Faluje na ssaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Faluje na ssaniu
Witam moj Golfik ma problem na zimnym silniku Golf 2 GTi 1.8 8v 107KM (pf) Cat. Jest roznie bo faluja obroty odrazu po odpaleniu lub po dodaniu gazu. wystarczy ze chwile pochodzi z minutke, dwie troszeczke sie zagrzeje i jest juz ok. Zawor biegu jałowego wymienilem rok temu poniewaz wkrecal mi sie na obroty. Wiec zawor mozna raczej wykluczyc. Czujnik temp. ktory wysyła sygnał do kompa sprawny. Swiece, kable, cewka nówka. Wszystko zakładałem jak najlepszej firmy wiec co jeszcze;/ Ten problem juz mam od zimy kiedy bylo nawet -10 to nie mial ssania tylko wlasnie swirowal tak jak teraz. Cóż to moze byc? ? Prosze o pomoc.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Faluje na ssaniu
Pdejdź do tego na razie typowo dla wtrysku digi. Dokładnie speawdź szczelność dolotu od przeływomierza do wtrysku łącznie z wszystkimi podciśnieniami odma wezem serwa itd. Sprawdź ustawienie rozrządu i zapłonU ( do ustawienia zapłony w Digi jest specjalna procedura znajdziesz na forum). I sprawdź czy działają styczniki przy przepustnicy. Jak nic nie znajdziesz - może trzeba poprawić skład spalin - śrubą na przepływce.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Faluje na ssaniu
dolot szczelny. Teraz pytanie jAk sprawdzic te styczniki? I prosilbym o konkretny opis procedury ustawienia zaplonu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Faluje na ssaniu
styczniki to zwykłe włączniki włącz/wyłącz. Teraz nie pamiętam czy sa dwa czy jeden, w każdym razie mierzysz miernikiem ich przejście: przy zamknietej przepustnicy przewodzi przy otwartej nie - albo na odwrót
Zapłon: zdejmujesz wtyke z czujnika temperatury, i zapłon ustawiasz już typowo na -6 stopni ale utrzymując podwyższone obroty na 2250
Zapłon: zdejmujesz wtyke z czujnika temperatury, i zapłon ustawiasz już typowo na -6 stopni ale utrzymując podwyższone obroty na 2250
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Faluje na ssaniu
Dzieki wielkie. Do czego wogole sluzą te styczniki, takie pytanie z czystej ciekawosci
Aha a co do regulacji CO na przeplywomierzu. Gdzie ona sie znajduje i jak ja wyregulowac? Nie widzialem tam zadnej srubki czy cos od regulacji...
-6 stopni jest to 2 ząb na wiencu przed wcieciem??? Troche mam utrudnione zadanie bo mi troche oscyluje na znakach.
Aha a co do regulacji CO na przeplywomierzu. Gdzie ona sie znajduje i jak ja wyregulowac? Nie widzialem tam zadnej srubki czy cos od regulacji...
-6 stopni jest to 2 ząb na wiencu przed wcieciem??? Troche mam utrudnione zadanie bo mi troche oscyluje na znakach.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Faluje na ssaniu
Od góry w rogu przepływomierza pod niebieskim korkiem, jeśli nie masz tam śruby tylko otwór bez niej to przepływka jest od czego innego. Masz mieć końcówkę numeru 301.
Stycznik informuje sterownik o otwarciu/zamknięciu przepustnicy
Zrób porządną przegazówkę zanim zaczniesz ustawiać, powinno się trochę uspokoić, a jeśli nie nie martw się tym, to nie statek kosmiczny, tolerancja ze 2 stopnie w obie strony.
Co znaków nie wiem co tam masz, sa czasem różnice, napewno jest znak OT, czy masz do zapłonu drugi znak nie wiem. Jesli nie masz - trzeba wyliczyć i zrobić sobie (obliczyć ile mm obwodu koła zamachowego odpowiada sześciu stopniom. Ja sobie ustawiam stronie koła pasowego na nim 6 stopni do jest ok 8 mm.
Stycznik informuje sterownik o otwarciu/zamknięciu przepustnicy
Zrób porządną przegazówkę zanim zaczniesz ustawiać, powinno się trochę uspokoić, a jeśli nie nie martw się tym, to nie statek kosmiczny, tolerancja ze 2 stopnie w obie strony.
Co znaków nie wiem co tam masz, sa czasem różnice, napewno jest znak OT, czy masz do zapłonu drugi znak nie wiem. Jesli nie masz - trzeba wyliczyć i zrobić sobie (obliczyć ile mm obwodu koła zamachowego odpowiada sześciu stopniom. Ja sobie ustawiam stronie koła pasowego na nim 6 stopni do jest ok 8 mm.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Faluje na ssaniu
Znaki fabryczne. Na kole zamachowym mam wyciecie. w okienku mam trojkat. Moim zdaniem kiedy wyciecie zegra sie z trojkatem jest zero. wiec jeden zab ma 3 stopnie. czyli 2 wstecz i powinno byc -6. Mam nadzieje ze sie nie myle. Co do przeplywki mam rozumiec ze jesli nie mam regulacji to mam nie orginalna przeplywke? przepraszam za pytania ale moj czas jest troche ograniczony wiec wole pytac.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości