Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: c-master » wt wrz 25, 2012 07:51

Witam

Muszę w swoim aucie wymienić silnik. Jest to PF - 1.8.

Mam pytanie - jak najlepiej się do tego zabrać - nie chodzi o narzędzia, bo wszystko jest. Kanał, wyciągarka, klucze wszelakie...

1. Wyciągać go razem ze skrzynią ? Wyjdzie na ukos do góry - Czy wyjąć najpierw skrzynię a potem silnik ?
2. Trzeba wyjmować chłodnicę ?
3. Trzeba zdemontować pas przedni ?
4. Maskę odkręcać ?


5. Jakieś specjalne triki , o których powinienem wiedzieć ?

Pozdrawiam
i zapewniam o fotorelacji z operacji :)


było już ich trochę ....
Obrazek

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: waski1 » wt wrz 25, 2012 08:34

c-master pisze:1. Wyciągać go razem ze skrzynią
Tak jest bardzo wygodnie.
c-master pisze:2. Trzeba wyjmować chłodnicę ?
Nie
c-master pisze:3. Trzeba zdemontować pas przedni ?
Nie.Jeśli opuścisz silnik w dół a buda w górę.
c-master pisze:4. Maskę odkręcać ?
Nie.



Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Re: Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: c-master » wt wrz 25, 2012 09:49

waski1 pisze:
c-master pisze:1. Wyciągać go razem ze skrzynią
Tak jest bardzo wygodnie.
c-master pisze:2. Trzeba wyjmować chłodnicę ?
Nie
c-master pisze:3. Trzeba zdemontować pas przedni ?
Nie.Jeśli opuścisz silnik w dół a buda w górę.
c-master pisze:4. Maskę odkręcać ?
Nie.
To jestem przy opcji "do góry".

Więc: maska out i pas przedni też ?


było już ich trochę ....
Obrazek

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: waski1 » wt wrz 25, 2012 11:02

Musisz sobie wybrać opcję dogodną dla siebie.
Tylko przy opcji do góry nie wiem czy ci wyjdzie silnik ze skrzynią.Nie targałem tak nigdy.Do góry targałem ale sam silnik.
Jeszcze masz opcję wywalić przód i wyjechać do przodu z nabojem.Dużo ludzi stosuje tą metodę.



Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: c-master » wt wrz 25, 2012 13:52

Tzn jak "wyjechać" ? ze skrzynią ?

Mam do dyspozycji tylko:
Kanał, wyciągarkę, narzędzia - i muszę przy ich pomocy to zrobić

i niestety 12 godzin n a wykonanie ......

A może ktoś jest chętny żeby to zrobić za $$$$ ?
Albo pomóc w przekładce.


było już ich trochę ....
Obrazek

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: waski1 » wt wrz 25, 2012 14:05

c-master pisze:Tzn jak "wyjechać" ? ze skrzynią ?
Miałem na myśli wymontowanie silnika z skrzynią do przodu.



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: majekMK2 » wt wrz 25, 2012 16:00

ja zawsze demontuje silnik ze skrzynia wyjeżdżając z niego czyli demontuje pas przedni zderzak chłodnice oczywiście tez i potem juz silnik ze skrzynia wyjeżdżam nim ,nigdy nie stosowałem kanału :grin:


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: waski1 » wt wrz 25, 2012 16:19

majekMK2 pisze:ja zawsze demontuje silnik ze skrzynia wyjeżdżając z niego czyli demontuje pas przedni zderzak chłodnice oczywiście tez i potem juz silnik ze skrzynia wyjeżdżam nim ,nigdy nie stosowałem kanału :grin:
Dobra metoda.



Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Re: Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: c-master » wt wrz 25, 2012 16:33

majekMK2 pisze:ja zawsze demontuje silnik ze skrzynia wyjeżdżając z niego czyli demontuje pas przedni zderzak chłodnice oczywiście tez i potem juz silnik ze skrzynia wyjeżdżam nim ,nigdy nie stosowałem kanału :grin:
Sam to robisz? Czy masz pomocnika ? Ile czasu to zajmuje średnio (wyjęcie) ?


było już ich trochę ....
Obrazek

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: majekMK2 » wt wrz 25, 2012 21:30

przeważnie sam demontuje ostatnio demontaż silnika PF z cała wiazka wydechem 2,5 godziny montaż raczej zawsze druga osoba mi jest potrzebna ale swapy trwają mi około 7-8 godzin na spokojnie wszystko zależy na jakie i jakie komplikacje wyjdą a czasem z 12 godzin


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: maciejhan » wt wrz 25, 2012 21:47

jak masz możliwość podniesienia go do góry, to nie baw się w rozkręcanie przedniego pasa.
odkręć półośkę, skrzynię na około, cofnij skrzynię o jakieś 10 cm i do góry z nim. A wtedy trzeba raczej maskę odkręcić.



Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Re: Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: c-master » śr wrz 26, 2012 16:40

majekMK2 pisze:przeważnie sam demontuje ostatnio demontaż silnika PF z cała wiazka wydechem 2,5 godziny
Z odkręcaniem pasa przedniego czy wyjęciem górą ?


było już ich trochę ....
Obrazek

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: barto125 » śr wrz 26, 2012 21:20

Napisał, że zawsze demontuje przód ;)



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Jak najlepiej wyjąc silnik ? 1.8 PF

Post autor: majekMK2 » śr wrz 26, 2012 21:24

dokladnie tak jak kolega barto125, napisałz demontażem pasa


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości