swap 1.6 PN na 1.8

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gajos7772
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 02:25
Lokalizacja: LBL

swap 1.6 PN na 1.8

Post autor: gajos7772 » pt paź 12, 2012 23:02

witam panowie, planuje wymianę silnika w swoim mk2 i mam pytanie. moja dotychczasowa jednostka to 1.6 PN, chciałbym wstawić 1.8 RH bądź GU. jak to jest z elektryką, lpg, skrzynią i mocowaniami na poduszkach?


Only VW

Awatar użytkownika
Adz@r
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: czw wrz 06, 2012 16:47

swap 1.6 PN na 1.8

Post autor: Adz@r » sob paź 13, 2012 00:03

Moim zdaniem RH i GU mają takie same mocowania, więc z tym nie będzie problemu, z lpg też nie będzie problemu tylko potem regulacja, skrzynia nie wiem czy pasuje, a jeśli tak to pewnie będą inne przełożenia więc najlepiej szukać od razu kompletu. Wszystkie silniki są na gaźniku więc problemy z przerobieniem na pompki paliwa itp do wtrysku odpadają. Niech wypowie się jeszcze ktoś to miał więcej styczności z gaźnikowcami, ale moim zdaniem jeśli będą potrzebne jakieś przeróbki to znikome :bigok: Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

swap 1.6 PN na 1.8

Post autor: Paweł Marek » sob paź 13, 2012 23:23

nie siedzę w temacie przełożeń skrzyń ale zawsze skrzynie będzie pasować jeśli zostanie sprzęgło od niej. Poza tym zero problemu z samym silnikiem bo wymiary silnika 1.6 i 1.8 i kształt są identyczne, różnice sa w bebechach wewnątrz.
Natomiast nic nie piszesz o tym czy chcesz zostawić gaźnik od PN czy zamontować Pierburga 2E2 z 1.8. Z gaźnikiem od PN idealnie się nie uda, miałem z taki przeróbką do czynienia i silnik nie chodził jak należy.
Natomiast jeśli kupisz silnik z gaźnikiem to będzie do niego parę kabelków do podłączenia - prosta sprawa.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3229
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

swap 1.6 PN na 1.8

Post autor: maj0nez » sob paź 13, 2012 23:29

Nie lepiej wsadzić jakieś RP albo ABS kupisz za grosze albo jeszcze lepiej 2E niewiele drożej??


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

swap 1.6 PN na 1.8

Post autor: XV2 » ndz paź 14, 2012 08:13

1.8 ABS z Golfa III

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0a79f883d6" onclick="window.open(this.href);return false;


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
gajos7772
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 02:25
Lokalizacja: LBL

swap 1.6 PN na 1.8

Post autor: gajos7772 » ndz paź 14, 2012 14:20

może i lepiej ale chciałbym pozostać przy gaźniku żeby zminimalizować problemy podłączenia elektryki i lpg.

no jeśli silnik 1.8 to szukałbym kompletnego z gaźnikiem


Only VW

Awatar użytkownika
Adz@r
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: czw wrz 06, 2012 16:47

swap 1.6 PN na 1.8

Post autor: Adz@r » ndz paź 14, 2012 15:29

to wtedy nie będziesz miał problemu skoro razem z gaźnikiem masz zamiar kupić, ale jednak ja Ci polecam jakiegoś jednopunkta typu ABS/RP



Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3229
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

swap 1.6 PN na 1.8

Post autor: maj0nez » ndz paź 14, 2012 16:46

Tylko policz później ile mniej Ci spali taki mono-wtrysk, z elektroniką nie ma wielkiej filozofii musisz przemyśleć.


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

Awatar użytkownika
gajos7772
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 02:25
Lokalizacja: LBL

swap 1.6 PN na 1.8

Post autor: gajos7772 » ndz paź 14, 2012 18:26

a w przypadku silnika RP co musiałbym kupić/przerobić żeby to wszystko hulało? no i jak z podłączeniem gazu?


Only VW

Awatar użytkownika
gajos7772
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 02:25
Lokalizacja: LBL

Re: swap 1.6 PN na 1.8

Post autor: gajos7772 » pn paź 15, 2012 22:43

Paweł Marek pisze: Natomiast nic nie piszesz o tym czy chcesz zostawić gaźnik od PN czy zamontować Pierburga 2E2 z 1.8. Z gaźnikiem od PN idealnie się nie uda, miałem z taki przeróbką do czynienia i silnik nie chodził jak należy.
Natomiast jeśli kupisz silnik z gaźnikiem to będzie do niego parę kabelków do podłączenia - prosta sprawa.

powiedz mi jak to podłączyć, tzn Pierburga 2E2


Only VW

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

swap 1.6 PN na 1.8

Post autor: jhosef » śr paź 17, 2012 13:42

W 2E2 musisz podpiąć masę na gaźnik i dwa, trzy kabelki.
Jeden do zaworu termiczno-czasowego (mam nadzieję, że nazwy nie poknociłem) - taka mała czarna, okrągła puszeczka nad siłownikiem podciśnieniowym, jeden do elektrozaworu z tyłu, i do podgrzewacza z przodu. Wszystko na plus po zapłonie z tego co pamiętam.



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: swap 1.6 PN na 1.8

Post autor: XV2 » czw paź 18, 2012 05:58

jhosef pisze: >>>>>>>>zarowu<<<<<<<< (mam nadzieję, że nazwy nie poknociłem)
Chyba tak :bigok:


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości