zmiana zawieszenia na GTI

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matthew152
Miota mną jak szatan!!
Miota mną jak szatan!!
Posty: 276
Rejestracja: śr lip 27, 2011 21:18
Lokalizacja: Kluczewsko/TLW

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: matthew152 » ndz lip 01, 2012 16:22

witam kupile sobie mk2 1.6TD JR :satan: :satan: i mam pytanie do fanatykow mk2 mam mk3 gti 2e i mam zamiar wlozyc do mk2 zawieszenie, tarcze ham. piasty itd. a krótko mowiac cały kompletny zawias i czy bedzie to wogole pasowac? jak z przegubami ?



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: Witek.J » ndz lip 01, 2012 21:06

Da się to spasować razem,z przodu wymień całe kolumny mcpherson-a ze zwrotnicami (poduszkę amortyzatora musisz przełożyć z mk2) a z tyłu przełóż całe czopy wraz z tarczami i kolumną resorującą. Jeśli w mk2 masz z tyłu hamulce bębnowe to linki od ręcznego musisz przełożyć. Po takim zabiegu będziesz musiał również zmienić koła z tego mk3 bo jeśli to jest faktycznie GTI to koło mocowane jest na 5 śrub.



Awatar użytkownika
matthew152
Miota mną jak szatan!!
Miota mną jak szatan!!
Posty: 276
Rejestracja: śr lip 27, 2011 21:18
Lokalizacja: Kluczewsko/TLW

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: matthew152 » ndz lip 01, 2012 21:26

Tak kola są też, belka tylna jest ta sama??

Wspomaganie i Abs pasuje??



Awatar użytkownika
matthew152
Miota mną jak szatan!!
Miota mną jak szatan!!
Posty: 276
Rejestracja: śr lip 27, 2011 21:18
Lokalizacja: Kluczewsko/TLW

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: matthew152 » pn lip 02, 2012 11:08

Jak jest z półosiami? i przegubami zostają od Mk2 czy od Mk3



Awatar użytkownika
matthew152
Miota mną jak szatan!!
Miota mną jak szatan!!
Posty: 276
Rejestracja: śr lip 27, 2011 21:18
Lokalizacja: Kluczewsko/TLW

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: matthew152 » pn lip 02, 2012 21:33

Ponawiam pytanie??



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: Witek.J » pn lip 02, 2012 21:36

matthew152 pisze:belka tylna jest ta sama??
Belka musi zostać z mk2, ta z mk3 pasuje ale jest szersza i koła będą wystawać
matthew152 pisze:Wspomaganie i Abs pasuje??
Wspomaganie prawie pasuje, maglownice przełożysz ale drążki kierownicze musisz mieć z mk2. (takie od przekładni bez wspomagania nie pasują) Rurki od pompy do przekładni kierowniczej są troszkę inne ale powinno dać się je dopasować/podoginać . ABS też powinno dać się wpasować do mk2.
matthew152 pisze:Jak jest z półosiami? i przegubami zostają od Mk2 czy od Mk3
Półosie z przegubami zostają stare (mk3 ma dłuższe półosie), przeguby będą pasować do zwrotnic z mk3.



Awatar użytkownika
matthew152
Miota mną jak szatan!!
Miota mną jak szatan!!
Posty: 276
Rejestracja: śr lip 27, 2011 21:18
Lokalizacja: Kluczewsko/TLW

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: matthew152 » pn lip 02, 2012 22:00

Dzięki, czym różnią się drążki?? mk2 ma krótsze? Co jeszcze trzeba bedzie zmienić??



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: Witek.J » pn lip 02, 2012 22:30

Tak mk2 ma krótsze drążki. Starałem się opisać dokładnie co trzeba wymienić, reszta wyjdzie przy robocie.



Awatar użytkownika
matthew152
Miota mną jak szatan!!
Miota mną jak szatan!!
Posty: 276
Rejestracja: śr lip 27, 2011 21:18
Lokalizacja: Kluczewsko/TLW

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: matthew152 » pn lip 02, 2012 22:47

Dzięki chociaż jeden pomógł, a robił ktoś takie modyfikacje??



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: jhosef » wt lip 03, 2012 14:16

W zależności od rocznika może być wymagana wymiana sworznia wahacza (mk2 miał dwa wymiary).
Klekot jest dość ciężki więc zawieszenie jest inaczej zestrojone jak w benzynie. Nie zdziw się jak będzie łatwiej dobijać. Niby GTI jest twardsze ale pytanie ile z oryginały pozostało. Zamienniki amorów zazwyczaj są zwykłe.



Awatar użytkownika
matthew152
Miota mną jak szatan!!
Miota mną jak szatan!!
Posty: 276
Rejestracja: śr lip 27, 2011 21:18
Lokalizacja: Kluczewsko/TLW

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: matthew152 » wt lip 03, 2012 15:51

Te Gti jest niskie i twarde jak oryginal no może poza tylem bo wybity ale hamulce i kola dobre



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: Witek.J » wt lip 03, 2012 22:21

jhosef pisze:W zależności od rocznika może być wymagana wymiana sworznia wahacza
Dobrze kolega wspomniał >1988r. sworzeń 17mm w nowszych 19mm.
Co do sprężyn też ma rację, są inne ale wątpię żeby dobijały. Ja mam u siebie sprężyny z GTI i nie ma tego zjawiska.



Awatar użytkownika
matthew152
Miota mną jak szatan!!
Miota mną jak szatan!!
Posty: 276
Rejestracja: śr lip 27, 2011 21:18
Lokalizacja: Kluczewsko/TLW

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: matthew152 » śr lip 04, 2012 03:19

a jak kolega wyżej napisał przeguby zostają z mk2 a piasta będzie z mk3 to czujnik ABS-u skąd będzie wyłapywał sygnał jak na przegubie nie będzie koronki ?



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

zmiana zawieszenia na GTI

Post autor: Witek.J » czw lip 05, 2012 00:52

Wieńce są przykręcone do piast, przeguby nie mają nic wspólnego z ABS-em.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości