Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: c-master » czw wrz 27, 2012 11:50

c-master pisze:Z odkręcaniem pasa przedniego czy wyjęciem górą ?

Pytałem maciejhan :) czy do góry też pas odkręca.


było już ich trochę ....
Obrazek

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: barto125 » czw wrz 27, 2012 12:27

do gory nie trzeba.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: jeryk10 » czw wrz 27, 2012 16:11

można tez tak " onclick="window.open(this.href);return false; : :-)


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: c-master » czw wrz 27, 2012 16:21

jeryk10 pisze:można tez tak
super, jutro w takim razie wyjmę tym sposobem - bez odkręcania pasa i maski :los2: :los2:


było już ich trochę ....
Obrazek

Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: c-master » czw wrz 27, 2012 18:44

Następne pytania - jak odkręcić śruby w kolektorze wylotowym - połączenie z rurą . Od dołu - tzn kłaść się pod samochodem ? Czy dopiero jak już przód będzie wyjęty to jakoś będzie łatwiej ?
Belkę tą co jest pod chłodnica też muszę wyjąć ? czy zostaje w aucie ?


było już ich trochę ....
Obrazek

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: maciejhan » czw wrz 27, 2012 19:36

wyciągając do góry nie musisz pasa odkręcać, belki pod chłodnicą też nie. wydech dobrze się od spodu odkręca bo zazwyczaj ciężko idzie.



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: barto125 » śr paź 03, 2012 18:02

A dla kogoś kto nigdy tego nie robił, jak łatwiej, górą, czy przodem?
Jest na forum jakiś poradnik krok po kroku dla silników 1.6/1.8 jak wyjmować, rozłączyć ze skrzynią i później złożyć?
Przy wyjęciu przodem rozumiem, że podpieram silnik, odkręcam półosie i je podwieszam, odkręcam wydech, poduszki silnika, odpinam elektrykę, linki, wybierak biegów, cofam karoserię a silnik zostaje? Przy wyjęciu górą wystarczy odłączyć wydech i odkręcić skrzynię biegów od silnika?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: waski1 » śr paź 03, 2012 19:00

barto125 pisze:A dla kogoś kto nigdy tego nie robił, jak łatwiej, górą, czy przodem?
Przodem masz wszystko jak na tacy.
barto125 pisze:Przy wyjęciu przodem rozumiem, że podpieram silnik, odkręcam półosie i je podwieszam, odkręcam wydech, poduszki silnika, odpinam elektrykę, linki, wybierak biegów, cofam karoserię a silnik zostaje?
Tak albo silnik do przodu wraz z skrzynią a buda zostaje.
barto125 pisze:Przy wyjęciu górą wystarczy odłączyć wydech i odkręcić skrzynię biegów od silnika?
Tak i maskę.



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: barto125 » śr paź 03, 2012 20:07

A jeszcze jedno pytanie, trzeba coś zaznaczać, jak w przypadku wymiany rozrządu/amortyzatorów/końcówek, żeby później to wszystko poskładać, czy nie ma żadnych problemów?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: waski1 » śr paź 03, 2012 20:29

barto125 pisze:A jeszcze jedno pytanie, trzeba coś zaznaczać, jak w przypadku wymiany rozrządu/amortyzatorów/końcówek, żeby później to wszystko poskładać, czy nie ma żadnych problemów?
Nie ma problemów.



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: XV2 » sob paź 06, 2012 22:25

Wygodnie odkręcić parę śrubek więcej od przodu i go wyciągnąć.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: barto125 » śr paź 10, 2012 19:08

To jeszcze jedno pytanie, warto coś jeszcze wymienić, zwrócić na coś uwagę, gdy silnik jest poza budą?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: waski1 » śr paź 10, 2012 19:35

barto125 pisze: zwrócić na coś uwagę, gdy silnik jest poza budą?
Simering tył silnika wymiana, sprawdzić w jakim stanie jest sprzęgło.



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: XV2 » śr paź 10, 2012 21:43

waski1 pisze: Simering tył silnika wymiana
A gdzie to w golfie II ?? :bajer:


Sonda - lepszy dostęp jak nie sprawna


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości