bo taka tam była poprzednio) i dalej to samo ,czy tam sie znajduje jakiś kanał olejowy czy co bo to niemożliwe ,żeby tak dokręcona śruba i dalej sie mi tam olej pojawiał jak mieli byście jakiąś rade jak to uszczelnić to bede Wam wdzięczny.
Prosze kogoś kto potrafi ogarnąć moje pytania i wątpliwości o konkretną odpowiedź.

Nie było by tego tematu wogóle gdybym nie oddał auta do "fachowców z aso" ale to tak na marginesie i prosze mi nie doradzać ,żebym do nich jechał na jakie kolwiek poprawki.




Pozdro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości