Szarpanie podczas jazdy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Szarpanie podczas jazdy
Witam mam problem z moim MK3. Parę dni temu podczas jazdy do pracy zaczęło szarpać autem i obroty skakać. W takim stanie ujechałem jeszcze parę km i było coraz gorzej w końcu zgasnął (poszła cewka). Wymieniłem ją i przy okazji kable wysokiego napięcia, przeczyściłem świece i było ok do dziś. Zrobiłem do tego czasu 450 km i problem powrócił szarpie a obrotomierz szaleje i trochę paliwem zaczęło paliwem śmierdzieć.
Dziękuje z góry za pomoc.
Dziękuje z góry za pomoc.
- JaskoDZA
- Gadatliwa bestia
- Posty: 680
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody
Szarpanie podczas jazdy
może z pompką paliwa coś? Patrzyłeś czy nie ma żadnego wycieku? To że cawka wtedy się spaliła to mógł być przypadek(ale nie musiał) może auto paliwa nie dostaje tyle ile trzeba i szarpie. Ja bym sprawdził filtry czy którys nie blokuje przepływu paliwa
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=495084
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
Re: Szarpanie podczas jazdy
Miałem raz problemy z pompą paliwową, ale objawy miałem takie że gasną często. Potem wymieniłem na nową.(to było już parę lat temu) Ale co z obrotami że tak skaczą? Jechałem nim wczoraj i szarpało chyba że na trzecim biegu i 3000 obr. to było ok.
Sprawdzę jutro z rana i napisze.
Sprawdzę jutro z rana i napisze.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Szarpanie podczas jazdy
jeśli obrotomierz skacze mimo że obroty silnika są w miarę stałe do zepsuł się czujnik halla w aparacie zapłonowym albo jego okablowanie. O ile masz silnik jak w profilu, bo jeśli inny i ma czujnik położenia wału - to ten czujnik pada.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Szarpanie podczas jazdy
Silnik posiadam taki jak w profilu.
Obroty skaczą np. 1000 do 2000 szybko, a silni w tym momencie szarpie
Obroty skaczą np. 1000 do 2000 szybko, a silni w tym momencie szarpie
Szarpanie podczas jazdy
Jeżeli jeździłeś na rezerwie,to możliwe,że pompka paliwa ściągneła syf i zawalił się filtr paliwa.Taka jest moja sugestia;)
Szarpanie podczas jazdy
A więc tak sprawdziłem wszystko jeszcze raz.
Czyli kable, świece, kopułkę, ładowanie,wyczyściłem silniczek krokowy i przepustnice.
Wymieniłem filtr paliwa, powietrza, czujnik Hella.
Pojechałem na komputer - zero błędów.
Autem dalej szarpie mam dość
Jeszcze myślę o sprawdzeniu ciśnienia paliwa ale nie mam gdzie (chyba że jakiś domowy sposób ktoś zna)
Czyli kable, świece, kopułkę, ładowanie,wyczyściłem silniczek krokowy i przepustnice.
Wymieniłem filtr paliwa, powietrza, czujnik Hella.
Pojechałem na komputer - zero błędów.
Autem dalej szarpie mam dość
Jeszcze myślę o sprawdzeniu ciśnienia paliwa ale nie mam gdzie (chyba że jakiś domowy sposób ktoś zna)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Szarpanie podczas jazdy
Powtarzam. Jeśli jedziesz ze stałą szybkością i sprzęgła nie wciskasz to mimo że poszarpuje rzeczywiste obroty silnika nie mogą skakać w dużym zakresie, jeśli w takiej sytuacji obrotomierz mocno skacze to szwankuje czujnik halla, a jeśli nie on bo wymieniłeś to jego okablowanie albo rzadko sterownik silnika.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Szarpanie podczas jazdy
Kolega miał ostatnio podobnie w mk3, winny był hall.
Wymień halla albo od razu cały aparat zapłonowy kup używany i podmień.
Wymień halla albo od razu cały aparat zapłonowy kup używany i podmień.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Szarpanie podczas jazdy
SPRÓBUJ POKRĘCIĆ APARATEM ZAPŁONOWYM MOŻE PRZESKOCZYŁ NA ZĘBACH ROZRZĄDU .PRZEWAŻNIE PRZY PRZYSPIESZONYM ZA MOCNO ZAPŁONIE SZARPIE. A JAK Z MOCĄ WYGLĄDA?
Szarpanie podczas jazdy
Na początku jest tak zwana dura a potem idzie. Rozrząd sprawdzałem i aparat też. Nie podoba mi się że śmierdzi paliwem.(czasem)
Szarpanie podczas jazdy
W moim aucie mam podobny problem (1.6 AEA B+G). Dodatkowym czynnikiem było zalewanie silnika i śmierdziało paliwem. Wymieniłem sondę lambda. Była bardzo okopcona, a VAG pokazywał zwarcie do masy. Zalewanie ustało. Niestety czuje się w czasie spokojnego dodawania gazu takie poszarpywanie... Wymieniłem świece, kable, podstawę wtrysku, palec rozdzielacza, kopułkę, czujnik temperatury cieczy chłodzącej i jakiś czas temu pompę paliwa (bo stara padła). No i nowa sonda lambda. A rebus pozostał. Poszarpuje dalej. Jest to bardzo frustrujące bo w tym aucie nie ma zbyt dużo elektroniki... A ja nie mam kasy na wymienianie kolejnych podzespołów. Samochód więc stoi sobie na parkingu i z kawalerii przeszedłem do piechoty ;-\. Mam nadzieję, że Tobie uda się zwalczyć problem. Powodzenia!
Pozdrawiam
Marek W.
Marek W.
Re: Szarpanie podczas jazdy
Mam pytanie w temacie.Paweł Marek pisze:Powtarzam. Jeśli jedziesz ze stałą szybkością i sprzęgła nie wciskasz to mimo że poszarpuje rzeczywiste obroty silnika nie mogą skakać w dużym zakresie, jeśli w takiej sytuacji obrotomierz mocno skacze to szwankuje czujnik halla, a jeśli nie on bo wymieniłeś to jego okablowanie albo rzadko sterownik silnika.
Golf MK3
a jeśli szarpie po odciśnięciu sprzędła.
czasami podczas zmiany z 1 na 2 bieg
kopułka kable, swiece, filtry, gaźnik (silniczek krokowy) oraz rozrusznik wymieniłem w listopadzie.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości