Dość nietypowy problem z grzaniem

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bialy303
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 25, 2010 17:08
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: bialy303 » wt lis 27, 2012 23:35

Silnik - 1.9 TDI, 110 KM
Nie wiem czy będę w stanie opisać dokładnie o co chodzi, ale postaram się przybliżyć sprawę najlepiej jak będę potrafił. A więc usterka wygląda następująco:
Auto nie grzeje w środku (climatronic), po zgaszeniu samochodu po trochę dłuższej jeździe włączają się wentylatory, które pracują ok 1 min. po czym się wyłączają. Z początku myśleliśmy, iż przyczyną może być termostat, który wymieniliśmy ale niestety nie dało to żadnego efektu. Jeśli chodzi o płyn chlodniczy to nie dociera do zbiorniczka wyrównawczego oraz do niektórych przewodow ( ciepłe są tylko górne przewody).Jeśli chodzi o temperature silnika to dochodzi do 90 stopni i utrzymuje się na tym poziomie. Kolejnym objawem (nie wiem czy związany z brakiem grzania czy też nie) jest sporo podwyższone spalanie - w mieście ok. 9,5 l. To wszystko co mi przychodzi do głowy w razie pytań proszę pisać, postaram się odpowiadać jak najszybciej :) Pozdrawiam i liczę na jakąś pomoc :)



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: muszkatobiasz » śr lis 28, 2012 00:50

A płynu nieuchodzi z układu?



bialy303
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 25, 2010 17:08
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: bialy303 » śr lis 28, 2012 01:04

nie uchodzi



Awatar użytkownika
Jarek_NS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1886
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 19:48
Lokalizacja: Nowy Sącz

Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: Jarek_NS » śr lis 28, 2012 07:51

Sprawdź błędy w klimatroniku, może coś się zawiesiło. Jak nie będzie to przeprowadź nastawy podstawowe.


Moje MK4 AXR+ Pakiet V6 MFD+FULL FIS EVOLO STP viewtopic.php?f=89&t=483752
Obrazek

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: Misza1122 » śr lis 28, 2012 10:59

Obudowa nagrzewnicy jest nagrzana?
Przewody nie są twarde?



KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: KOSA1987 » śr lis 28, 2012 12:10

sprzawdz przewody od nagrzewnicy czy sa cieple i czy jest obiej w zbiorniczku



Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Re: Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: Misza1122 » śr lis 28, 2012 12:39

bialy303 pisze:Jeśli chodzi o płyn chlodniczy to nie dociera do zbiorniczka wyrównawczego oraz do niektórych przewodow ( ciepłe są tylko górne przewody))

Wystarczy dobrze przeczytać pierwszy post.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: marcin7x5 » śr lis 28, 2012 13:13

Najwyraxniej masz za malo płynu w układzie. Płyn w zbiorniczku wyrownawczym musi byc cały czas - podczas pracy silnika również.



KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: KOSA1987 » śr lis 28, 2012 13:24

nie chcem krakac ale po przeczytaniu jeszcze raz problemu wyglada mi to na uszczelke pod glowica. Sprawdz czy mocno twarde werze sa. cisnienie sprezania dostajace sie do obiegu plunu choldniczego zakluca jego obieg efektem jest wlaczajacy sie wentylator i brak ogrzewania



bialy303
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 25, 2010 17:08
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: bialy303 » śr lis 28, 2012 18:33

marcin7x5 pisze:Najwyraxniej masz za malo płynu w układzie. Płyn w zbiorniczku wyrownawczym musi byc cały czas - podczas pracy silnika również.
Jeśli chodzi o płyn w zbiorniczku wyrównawczym to on cały czas tam jest i go nie ubywa. Problemem jest to, że nie ma obiegu płyny i z górnego przewodu płyn nie wlatuje do zbiorniczka
Misza1122 pisze:Obudowa nagrzewnicy jest nagrzana?
Przewody nie są twarde?
Obudowę nagrzewnicy postaram się sprawdzić jeszcze dzisiaj i dać odpowiedź, co do przewodów to niektóre odłączaliśmy podczas pracy silnika i nie dochodzi do nich płyn. Nie są one twarde, lecz zimne - nie dociera do nich płyn (z tego co wywnioskowaliśmy ze znajomym mechanikiem jest tylko mały obieg)



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: muszkatobiasz » śr lis 28, 2012 19:35

Jak byś miał mały obieg to nagrzewnica powina byc też goronca! chyba że masz niedrożną nagrzewnice lub co rzadko sie zdarza wirnik obraca sie na ośce pompy wodnej zamiast wirować stąd słaby obieg płynu!



Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: Misza1122 » śr lis 28, 2012 20:02

Ale jak by wirnik stał, to by już dawno przegrzał go.
Hmm ciekawe jak z ich drożnością.
Jeżeli była bo to uszczelka, to by były twarde górne przewody, dolne zimne. Bo ciśnienie by pompowało w układ i blokowało by otwarcie termostatu.



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: muszkatobiasz » śr lis 28, 2012 20:21

Ale jak termostat by nieotwierał temperatrura też by wzrosła! Dziwne ze nieubywa płynu ani weże niesa twarde! trzeba by go zagrzac na postoju az termostat otworzy układ na chłodnice .



Awatar użytkownika
Kospar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 22:30

Dość nietypowy problem z grzaniem

Post autor: Kospar » śr lis 28, 2012 22:12

Mam ten sam model samochodu. gdy go kupowałem to podobny problem mi sie dział tylko że mi sie dodatkowo płyn gotował i wskazówka od temperatury skakała. Co się okazało potem że ktoś nie umiał cofać licznika i nagrzebał w ustawieniach vagiem wszystko wróciło do normy, a tak samo jak ty wymieniłem termostat i na darmo bo był sprawny a przyczyna leżała gdziś indziej. Ja nie mówie że koniecznie musi to być bo tak dokładnie sie nie zanam na tym. Podpowiadam jedynie co możę być przyczyną.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości