Rozrząd Golf 4 2.3 150 km
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Rozrząd Golf 4 2.3 150 km
Witam. Jestem tu nowy.
Od tygodnia jeżdżę Golf 4 2.3 150 km. Czytałem już kilka wypowiedzi na temat tego silnika ale były one dla mnie nie wystarczające.
Słyszalny jest po prawej stronie silnika taki jakby zgrzyt, który na pewno związany jest z ruchem obrotowym. mam wrażenie że czasem mocniej go słychać a czasem mniej. Serce mi się kraja gdy to słyszę. Czy będzie to łańcuch rozrządu? auto naśmigane ma 230 tkm, Czy ten przebieg może świadczyć o zużyciu się tego elementu, napinaczy itd?? Wiem że teoretycznie się tego nie wymienia, ale coś nie chce mi się wierzyć że ten element będzie na tyle trwały.
Może miał ktoś taki sam problem? I jeszcze pytanko odnośnie paliwa, Czy dla tego silnika dobra będzie benzyna 98.(Na klapce jest oznaczenie 91 i 95) więc czy czymś grozi 98?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za konkretne, pomocne odpowiedzi.yoo
P.
Od tygodnia jeżdżę Golf 4 2.3 150 km. Czytałem już kilka wypowiedzi na temat tego silnika ale były one dla mnie nie wystarczające.
Słyszalny jest po prawej stronie silnika taki jakby zgrzyt, który na pewno związany jest z ruchem obrotowym. mam wrażenie że czasem mocniej go słychać a czasem mniej. Serce mi się kraja gdy to słyszę. Czy będzie to łańcuch rozrządu? auto naśmigane ma 230 tkm, Czy ten przebieg może świadczyć o zużyciu się tego elementu, napinaczy itd?? Wiem że teoretycznie się tego nie wymienia, ale coś nie chce mi się wierzyć że ten element będzie na tyle trwały.
Może miał ktoś taki sam problem? I jeszcze pytanko odnośnie paliwa, Czy dla tego silnika dobra będzie benzyna 98.(Na klapce jest oznaczenie 91 i 95) więc czy czymś grozi 98?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za konkretne, pomocne odpowiedzi.yoo
P.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Rozrząd Golf 4 2.3 150 km
Miałem okazję wymieniać taki rozrząd był tak naciągnięty że przestawiał się o zęba.exedus pisze:świadczyć o zużyciu się tego elementu, napinaczy itd
Był też przypadek zatarcia się górnego napinacza.
To jest tylko teoria.Poczytaj co się dzieje z rozrządami w golfach 6.exedus pisze: Wiem że teoretycznie się tego nie wymienia,
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Re: Rozrząd Golf 4 2.3 150 km
No ja robiłem wymianę w Passacie więc wyjechałem z silnikiem na stół i wtedy jest wygodnie.exedus pisze:A jak z wymianą łańcucha? dostęp??
W twoim przypadku demontaż skrzyni i sprzęgła.
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Rozrząd Golf 4 2.3 150 km
exedus, Napisałeś o prawej stronie silnika... różnie to ludzie piszą ale dla mnie prawa strona (pasażera) to jest miejsce gdzie masz pasek wieloklinowy i tam może hałasować Ci np. napinacz. Zabieram się właśnie do wymiany takiego bo sobie właśnie dość głośno daje znać o sobie. Jeśli jednak łańcuch Ci hałasuje to roboty z tym jest bardzo dużo i konieczny jest demontaż skrzyni tak jak kolega wyżej napisał.
Co do paliwa to do AGZ lejemy 95, do AQN (170KM) zalecany jest 98. Zalanie lepszego paliwa niczym nie grozi ale efektów w postaci większej dynamiki nie będzie.
Co do paliwa to do AGZ lejemy 95, do AQN (170KM) zalecany jest 98. Zalanie lepszego paliwa niczym nie grozi ale efektów w postaci większej dynamiki nie będzie.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Rozrząd Golf 4 2.3 150 km
No dokładnie też tak może być jak opisujesz.MaciekV5 pisze: to jest miejsce gdzie masz pasek wieloklinowy i tam może hałasować Ci np. napinacz.
Rozrząd Golf 4 2.3 150 km
Prawa strona jak stoję naprzeciw silnika z otwartą maską, strona kierowcy:)
Rozrząd Golf 4 2.3 150 km
Zastanawia mnie dlaczego raz słychać ten zgrzyt bardziej a raz słabiej niekiedy mam wrażenie że w ogóle go nie słychać, a napinacze tutaj na jakiej zasadzie działają?
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Rozrząd Golf 4 2.3 150 km
exedus, tutaj masz ładny rysunek ze schematem elementów po prawej stronie silnika: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=477712" onclick="window.open(this.href);return false;
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Re: Rozrząd Golf 4 2.3 150 km
No będziesz musiał się do tego dobrać aby zweryfikować co jest uszkodzone.exedus pisze:No to teraz misja:)
Rozrząd Golf 4 2.3 150 km
Ok dzięki za wszystkie informacje, jeszcze tylko pytanie dla pewości Czyli rozrząd jest po lewej stronie (po stronie kierowcy)? bo z stamtąd dochodzi oddźwięk
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Rozrząd Golf 4 2.3 150 km
Kolego, w mnie znanym nazewnictwie stosowanym w motoryzacji jest tak: Prawa strona (pasażer), Lewa strona (kierowca). Rozrząd w tym silniku jest od strony lewej czyli strona kierowcy. Po prawej stronie masz alternator, sprężarkę klimy, pompę wody, koło pasowe i napinacz, wszystko razem na jednym pasku wieloklinowym. Proponuję Ci, abyś jeszcze kogoś się poradził zanim zdecydujesz się na rozbieranie połowy samochodu, może to też być dźwięk np. ze skrzyni albo ze sprzęgła z dwumasą. Nie odpowiemy Ci na to pytanie na forum.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Rozrząd Golf 4 2.3 150 km
Ten zgrzyt to nic innego jak wrażenie jakby coś było niedokręcone, prawda? Niepokojące te dźwięki.. Ogólnie miałem tak samo G IV z tym silnikiem i ten silnik to jeden wielki dziad! Również i u mnie działo sie tak jak w Twoim w sensie bliżej nie określone dzwięki bóg wie skąd się biorące. Z początku też obstawiałem coś z wieloklinu, wymieniłem napinacze, łożyska i bla, bla, bla wywaliłem sporo pieniędzy bo wszystko drogie jak nie wiem do tego silnika i co? I dzwięki nie zginęły. Dokręcałem co możliwe - dzwięki dalej nie ginęły, a co najgorsze, ze nie idzie ich zlokalizować dokładnie, mechanicy rozkładali ręce i wkurzony sprzedałem ten samochód w diabli..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości