Po swapie hamulców miękki/twardy pedał.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

Po swapie hamulców miękki/twardy pedał.

Post autor: chrzaniu » czw cze 28, 2012 16:39

Witam jakiś czas temu zrobiłem swap silnika w MK2 na AFN , hamulce założyłem przód z GTI mk2 239mm wentylowane , na tyle była seria czyli bębny .
po czasie to wszystko się skończyło więc postanowiłem założyć hamulce z Passata B4 AFN czyli przód 280mm wentylowane , tył 226mm lita tarcza , oraz pompa hamulcowa ( była z pompa ABS , ale została wywalona , blacha mocująca pompe ABS do serwa została wstawiona na swoje miejsce.
Hamulce odpowietrzone już pare razy , dziś były testy i są 2 problemy :
* po 1szym wciśnieciu do deski pedał dość głęboko wpada, 2gie pompnięcie i juz jest OK , ale hamulce słabo hamują ( tył szybciej niż przód = czeka mnie montaż regulatora siły hamowania na tył )
* po np. lekkim hamowaniu z prędkości 100km/h hamulec nadal miekki, więc pare wciśnięć i nagle pedał hamulca stoi bardzo wysoko a hamulce tracą efektywność , auto zwalnia ale koła nie stają w miejscu mimo prób wciśniecia do oporu.

gdzie szukać problemów ?


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

Po swapie hamulców miękki/twardy pedał.

Post autor: Gnolf » czw cze 28, 2012 18:58

przerabialem swap chamulcow,przeszedlem wszystkie mozliwe niepowodzenia,skonczylo sie jako tako,jesli moglbym cos radzic,to rygorystyczne wykluczanie awaryjnosci podzespolow ukladu,musza byc sprawdzone i bezwarunkowo sprawne zaciski,sprawna pompa,nawet jesli nowa i przelewana w trakcie odpowietrzania plynem warto ja sprawdzic ,moga sie bowiem zdarzyc cuda z uszczelnieniami,warto odpowietrzac osobno tyl i osobno przod,lepiej zalozyc zawory przeplywowe zamiast korektora, spelniaja ta sama funkcje ale sa mniej awaryjne,sproboj odpowietrzac podcisnieniowo,cala zagadka tkwi w odpowietrzeniu ukladu,ale jak pisalem wczesniej wszystko musi byc bez zarzutu,zapomnij tez o tym ze uda sie w 2 osiagnac w miare wysoko dobry twardy pedal,hamulce beda ale nizej,opisywalem ta historie z hamulcami tu w dziale ,powodzenia



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Po swapie hamulców miękki/twardy pedał.

Post autor: XV2 » czw cze 28, 2012 21:18

Odpowietrz dobrze pompę hamulcową później hamulce.
Ostatnio zmieniony pt cze 29, 2012 05:49 przez XV2, łącznie zmieniany 1 raz.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: Po swapie hamulców miękki/twardy pedał.

Post autor: norek111 » czw cze 28, 2012 22:40

XV2 pisze:Odpowietrz dobrze serwo później hamulce.
niema to jak odpowietrzanie serwa :shock:
może powietrze w oponach jest zimowe ?


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Po swapie hamulców miękki/twardy pedał.

Post autor: XV2 » pt cze 29, 2012 05:56

norek111 pisze:
XV2 pisze:Odpowietrz dobrze serwo później hamulce.
niema to jak odpowietrzanie serwa :shock:
może powietrze w oponach jest zimowe ?
Czy to człowiek nie może się pomylić myśląc co innego i pisząc co innego :banghead: .
norek111 pisze: może powietrze w oponach jest zimowe ?
Może to jesteś mało poważny pisząc takie teksty.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
arek żet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: pt gru 17, 2010 18:01

Po swapie hamulców miękki/twardy pedał.

Post autor: arek żet » ndz lip 01, 2012 10:32

trzeba dobrze odpowietrzyc naście razy jedno kolo najdluzej z tylem schodzi



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Po swapie hamulców miękki/twardy pedał.

Post autor: norek111 » ndz lip 01, 2012 11:29

odkręć porządnie odpowietrznik,załóż wężyk i pojemnik na płyn wyżej zacisku


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 185 gości