Automatyczna skrzynia wymiana oleju

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sHeaKer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 13:45
Lokalizacja: TORUń
Kontakt:

Automatyczna skrzynia wymiana oleju

Post autor: sHeaKer » pt wrz 14, 2012 19:03

witajcie,

od jakiegos czasu jestem, juz po raz drugi jestem włascicielem mk4 tym razem 1.6 sr automat 98 skrzynia 4 biegowa'. Jak automat to najpierw trzeba zadbac o skrzynke.Zrobiłem małe rozpoznanie na rynku i dowiedziałem sie że w serwisie usługa wymiany to koszt ok 250pln plus oczywiscie olej filtr i uszczelka łączenie jak to nie jeden juz forumowicz liczył ok 1000 pln - zdeczydowanie za drogo. Postanowiłem zrobic to sam najpierw ustaliłem ze wchodz dokłądnie 5.3 litra do oleju do suchej skrzyni a na wymiane trzeba miec ok 3.5 litra ( całosc oleju nie zleci bez specjalnej aparatury warsztatowej) bez obaw wiekszosc mechaników nie ma tej aparatury i zrobi dokładnie jak to opisze ponizej, a informacje z serwisu o tym ze oleju w skrzyni sie nie zmienia to bzdura. Olej jak kazdy podlega zuzyciu i nalezy go wymieniac z filtrem regularnie rozni producenci roznie wskazuja od 60 000 do 90 000 km.

1. Wybra olej - serwisowe oznaczenie oleju to G 052 162 A2 dostawca ATF, szara butelka z logiem VW za 82pln za litr. Placimy tylko za pudeleczko ktore nam jest zupelnie do niczego nie potrzebne. Odpowedniki bardzo dobry FEBI 14738 za 37 pln lub Mobil LT 71141 olej jest koloru żółtego lub jak ktos woli słomkowy. Najlepiej samemu kupic olej nawet jak bedzie sie robic to u mechanika bo wiekszosc tych znachoorów leje CZERWONEGO Mobila nie pamietam oznaczenia ale taki olej zdecydowanie nei jest olejem do naszego golfa!! wymiana na taki olej grozi calkowitym zniszczeniem skrzyni.
2.FIltr i uszczelka - polecam rowniez irme FEBI bo za komplet zaplaci sie ok 70 pln to wazne PROSIC ZAWSZE O KOMPLET serwis koszt ok 140. zloty bez uszczelki.
3. Wymiana - tu było najwiecej niepewności i wątpliwosci bo nigdzie nie bylo konkretnej informacji o tym jak sprawdzic stan oleju ile go nalac jak go nalac i ktora dziura go nalac. Na poczatek zdejmujemy oslone skrzyni, wykrecam korek z miski olejowej i spuszczamy jak skonczy leciec ZAKREC KOREK !!! po co ?? bo nastepnym krokiem jest poluzowanie 4 srubek i zdjecie delikatnie miski w dół pamietajcie ze w misce jest jescze ok 2 litrow oleju i korek jest po too by nie nalac sobie przepalonego oleju w mankiety od koszuli:) Dalej szmatka troszke bezynki ekstrakcyjnej i jedziemy miejsce gdzie przylegala uszczelka ma byc ladnie czysto i slucho. Nastepnie delikatnie sciagamy filtr w dół i tu tez ostroznie bo wyleci troszke oleju. PO WYJECIU FILTRA W MIEJSCU JEGO MOCOWANIA ZOSTANIE USZCZELKA WYCIAGNAC I WYWALIC na nowym filterku mamy ja założoną jedno co nalezy zrobic to posmarowac delikatnie oliwa nowa uszczlke na filtrze zeby sie nie zniszczyla przy wkladaniu. Wkladamy filtr.
Zdjeta miska na dnie jest pełna szlamuczyscimy wszystko na blysk, jest tam rowniez magnes ktory wylapuje drobiny metalu - czyscimy rant samrujemy wazelina techniczna zakladamy uszczelke smarujemy wazelina i przykrecamy DELIKATNIE BY NIE UKRECIC SRUBY z czuciem panowie. W mojej skrzyni jest diubek do lania oleju wiec lejek i lejemy po wczesniejszym odkreceniu koreczka od miski, lejemy do momentu az poleci nam dziurka spustowa oleju wtedy przestajemy przykrecamy korek dolikatnie i odpalamy auto. PRZESKAKUJEMY WSZYSTKIE BIEGI 2-3 razy z gory na dol lewarkiem aby kazda pozycja zdazyla sie zalaczyc. POZOSTAWIAMY WLACZONY SILNIK skrzynia pozycja PARK i odkrecamy korek od miski - lejemy olej do momentu pokazania sie znowu w dziurce spustowej powtazamy akcje z przerzucaniem biegow i znowu odkrecamy korek teraz powoli z laniem bo wejdzie nam gdzies 100 ml kiedy znowu pokaze sie olej w dziurze spustowej miski zakrecamy na stale wycieramy i skladamy wszystkie oslony . GOTOWE. operacja wyniesie nas 1.5h pracy 4 piwa i ok 220 PLN MOZNA ? OCZYWISCIE wystarczy chciec i sie nie bac. wazne jest to by auto stalo na rownym kiedy ustalamy poziom oleju.

KILKA LINKOW KTORE MI POMOGLY PRZY WYMIANIE.

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=2uc ... =endscreen - przyklad na borce ale u mnie skrzynia ta sama

http://www.youtube.com/watch?v=xa9iXB9M ... ure=relmfu - przyklad na borce ale u mnie skrzynia ta sama

http://www.youtube.com/watch?v=6TOoa7KD ... re=related -przyklad na borce ale u mnie skrzynia ta sama

http://forum.vw-passat.pl/threads/42947 ... foto-wideo - ten link od kolegow z passata ciekawa lektura i zdjecia widac oleje i czego nie kupowac.


---=d[-_-]b=---

Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Automatyczna skrzynia wymiana oleju

Post autor: mssg1 » pt wrz 21, 2012 11:17

Chyba nie ten dział :P Czytałem tyle tekstu w nadziei, że znajdę pytanie a tu nic ;D Przenieść do do FAQ :okej:

Dwa masz odważne podejście do wymiany oleju w automacie - użycie zamiennika i to jeszcze o innej barwie :] Ja bym sie bał i nie spał po nocach ;] Osobiście bujam się z wymianą oleju w skrzyni już chyba 2 miesiące i jeszcze nie zebrałem wszystkich potrzebnych mi informacji a przestudiowałem wiele książek, instrukcji serwisowych i zadałem sporo pytań na rożnych forach :]

Teraz moje pytanie :D Czy po zianie zauważyłeś jakieś zmiany w pracy skrzyni na lepsze lub gorsze ? :bajer:
Ostatnio zmieniony pt wrz 21, 2012 11:51 przez mssg1, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Automatyczna skrzynia wymiana oleju

Post autor: sidewind76 » pt wrz 21, 2012 11:50

nie ma strachu może być zamiennik jeśli ma takie same parametry jak oryginał
a co objawów po wymianie to każdy przypadek jest inny z reguły skrzynia pracuje płynniej i nie szarpie jeśli oczywiście jest sprawna mechanicznie


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Automatyczna skrzynia wymiana oleju

Post autor: mssg1 » pt wrz 21, 2012 11:51

A sidewind powiedz mi jak z adaptacją skrzyni po takiej wymianie ? Gdzieś czytałem, że robi się coś takiego ? Czy to prawda ?

Co do zamienników to słyszałem właśnie opinie, że nie jest wszystko jedno bo nigdy ich właściwości nie będą w 100% takie same. Ale pewnie ilu nas tyle opinii :D


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Automatyczna skrzynia wymiana oleju

Post autor: sidewind76 » ndz wrz 23, 2012 06:33

No masz rację ile ludzi tyle opinii ale należy kierować się zdrowym rozsądkiem jeśli zdobycie ori oleju graniczy z cudem to zamiennik też będzie dobry pod warunkiem ze spełnia normy i klasy lepkości takie jak oryginał a co do adaptacji to powiem ci że nie widziałem aby ktoś robił
co najwyżej zmianę oprogramowania sterownika skrzyni na nowszą wersję jeśli jest


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Automatyczna skrzynia wymiana oleju

Post autor: mssg1 » ndz wrz 23, 2012 09:32

Akurat ja gdybym się kierował swoim zdrowym rozsądkiem to bym pewnie swoje auto popsuł z 9 razy :kac: To co zalecasz ? Wymianę oleju i już ? Na temat adaptacji ASB nic nei znalazłem w necie poza cząstkowymi informacjami, że się robi lub nie. Ubogo w detale :rozpacz:


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości