Panowie i Panie okazyjnie kupiłem kompletny swap do golfa III. Mam parę pytań, mianowicie u mnie w silniku 1.4 aex mam klimatyzację i pompę wspomagania na jednym wieloklinowym pasku. w silniku agg alternator, pompa wody i sprężarka klimatyzacji pracuje na szerokim pasku,a pompa wspomagania pracuje na osobnym pasku wąskim pasku klinowym, silnik który zakupiłem nie posiadał klimatyzacji.
wiec moje pytania:
czy jak zmienię łapę w silniku agg na taką z klimą czy podejdzie sprężarka klimy z 1.4??
czy jak zmienię kółko z paska szerokiego na wąskie czy podejdzie moja pompa wspomagania??
czy alternator z mojego 1.4 (90A) podejdzie do silnika agg.
swap silnika z 1.4aex na 2.0agg
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
swap silnika z 1.4aex na 2.0agg
Nie wiem jak to wygląda w 1.4 bo nie rozbierałem nigdy takiego silnika, ale w AGG pasek wieloklinowy napędza alternator i pompę klimy a jego naciąg jest regulowany przez samonapinacz. Nie wiem jak to jest u Ciebie rozwiązane, bo są rozwiązania gdzie w przypadku braku klimy naciąg paska wieloklinowego regulowany jest poprzez alternator a i spotyka się rozwiązania gdzie bez klimy jest samonapinacz. Więc jeśli w AGG nie masz samonapinacza to musisz go dokupić wraz z łapą kompresora klimatyzacji, wtedy też będzie dłuższy pasek wieloklinowy.
Tak jak tutaj
nawet ETKa takiego nie przewiduje, jedyne jakie widziałem w AGG/ADY to takie o którym Ci pisałem.
u siebie w ADY mam klime i mam alternator 90A więc jeśli ten z 1.4 siądzie na mocowania to da radę pociągnąć wszystko
Tak samo wydaje mi się że pompa wspomagania podejdzie po zmianie kółka
Tak jak tutaj
takiego rozwiązania jeszcze nie widziałempeja2000 pisze:w silniku agg alternator, pompa wody i sprężarka klimatyzacji pracuje na szerokim pasku,a pompa wspomagania pracuje na osobnym pasku wąskim pasku klinowym
nawet ETKa takiego nie przewiduje, jedyne jakie widziałem w AGG/ADY to takie o którym Ci pisałem.
u siebie w ADY mam klime i mam alternator 90A więc jeśli ten z 1.4 siądzie na mocowania to da radę pociągnąć wszystko
Tak samo wydaje mi się że pompa wspomagania podejdzie po zmianie kółka
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
swap silnika z 1.4aex na 2.0agg
peja2000, 1 i 3 -e pytanie tak, drugie to twoja pomyłka bo kółko masz zmienić na pompie wody zakładając klimę do AGG.
Źle sobie wyobraziłeś układ pasków w AGG ( i w innych 2.0 i 1.8 ). Przy klimie cienki pasek napędza pompę wspomagania i wody, a szeroki altek sprężarkę i do niego jest samonapinacz. Bez klimy cienki jest tylko na wspomę, szeroki na altek i pompę wody, i wówczas napinaczem jest alternator
Źle sobie wyobraziłeś układ pasków w AGG ( i w innych 2.0 i 1.8 ). Przy klimie cienki pasek napędza pompę wspomagania i wody, a szeroki altek sprężarkę i do niego jest samonapinacz. Bez klimy cienki jest tylko na wspomę, szeroki na altek i pompę wody, i wówczas napinaczem jest alternator
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- kurczak_00
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: pt maja 11, 2007 20:02
- Lokalizacja: Bierutów (Wrocław)
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości