1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tom33k
...
...
Posty: 1407
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:55
Lokalizacja: Stare Pole/Malbork

1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: tom33k » ndz sty 13, 2013 14:31

witam chciałbym wrzucić silnik 1.8 RP do mojego golfa 1.6 pn na gaźniku 2ee , z tym że aby za duzo nie przerabiać chciałbym wrzucić sam słupek z 1.8 i zostawić go na gaźniku ,żeby nie przerabiać wszystkiego pod jednopunkt, czy jest to możliwe i funkcjonalne? jak bedzie wyglądać wtedy spalanie itd ?.



Awatar użytkownika
sgrodnicki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
Lokalizacja: Susz

1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: sgrodnicki » ndz sty 13, 2013 17:15

Nie będziesz miał żadnego problemu z taką przeróbką, przedkładasz kolektor dolotowy i masz już możliwość podłączenia gaźnika. Co do funkcjonalności, to na pewno gorzej nie będzie a będzie tylko lepiej, bo to 1.8 nie 1.6, więc kilka koni więcej będziesz miał:) Ewentualnie będziesz musiał wyregulować trochę gaźnik, ale myślę że obejdzie się bez tego:) Powodzenia robiłem to samo wczoraj także jak coś to pytaj.



Awatar użytkownika
tom33k
...
...
Posty: 1407
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:55
Lokalizacja: Stare Pole/Malbork

1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: tom33k » ndz sty 13, 2013 18:14

nie trzeba zmieniać nawet kolektora tylko podstawke zmienić :) Najbardziej nurtuje mnie właśnie kwestia spalania i czy na gaźniku nie ubędzie mu mocy z tych 90 km , bo wtrysk a gaźnik to jednak różnica.



Awatar użytkownika
sgrodnicki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
Lokalizacja: Susz

1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: sgrodnicki » ndz sty 13, 2013 21:34

Masz racje wystarczy wymienić podstawę. Spalanie RP nie powinno być większe na gaźniku:) Jak się nadal martwisz to poczekaj parę dni, bo mojego RP, wsadzam do golfa ojca, który właśnie jest na gaźniku, także będę wiedział co i jak wygląda z mocą i spalaniem:)



Awatar użytkownika
tom33k
...
...
Posty: 1407
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:55
Lokalizacja: Stare Pole/Malbork

1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: tom33k » pn sty 14, 2013 23:55

Wypowie się jeszcze jakiś majster? czy nic



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: Lipek81 » pt sty 25, 2013 16:52

Kolektor trzeba zmienić, bo w tym od RP nie masz miejsca na czujnik temperatury. Reszta to wszystko to samo, także bez problemu wszystko pasuje. RP ma jeszcze większą chłodnicę.



Awatar użytkownika
tom33k
...
...
Posty: 1407
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:55
Lokalizacja: Stare Pole/Malbork

1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: tom33k » pt sty 25, 2013 16:56

Dzięki kolego bardzo z tym kolektorem to nie wiedziałem :) Mam całego dawce także nieproblem chłodnica się znajdzie:) A jak myślisz w kwestii spalania i czy na gaźniku mocy mu nie ubędzie z tych 90 km ?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: Lipek81 » pt sty 25, 2013 17:00

Nie mam pojęcia, choć ktoś kiedyś pisał na forum, że dysze w gaźniku 2E2 który był w 1.8 są mniejsze niż w tym samym gaźniku, który był w 1.6.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: Paweł Marek » sob sty 26, 2013 01:11

tom33k, miałem do czynienia dokładnie z taką przeróbką i niestety silnik 1.8 na gaźniku z PN 2EE nie chodził jak należy, nierównomiernie moc rozwijał , był słaby, dlatego raczej odradzam. Są lepsze wyjścia, np ładuj kompletny 1.8 i zakładaj do niego wtrysk z RP, to nie są jakieś wielkie koszta ani problem. W moim przypadku poszedł gaźnik 2E2 z 1.8 silnik GU i udało się znakomicie, ale wiadomo jak to jest ze starymi gaźnikami, trzeba do nich sporo wiedzy, zdecydowanie lepiej włożyć wtrysk jednopunktowy z RP


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tom33k
...
...
Posty: 1407
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:55
Lokalizacja: Stare Pole/Malbork

1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: tom33k » sob sty 26, 2013 18:04

Dzięki panowie za rady chyba sobie to odpuszczę, szkoda roboty i czasu jeżeli efekt ma być mizerny :pub: z czasem wstawi się jakiś 16 V :bigok:



fire&fice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr sie 10, 2011 14:39

Re: 1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: fire&fice » sob sty 26, 2013 18:51

zeby wrzucic 1.8rp niema duzo roboty. silnik pasuje bez problemu , tylko kup z wiazka komputerem itd wszystko podlaczasz sam. Ja tylko dawalem do elektryka zeby podlaczyl wiazke pod skrzynke z bezpiecznikami



olsen1969
_
_
Posty: 209
Rejestracja: sob kwie 09, 2011 22:30
Lokalizacja: gniezno,wielkopolska

1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: olsen1969 » sob sty 26, 2013 18:57

ja zrobilem taki numer-zalozylem slupek RP i na niego osprzet PN. golfik chodzi normalnie,nawet troszke lepiej-pare koni przybylo. nie zauwazylem zeby zaczal nierowno pracowac,albo palic wiecej......


MOJ VW VARIANT VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=428128" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
tom33k
...
...
Posty: 1407
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:55
Lokalizacja: Stare Pole/Malbork

Re: 1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: tom33k » sob sty 26, 2013 19:12

fire&fice pisze:zeby wrzucic 1.8rp niema duzo roboty. silnik pasuje bez problemu , tylko kup z wiazka komputerem itd wszystko podlaczasz sam. Ja tylko dawalem do elektryka zeby podlaczyl wiazke pod skrzynke z bezpiecznikami

Plus pompki paliwa itd :)

Jak mam robić taką większą robotę to wole trochę poczekać i wstawić już coś mocniejszego niż tylko RP :pub:

Tu chciałem wrzucić sam słupek,żeby za dużo nie przerabiać :bajer:



fire&fice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr sie 10, 2011 14:39

Re: 1.8RP na osprzęcie z 1.6 PN ?

Post autor: fire&fice » sob sty 26, 2013 20:16

no tak. ale jesli masz gaz to rp najlepszy. albo td i go krecic



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości